ויראלי

אברי גלעד נכנס במסעדות התל אביביות: "לא שונים מחרדים"

המגיש כועס על בעלי העסקים שפותחים בט' באב: "אתה לא שונה בכלום מאותו חרדי שאתה נוהג לצקצק כשאתה רואה אותו לא עומד בצפירה. יודע מה, אתה אפילו יותר גרוע, כי הוא אולי אומר פרקי תהילים כמנהגו, ואינו מקיים דברים שבעיניו הם מנהגי גויים, ואילו אתה פשוט מתעלם מהיום הזה, כאילו זה סתם יום שהדתיים צמים בו בשביל הכיף"
מערכת ice |  15
אברי גלעד (צילום מסך כאן 11)
תחת הכותרת "תשעה באב", אברי גלעד הקדיש היום (רביעי) בפוסט זועם בפייסבוק שלו מסר למסעדנים בתל אביב שהחליטו לפתוח את עסקיהם ביום החשוב והקדוש לעם היהודי בשל המחאה נגד הממשלה.
גלעד כתב: "מסעדן תל אביבי יקר, כשאתה פותח הערב את העסק שלך בהתרסה, אתה לא שונה בכלום מאותו חרדי שאתה נוהג לצקצק כשאתה רואה אותו לא עומד בצפירה. יודע מה, אתה אפילו יותר גרוע, כי הוא אולי אומר פרקי תהילים כמנהגו, ואינו מקיים דברים שבעיניו הם מנהגי גויים, ואילו אתה פשוט מתעלם מהיום הזה, כאילו זה סתם יום שהדתיים צמים בו בשביל הכיף".

