ויראלי

אייל גולן נחשף: "גרם לי לפגיעות ונזקים, מאובחנת כפוסט טראומטית"

הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי קיימה דיון מיוחד בנושא. מי שלא הותירה עין אחת יבשה היא ט', אחת המתלוננות בפרשת משחקי חברה בה היה מעורב אייל גולן: "מתמודדת כעשור עם הפגיעות, הנזקים, הטראומה והשלכותיה. אני מאובחנת כפוסט טראומטית"
מערכת ice |  12
אייל גולן (צילום פלאש 90/ אריה לייב אברמס)
הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי בראשות ח"כ פנינה תמנו-שטה קיימה הבוקר (שני) דיון מיוחד בנושא "מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית - אתגרים ותקצוב". היו"ר אמרה בפתח הדיון: "ארגוני המגזר השלישי ממלאים תפקיד משמעותי בתיקון עולם בהשפעה גדולה על פני החברה שלנו ובעיקר ביכולת להיות כתובת זמינה להרבה נפגעים ונפגעות. המטרה שלנו היום היא לבדוק איפה המדינה יכולה להיות יותר בשבילכם".
מי שלא הותירה עין יבשה בדיון הייתה ט' אחת המתלוננות בפרשת משחקי חברה שמלווה על ידי איגוד מרכזי הסיוע. ט' פתחה את עדותה בוועדה ואמרה: "אני ט' נפגעת פרשת אייל גולן. מתמודדת כעשור עם הפגיעות, הנזקים, הטראומה והשלכותיה. מאובחנת כפוסט טראומטית ומנהלת תביעה אזרחית מול 16 אנשים חזקים כלכלית בעלי כוח והשפעה. זה מאבק של דוד בגוליית. לפני כמה שבועות התבשרנו על מותה של יעל גרינברג ז"ל נפגעת עבירה שעשתה קצת מן השינוי ובתפיסת העולם שהייתה מעוותת מאשימה את הקורבן".

בשלב זה בעדות התקשתה ט' לעצור את הדמעות: "היא נאבקה בכל הכוח איפה שרק יכלה ולבסוף זה נגמר במוות טרגי בכך שסיימה את חייה ונדמו פעימות ליבה הסובל מכך שהמערכות והמדינה הוזילו יד. ידוע ש-80 אחוז מתיקי עבירות מין נסגרים מחוסר ראיות בעיקר ואין מענה מצד החוק כמו במקרה שלי גם אחרי שהתלוננתי והתעמתתי עם הפוגעים התיק נסגר מחוסר ראיות. ההתמודדויות עם הפגיעה ואחריה הן רבות הן קשות מנשוא. הגיע הזמן לתת לנפגעות ונפגעים את זכות השיקום הטיפול והתמיכה הראויים בליווי הקורבן גם מצד המדינה פשוט להכיר בנו אני לא רוצה להיות חלק  מסטטיסטיקה או לגמור את חיי במוסדות פסיכיאטריים במקרה הטוב למרות שגם שם הייתי".
אורית סוליציאנו, מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע הציגה את פעילות המרכזים שמפעילים מערך קווי סיוע טלפוני, התכתבויות בווצאפ עם נפגעות לצד קבוצות תמיכה ללא תשלום. "אם מישהו מעוניין להגיש תלונה במשטרה אנחנו מעניקים ליווי מתמשך בהתנהלות מול המשטרה, הפרקליטות ובתי המשפט. יש לנו 50 אלף פניות  בשנה, מתוכן 14 אלף פניות חדשות. הפנייה למרכז הסיוע היא הצלת חיים.  50% מהפגיעות הן מתחת לגיל 18. 37% מהפניות למרכזי הסיוע עוסקות בפגיעה בתוך המשפחה כאשר במשטרה רק -9% מהתלונות הן בנושא הזה".
ח"כ קארין אלהרר: "הנתונים מזעזעים. אתמול התעוררנו לעובדה שישראל האחרונה במדינות ה-OECD בפרמטר של שיוויון מגדרי. אי אפשר שלא לתהות ש-285 מיליון שקלים הועברו לאבי מעוז להקמת רשות לזהות יהודית כאשר מה שמעניין אותו שמיקומן של נשים במטבח ובחדר המיטות. קמה ממשלה שלא מעניין אותה מצב הנשים". ח"כ אליהו רביבו: "למה לזהם את הדיון ולהכניס פוליטיקה? זאת אחת הוועדות הכי טהורות בכנסת". ח"כ אלהרר השיבה: "אם לא היו פוליטיקות חוק האיזוק האלקטרוני כבר היה מחוקק וכמה חיים של נשים כבר היינו מצליחים להציל? נשים שעוברות את הפגיעות הללו חייהם נהרסו ולעולם לא ישובו להיות כשהיו".
ח"כ רביבו: "אני לא שלם עם כל דבר שקורה בקואליציה אבל צריך לדעת איפה לבטא את זה. אני שמח לבשר שכמרכז הקואליציה אני נמצא במשא ומתן מתקדם עם האוצר להעניק תקצוב של מיליוני שקלים תוספתיים לאיגוד מרכזי הסיוע". סוליציאנו: "יש עלייה בפניות אלינו לאורך השנים. חייבות שיהיה בבסיס התקציב סכום שיעמוד על 10 מיליון שקלים". 
מרים שלר מנכ"לית מרכז הסיוע בתל אביב: "כולם נפגעים בכל חתך אוכלוסייה. אחת משלוש נשים עוברת פגיעה מינית. 44 שנים אנחנו באות לפה ומתחננות למשהו שצריך להיות חובה חברתית. ביליונים נשפכו לכל עבר ופגיעות מיניות לא קיבלו שקל. ח"כ יסמין פרידמן: זה ביזיון שהם צריכים להתחנן לתקציבים האלה". 
מלי אורגד מפקחת ארצית במשרד הרווחה בישרה: בסיס התקציב עומד על כ-5.5 וחצי מיליון שקלים. נכון שבשנתיים האחרונות סביב הסכמים קואליציוניים ניתנו 11 מיליון. בתקציב הנוכחי  החלטנו להעלות את התמיכה בבסיס התקציב ל-8 מיליון שקלים. מעבר לתוספת של 2.5 מיליון אנחנו נערכים לתת מקדמות של מחצית ממה שקיבלתם בשנה הקודמת וזאת עוד בשורה". ח"כ מירב מיכאלי: "רוב המעמסה עושה ארגון אזרחי ובמקסימום יש לנו להציע זה חירום ואז טפטופי סיוע ואפס אחוז שיקום. פגיעה מינית נובעת מאי שוויון".
ח"כ נעמה לזימי התקשתה אף היא מהעדות ואמרה בדמעות: "ט' אני מאמינה לך. כוחות הנפש שצריך לגייס אל מול סוללת היח"צ והכוח היא בלתי אפשרית אבל את אמא ויש לך את כוחות הנפש הגדולים ביותר. אנחנו כמדינה צריכים לתקצב אתכם יותר ואחריות המדינה היא לאפשר לך את כל המשאבים את היכולת להצליח לעמוד על הרגליים״. ח"כ שלי מירון: "אני מבינה מכל הדיון הזה כמה דרך יש לנו לעשות. אנחנו 30 נשים מתוך 120 ואני מבינה כמה תפקידנו חשוב ואנחנו צריכות להקים קול צעקה בבית הזה ולהכריז מלחמה ומצב חירום על רקע הפגיעה בנשים".
ח"כ שרון ניר: הדוח שהתקבל אתמול מ-OECD צריך להרעיד את הבית הזה כי הוא אומר שנשים נמצאות בסכנה במדינת ישראל. ה-8 מיליון שקלים אני מברכת עליהם אבל זאת באמת טיפה בים. התקציב החינוכי למעוז הוא האנטי תזה למה שאנחנו מדברים פה, 285 מיליון שקלים ילכו לתכנים הפוכים. צריך להקים פה קול צעקה עם אמירה שהמדינה צריכה לתת טיפול לנפגעות". ח"כ דבי ביטון: התקציבים שניתנים זה באמת לעג לרש. היום הפגיעות המיניות מתחילים בגילאים צעירים. החשיפה לרשתות הפכה את הנושא לדבר שמבעית את הנשמה. מה זה 8 מיליון מה זאת הבדיחה הזאת".
