ויראלי

זהבה גלאון: "החלפנו מצרים בפלסטינים, נתניהו החליף את גולדה"

יו"ר מרצ פרסמה פוסט ארוך לקראת יום כיפור, הקושר את המלחמה ההיא מ-1973 למצב המדיני והפוליטי בימינו אנו: "מלחמת יום הכיפורים מלמדת אותנו את האמת המרה - מי שלא מוצא את האומץ לפשרה ולפיוס בעיתות רגיעה, ימצא את עצמו נלחם בשדה הקרב"
מערכת ice |  7
זהבה גלאון (צילום יח"צ)
יושבת ראש מרצ, זהבה גלאון, העלתה בחשבון הפייסבוק שלה פוסט ארוך ונוקב לרגל יום הכיפורים שנכנס היום. 
הפוסט של גלאון לא ממש נוגע במנהגי היום הקדוש, ואין בו בקשת סליחה. הטקסט עוסק במלחמת יום הכיפורים שפרצה לפני 49 שנים בדיוק, ובהשוואת המצב שבימים ההם ("הקונספציה") למצב של ימינו אנו, כשלפי גלאון, "ניהול הסכסוך" עם הפלסטינים הוא הקונספציה של תקופתנו.
מתוך הפוסט של יו"ר מרצ: "אילו הייתי מאמינה באלוהים, הייתי אומרת שאין צום שיוכל להלבין שליחת אנשים אל מותם בשקרים ובאחיזת עיניים. מלחמה היא תמיד דבר רע. אבל המלחמה ההיא שנלחמנו באוקטובר 1973 היא זיקוק כל הרע שיש במלחמות. ולמרות הזמן שעבר ועל אף הדם הרב שהוקז בכמעט יובל שעבר מאז, אנחנו עדיין נושאים עלינו את הצלקות של מלחמת יום הכיפורים.
"בכל זאת קצת השתננו ב-49 השנים שעברו. את האויב המצרי החלפנו באויב פלסטיני. נתניהו החליף את גולדה, ואת הקונספציה ההיא שלה הוא החליף בקונספציית "ניהול הסכסוך", ובפעולה רציפה שנועדה להחריב את הסיכוי לפתרון שתי מדינות. הקונספציה הזאת כל כך הרסנית, עד שגם כשראש ממשלה כמו נפתלי בנט מחליט לא לנקוט אצבע בנושא הסכסוך, ולדחות את הדיון בסוגיה המדינית למשך ארבע שנים, היא ממשיכה לשרוף זמן יקר, ולגבות מחיר נורא של הרוגים, מרירות ושנאה בשני הצדדים. 
"49 שנים אחרי, מלחמת יום-הכיפורים היא ההוכחה לכך שאין ואקום. לכך שבמקום שבו אנשים מסרבים לדבר שלום, אנשים אחרים ינקטו בצעדים נואשים וירימו נשק. מי שמביט באומץ על המציאות בישראל ב-49 השנים המדממות האלה, מבין את מה שחלקים בתוכנו כבר ידעו מזמן: שמי שהושפל ודוכא - לעולם יחפש להשיב לידיו את מה שאיבד. כשאנחנו יושבים לערוך עם עצמנו חשבון נפש השנה, חשוב שנאמר לעצמנו את האמת: עם כל החשיבות של חתימה על הסכמים עם איחוד האמירויות ובחריין, והאופק הדיפלומטי והכלכלי שהם מייצרים לישראל, המציאות עדיין מחייבת אותנו לבחור בין שטחים לבין שלום. ומוטב להחזיר שטחים ללא מלחמה, מאשר אחריה". 
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    זהבה גלאון: "החלפנו מצרים בפלסטינים, נתניהו החליף את
    יהויכין 10/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היי זהבה . מסכים איתך שאם אפשר לעשות שלום ולא לצאת למלחמה שאחריה מחזירים שטחים ההעדפה היא שלום ולא מלחמה . יצאנו מכל עזה מתוך כוונה להשיג שקט , רק שקט , יגידו שלום לא יגידו שלום אין בעיה . לא רק שיצאנו מעזה אנחנו תומכים בעזתים בכל פרמטר אפשרי בלעדינו הם לא יכולים להתקיים . אין להם הנהגה בונה וזה נופל עלינו . אז מה היה לנו ? יצאנו מעזה ופינינו שטח אדיר ומה קיבלנו ? תקיפות מנהרות שריפות . שקט בטוח שאין לנו , אם כן , זמני !!! מה את מציעה לעשות . ? מעבר למה שהם מקבלים הם רוצים את לוד , רמלה , תל אביב , חיפה . מה את מציעה . בלי סיסמאות תני בבקשה משהו מעשי שאפשר לבנות עליו ולא פחות לחיות איתו .
    סגור
  • 6.
    דברי ההבל והבלע של גלאון
    מחמוד ע 10/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גברת גלאון חשבתי כי שיקול הדעת שלך הרבה יותר עינייני ופחות תעמולת בחירות עלובה.לדאבוני בדבריך אלו מוכיחה את ושותפיך לרצון לחסל את היישןת הציונית ואתמול,כי חלומך מדינה פלסטינית על חורבות הבית היהודי.
    סגור
  • 5.
    זהבה גלאון
    בנימין 10/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני בספק ביהדותך !! אין לך נשמה יהודית בכלל!!
    סגור
  • 4.
    חוכמת הבייגלה (ל"ת)
    מנדי 10/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    איףףףף
    איףףףף 10/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איףףףףף טרחנית חבל שחזרת הקומפרסור מרעיש אוסלו זה יום הכיפורים ולא נתניהי שעצר את הנסיגות וההץקפלויות יא פרבילגית
    סגור
  • 2.
    אין פנו פחד להלחם בשדה הקרב , את גלאון ציך להצניח בעזה (ל"ת)
    דן 10/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    ואת החלפת את
    מיקי 10/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קרואלה דה ויל
    סגור