עוד הוסיף: "תשעה באב אינו חג דתי. הוא ציון לאומי. בתאריך הזה הובסנו כעם וגלינו מארצנו. בתאריך הזה נוצר כאב כה חריף, שניתן לומר שכל אחד מאיתנו נושא שאריות ממנו עד היום. אני מדמיין מה הרגישו אבות אבותי בירושלים לפני 1950 שנה ביום הזה, איזו זוועה הם עברו, ואחר כך הדרך לרומא, והעבדות, והאונס, והרצח, ואיבוד הבית לדורות. כמה מכל הצער הזה עבר אלי בצורתו הגולמית ומשפיע על נפשי עד היום? רק יכול להעריך".
לסיום ביקש: "חבר, את יום השואה אתה כן מכבד ? למה ? זה גם לא היה בימיך. אז תשעה באב זה כמו יום השואה אבל לפני יותר זמן. מה הטווח שאתה כן מציין ומה לא? וילדיך, מה יקרה כשהם ירצו לפתוח את המסעדה שירשו ממך ביום השואה? תתנגד? תעודד? תבין, אתה לא צמח הידרופוני שמוגש למנה ראשונה אצלך במסעדה. יש לך שורשים באדמה הזאת, והם עתיקים, והם ראו חורבן נוראי ואתה בא להתנתק מהם. האם אתה חושב שכצמח אתה מרוויח מהניתוק הזה? בעיני אתה רק נהיה יותר חלש, קל לתלישה. תלוש. אני לא איש דתי בכלל. אני לא צם. צומות לא מדברים אלי. אבל מנהגי אבלות מינימליים כן, וכבוד למורשת שלי בוודאי שכן. ולמי אתה תוקע אצבע בעין כשאתה פותח הערב? לעצמך. תבלה".
תגובות לכתבה(15):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    מזל שבית המקדש נחרב
    אני 08/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 2
    מזל שבית המקדש נחרב , אחרת לו הוא היה עומד על תילו היו עוד 100,000 בטלנים "משרתים בקודש" שהיו חיים על הגב של החילונים
    סגור
  • צרות עין
    יוסף 08/2023/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סלחה לערבים בכנסת הם רוב יותר ממספר חברי הכנסת החרדים הם נגד המדינה ולא משרתים בצה"ל מקבלים זכויות בדיוק כמו החרדים אך בגלל שמדובר ביהודים מותר להתנגח מתוך שנאה ולערבים בתוכנו אסור להגיד אף מילה וזה שאמרו "שנאת היהודים גדולה משנאת אומות העולם" חומר למחשבה
    סגור
  • 11.
    מי אתה שתיפה עלינו אמונה ?
    אנטיאל שלפר 08/2023/01
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כל אחד יאמין כרצונו יצום כרצונו על כל שטות מלפני אלפי שנים אבל לא יעמוד בצפירה ביום הזיכרון לחיילים שנהרגו כדי לישמור על אותו חניוק ?הם מיתלוננים שכופים עליהם גם החילוניים מיתנגדים לכפיה ורוצים הפרדה בין דת למדינה .את הצדקנות שלך תישמור לעצמך ועל תטיף לחילוניים מוסר ?
    סגור
  • 10.
    צביעות
    אני 07/2023/28
    הגב לתגובה זו
    2 6
    התיפיפות וצביעות. תפסיקו להטיף על חורבן בית ראשון ושני. עכשיו זה חורבן הבית האמיתי וכל הכבוד למסעדנים,תמשיכו.חי ותן לחיות חופשיים בארצנו.
    סגור
  • 9.
    איש יקר והגון
    מאיר 07/2023/27
    הגב לתגובה זו
    7 2
    מעריך אותך את עושה קידוש השם תעבור דחוף לערוץ 14
    סגור
  • טען עוד
  • 8.
    תודה רבה על הערכים ההגינות וכנראה בימינו גם אומץ לומר א
    רות 07/2023/26
    הגב לתגובה זו
    8 2
    בתוך כל הפייק שמוצף סביב
    סגור
  • 7.
    כל אחד שיעשה מה שטוב לו,מי שמך ובאיזו חוצפה אתה מתערב (ל"ת)
    אתה איש רע!! 07/2023/26
    הגב לתגובה זו
    4 15
    סגור
  • אנשים כמוך שייכים לצד
    שי פירון 07/2023/28
    הגב לתגובה זו
    5 1
    הלא נכון של ההיסטוריה.... המציאות מוכיחה את זה
    סגור
  • 6.
    אהבתי (ל"ת)
    משיח 07/2023/26
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 5.
    ומה עם צום גדליהו, גם שם תצום?
    מרדכי היהודי 07/2023/26
    הגב לתגובה זו
    4 5
    מרגע שהוקמה מדינת ישראל, כל הבלי הדת יכולים להשאר בבתי הכנסת ובבתים הפרטיים. הדת לא הועילה לאף פוגרום ובעיקר לא בשואה. מסורת יכולה להתקיים ללא קשר לדת. במילא החגים הועתקו מ מתרבויות שקדמו ליהדות והם חגים חקלאיים. פרט לחג הפורים העליז שחוברה לו תענית אסתר כדי שלא נשמח יותר מדי, החגים שלנו הם שיעמומונים מדכאים וכאילו שהצום ירומם את נפשנו הרעבה. כל האיסורים למיניהם נועדו לשלוט בהמון כמו איסור החמץ בפסח ותעשיה שלמה של טירוף מסביבו.
    סגור
  • 4.
    אברי גלעד
    אמיר 07/2023/26
    הגב לתגובה זו
    4 3
    אז אברי גלעד אמר.אז מה מיהו שיחליט עבור אחרים.נראה אותו מדבר על החרדים על ממשלה עם עבריינים ועוד ועוד
    סגור
  • 3.
    תקשיב...
    בינ ימין 07/2023/26
    הגב לתגובה זו
    3 8
    אברי תרגיע... הצפירה היא לכבד ולזכור אנשים שנהרגו כדי שאותו חרדי יוכל לשבת ולקרוא תהילים ולא לעמוד בצפירה, את הסיפורי בדיה והזוועות תספר לעצמך בלילה לפני השינה, או בבוקר במקום הכותרות בעיתון... ממך לא ציפיתי ללכת שבי אחרי הפנטזיות והפנטיות של אנשים שמאמינים בחבר דימיוני...
    סגור
  • בהמשך לבנימין
    יהודיה וגאה בזה! 07/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם אתה מחליט את מי ומה לכבד ואת מה לא אז אין שום הגיון בלעמוד דקה בלי לעשות כלום. הדתיים לא מתכחשים ואפילו מקדישים יום שלם ללימוד לעילוי נשמתם .. יוצא מזה שהם עושים הרבה מעבר לדקה. אם אתה מתכחש למשהו שכל העם שלך עבר איפה זה שם אותך?! אתה לא חלק מהעם.. אז גם השואה לא צריכה להשפיע עליך! כי אתה לא חלק..
    סגור
  • 2.
    אברי גלעד
    סש 07/2023/26
    הגב לתגובה זו
    1 5
    מחפש כותרות? לא רוצים אותך בעיתונות ? בתור מגיש? שב בשקט קח פסק זמן .
    סגור
  • 1.
    לך הכבוד
    רנה 07/2023/26
    הגב לתגובה זו
    6 2
    תודה על הכתבה שלך. בכל זאת יש להרבה א יהודים במדינה כבוד למורשת ההיסטורית שלנו.
    סגור