יו"ר הוועדה תמנו שטה סיכמה כי בדיון יש בשורות לאור התוספת התקציבית של משרד הרווחה וההסכם המסתמן של מרכז הקואליציה עם האוצר. "למרות הבשורות אנחנו מבינות שזורקים לנו פירורים. אנחנו צריכות שיפסיקו להתעלם מכל כך הרבה נפגעות ונפגעים". היו"ר פנתה לשירה עמיאל נציגת המשרד האוצר וביקשה צורך במנהיגות. "אתם יכולים לעשות תחרות עם התקציבים של אבי מעוז. יש לכם השפעה". עמיאל אמרה: "תקציב הוא סדרי עדיפויות של מה כן ומה לא. התוספות הקואליציוניות שניתנו בשנים קודמות לא ניתנו בשנה הזאת". 
תגובות לכתבה(12):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    איל גולן זכאי
    בני 06/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כמה כותרות על הגב של איל גולן ...מה קרה עם אסי עזר .וגל אוחובסקי .למה סגרו את הפרשה אחקי יום וחצי???
    סגור
  • 9.
    אבחון
    אני 05/2023/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יש מצב שמישהו איבחן פוסט טעות??
    סגור
  • 8.
    למתלוננת ט'
    סיגל 05/2023/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני בכלל לא מרחמת עלייך פתאום את סובלת מפוסט טראומה??? הריי ידעת בדיוק לאן את הולכת.
    סגור
  • 7.
    מספיק כותרות שוא על אייל
    דאבל זכאי 05/2023/30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אייל, תתבע אותם על הוצאת שם רע, ודריסה של הכרעת בית המשפט, דיי כבר שיגעו אותנו
    סגור
  • 6.
    אייל זכאי
    גלה 05/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אייל יצא זכאי די לעיוות הדין.די לשקרים .בנות הולכות מרצונן החופשי עם כל מיני גברים וכשמתפקחות מחליטות להגיש תלונה .בשביל בצע כסף. לאייל לא חסרו מחזרות ברמה אחרת מאותן תובעות.
    סגור
  • טען עוד
  • 5.
    צדק
    Or 05/2023/30
    הגב לתגובה זו
    1 1
    יש צדק אלוהי , ואני מאמינה בו ובבורא עולם, שמי שפגע בך ,כל מי שפגע בך ,יש לו בנות, נראה איך יגיב אם יפגעו בבתו, מאמינה לך,
    סגור
  • צדק??
    מיקי 05/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל האיחולים שלך יפגעו רק בך!!במה את יותר טובה??
    סגור
  • 4.
    להעמיד לדין על תלונת ועלילת שווא
    פלוני 05/2023/30
    הגב לתגובה זו
    4 0
    המשטרה צריכה לפתוח בחקירה נגד מתלוננות שמעלילות שקרים ותלונות שווא.
    סגור
  • 3.
    מצחיקה רצתה כסף מאיל לחמוד אותו לא הצליחה נהייתה טראומט
    בדיחה מאובחנת 05/2023/29
    הגב לתגובה זו
    4 1
    בחורות הזויות היו שם במשחקי חברה כאלא שרצו לנצל את איל שלא הצליחו יצאו לטביעה כמו כול הבנות הזולות בשוק
    סגור
  • 2.
    אייל
    לי 05/2023/29
    הגב לתגובה זו
    4 1
    חלס דיי תעזבו את אייל
    סגור
  • ממש כך
    מישהי 05/2023/30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ממש לא לעניין מה שעושים לו. כבר פעמיים לא הגישו כתב אישום והוא לא אנס! את הבנות. מספיק. אתם פוגעים לו בנשמה קל וחומר שהוא יצא לא אשם. חלאס
    סגור
  • 1.
    נפגעת אחת
    ד.ע 05/2023/29
    הגב לתגובה זו
    5 2
    לא יתכן שבתי המשפט חרצו את דינם של אנשים מסוימים תוך שהם שוללים לחפות אנשים אחרים ועדיין הניגון מנגן לגביי משחקי חברה, שתיפנה למי שבאמת היה שם ולא לזרוק שם של ידוען כזה או אחר בשם הפירסום. תחפשו לכם כתובת אחרת, מחפשות רק לסחוט אנשים כי קל לכם?
    סגור