ויראלי

קים קרדשיאן פרסמה מטבע קריפטו אנונימי, בכמה הוא זינק?

המשפיענית המליצה בסטורי באינסטגרם על מטבע וירטואלי שכמעט אף אחד לא שמע עליו. מה גרם לה לעשות את זה ואיך זה השפיע על השווי שלו?
יאיר מור |  5
קים קרדשיאן (צילום facebook)
שערים של מטבעות קריפטו מושפעים רבות מאזכורים שלהם על ידי אנשים שיש להם עוקבים רבים ברשתות החברתיות. זו לפחות ההנחה הרווחת בתחום. לכן, הגיוני שכשמטבע חדש מושק, הוא מחפש משפיענים שיפרסמו אותו.
השבוע היתה זו קים קרדשיאן, שהעלתה ביום ראשון סטורי ובו כתבה: "האם אתם מתעניינים בקריפטו???? זה לא ייעוץ פיננסי, אלא שיתוף של מה שהחברים שלי כרגע אמרו לי על מטבע האת'ריום מקס! לפני כמה דקות את'ריום מקס שרפו 400 טריליון מטבעות - אשכרה 50% מארנק הניהול שלהם, ונתנו אותם חזרה לקהילת האי-מקס".
את'ריום מקס הוא מטבע חדש, שהושק לפני חודש בדיוק, ובניגוד לשמו, הקשר היחיד בינו לבין את'ריום הוא העובדה שהוא מבוסס על אותה רשת פתוחה, כמו אלפי מטבעות קריפטוגרפיים אחרים. לא ידוע מי היוצרים שלו או מה אמור להיות מיוחד בו לעומת אלפי האחרים שקיימים בשוק. לכן, לא פלא שעד הסטורי של קרדשיאן המחיר של כל מטבע כזה היה אפסי.
הסיבה שקרדשיאן פרסמה את המטבע אינו שהיא מאמינה בו. בתחתית הפוסט הופיעה התגית #AD, שמסגירה שמדובר בפרסומת שקרדשיאן קיבלה עליה תשלום. לא ידוע בכמה בדיוק מדובר, אך בעבר פורסם שעל הופעה בפוסט רגיל בעמוד שלה, שלו קרוב ל-230 מיליון עוקבים, היא גובה בין 300,000 ל-500,000 דולר. על סטורי שנמחק אחרי 24 שעות כנראה משלמים פחות - אך עדיין, מדובר בלא מעט כסף עבור בעלי מטבע שיש צורך ביותר ממיליון יחידות שלו כדי להגיע לשווי של דולר בודד.
קרדשיאן לא היתה המשפיענית היחידה שפרסמה את המטבע: בחודש שעבר קידמו אותו הכדורסלן פול פירס, והמתאגרף פלויד מייוות'ר, שלבש חולצה של המטבע לפני הקרב שלו מול היוטיובר לוגאן פול, ולאחר מכן הגיע גם לקדם את המטבע בוועידת הקריפטו וחטף מבול של צעקות בוז מהקהל. המטבע גם פרסם את עצמו כ"מטבע הבלעדי לרכישת כרטיסים לקרב" בין מייוות'ר לפול - שקר גס, שכן רוב הכרטיסים לקרב נמכרו בדולרים רגילים, והכרטיסים המדוברים היו מתת-קבוצה מסוימת שנרכשה על ידי סוכנות שהסכימה לקבל תמורתם אך ורק את המטבע הזה.
אז מה עשה כל הפרסום הזה למטבע? לא הרבה: לאחר הסטורי של קרדשיאן, עלה השווי של המטבע, שבשיאו היה שווה כאמור פחות ממיליונית הדולר, באחוזים בודדים - ולאחר מכן ירד נמוך יותר מכפי שהיה לפני הפרסום אצלה. לכן, נראה שבניגוד לתדמית, לא כל "אימוץ" של מטבע קריפטו על ידי ידוען מסייע לו, אלא רק אימוץ מתמשך ואמתי, שמעיד על אמונה במוצר ולא על קבלת כסף כדי לפרסם אותו.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    לעע
    ניר 06/2021/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זו תרמית ידועה מפרסמים מטבע. כולם קונים אותו ואז היוצרים לוקחים את הכסף בכך שהערך של המטבע יורד בעצם ממירים את החלק שלהם למטבע אחר
    סגור
  • 3.
    הטמטום של האנשים הוא אינסופי !!!
    יתרו 06/2021/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הקריפטו - סופם אבדון.
    סגור
  • 2.
    הקשר בין קרדשיאן למטבע הוא מקרי
    עדי 06/2021/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לפי השורה הזאת "זה לא ייעוץ פיננסי" צריך להפסיק לקרוא ולהסתכל מי מפרסמת. לאישה הזאת אין מושג מה היא מוכרת. עכשיו אם זה היה איפור זה היה משהו אחר
    סגור
  • 1.
    כל אחד ממציא מטבע ..מה זה החרטה הזה (ל"ת)
    בן ארצי 06/2021/18
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • ויזל הכריש
    כסף כבוד כוח 06/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צודק בן ארצי
    סגור