ויראלי

זהבה גלאון נגד 'נצח יהודה': "לפרק את המיליציה הפוליטית-דתית"

חברת הכנסת לשעבר יצאה נגד גדוד נצח יהודה, בעקבות התחקיר שהעלה את האפשרות שפלסטיני בן 80 מת מהתקף לב בעקבות מעצרו, לאחר שהתנגד לבדיקה ביטחונית: "את גדוד 'נצח יהודה' חייבים לפרק"
מערכת ice |  5
זהבה גלאון (צילום BizTv)
חברת הכנסת לשעבר התבטאה היום נגד הגדוד החרדי "נצח יהודה" שבחטיבת כפיר (הנחל החרדי לשעבר), לאחר שדווח שפלסטיני בן 80 מת מהתקף לב בעקבות מעצרו, לאחר שהתנגד לבדיקה ביטחונית על ידי חיילי הגדוד.
"אין מקום בצה"ל למיליציה אידיאולוגית פוליטית-דתית שמזה שנים אלימה כלפי פלסטינים." כתבה גלאון, "אי אפשר יותר להסתפק בלהזדעזע, לנזוף במפקד הגדוד, להדיח שני קצינים זוטרים ולמלמל משהו על "כשל ערכי". עומר עבד אל-מגי'ד אסעד בן ה-80 הושכב כפות, באפס מעלות והופקר למוות. את גדוד 'נצח יהודה' חייבים לפרק".
בהמשך היום התראיינה גלאון לרשת ב', שם אמרה: "זה הזמן והמקום להחליט לפרק את הנחל החרדי, הם צריכים להשתלב ביחידות צהל הרגילות". כזכור, משרד הבריאות הפלסטיני הודיע לפני כשלושה שבועות כי פלסטיני בן 80 מת מהתקף לב, זמן קצר לאחר שנעצר בידי חיילי צה"ל.
בהודעת המשרד נכתב כי לפי משפחתו של האיש, עומר עבד אל-מג'יד אסעד מהכפר ג'ילג'יליא שמצפון לרמאללה, החיילים שעצרו אותו אזקו והכו אותו, וזה מה שגרם לו ללקות בלבו. עוד נכתב כי הוא פונה למוקד רפואי מקומי ולאחר מכן לבית חולים ממשלתי ברמאללה, שם נקבע מותו. 
מצה"ל נמסר בתגובה: "פלסטיני נמצא ללא רוח חיים בסמוך לעיירה ג'ילג'יליא שבמרחב החטיבה המרחבית בנימין. מבירור ראשוני עולה כי הפלסטיני נעצר במהלך פעילות של כוחות צה"ל לאחר שהתנגד לבדיקה ביטחונית. העצור שוחרר בהמשך הלילה. לאור נסיבות המקרה, המשטרה הצבאית פתחה בחקירת נסיבות האירוע, בסיומה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    זה לא כשל ערכי ולא כלום סך הכל מקרה של כשל לבבי (ל"ת)
    כנראה לונג קוביד 02/2022/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    תודה לך זהבה.
    לא ציני 02/2022/02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    עכשיו אני בטוח שהאמת עם "נצח יהודה"! בזכות התגובה של אויב.
    סגור
  • 3.
    היא לא ניפטרה?? (ל"ת)
    מואב 02/2022/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    מיליציה בשבילק
    משה 02/2022/02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    האמת זהבה את מדברת שטויות . מיליציה לחיילי צהל . מצד אחד את רוצה גיוס חרדים . מצד שני מכנה אותם מיליציה . תחילטי מה את רוצה . שי
    סגור
  • 1.
    מסכנה, משועממת! (ל"ת)
    גלון 02/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור