ויראלי

חברתו של אבנר נתניהו הציעה לרבנות לדחות את פורים, וחטפה מהגולשים

איך להתמודד עם הקורונה? נוי בר, בת זוגתו של אבנר נתניהו, מציעה לרבנות הראשית לדחות את חג הפורים בכמה שבועות כי חיי אדם חשובים יותר. ינון מגל: "זה כמו שתבקשי להוציא מפסח את המצות ולאכול לחם"
מערכת ice |  9
פורים (צילום מרים אלסטר פלאש 90)
נוי בר, ראש אגף ההסברה בתנועת "אם תרצו", וגם בת זוגתו של בנו של ראש הממשלה, אבנר נתניהו, העלתה אתמול בערב (ראשון) הצעה להתמודדות עם מגבלות הקורונה בחג הפורים - לדחות אותו.
בחשבון הטוויטר שלה כתבה בר: "למה הרבנות הראשית לא יכולה לקבל החלטה לדחות את פורים במספר שבועות? למה ״זה לא עובד ככה״? חיי אדם לא חשובים יותר מציון הפיכת הפור? מתנצלת על הגישה החילונית מדי שעלולה להצטייר, אני משתדלת לחשוב בהיגיון".
לאחר שגולשים הגיבו בגיחוך להצעתה, הוסיפה בר: "אני מוצאת את הזלזול בתגובות ובריטוויטים מעניין: ״איזו הזויה, איך אפשר להזיז חג, זה הרי חוק פיזיקלי בדיוק כמו השלישי של ניוטון״. נסו פעם לראות את המציאות שמעבר למסורת ולאמונה. רק לרגע. שמחה על מי שבחר לקיים דיון כנה ועמוק".
העיתונאי ינון מגל העיר לה כי לא ניתן לדחות: "כל הסיפור של פורים הוא הפור שנפל על תאריך מסויים וניצחון האלוקים על הפור באותו תאריך. זה בערך כמו שתבקשי להוציא מפסח את המצות ולאכול לחם". בר השיבה כי חיי אדם חשובים יותר: "הייתי מוכנה לאכול לחם בפסח בשביל להציל חיים בקצה. כל הדיון מבחינתי היה על סולם ערכים. אפשר להמשיך להסביר ולנתח הלכתית ואפשר לומר ״מי יקשיב לרבנות״, אין לי שום עניין לדון בזה".
איש התקשורת החרדי, אברהם גרינצייג, הוסיף: "לא כל כך הבנתי מה את רוצה מהרבנות הראשית. יש מצוות שתיקנו חז"ל לפורים ואותם כל יהודי צריך לקיים בתאריך (משלוח מנות, מקרא מגילה, מתנות לאביונים ומשתה ושמחה). האם יעשו זאת באופן זהיר או חסר זהירות זה עניין שקשור למודעות אישית ופיקוח, לא להחלטה רבנית חסרת משמעות", וגם הפעם השיבה בר: "כמו שצריך לקיים את מצוות פורים, צריך גם לקיים את מצוות שמירת הנפש. שני הדברים לא קורים יחד, ראינו את זה כמה וכמה פעמים. למה זה ברור שמוותרים דווקא על האחרונה?".
איש התקשורת קובי אריאלי כתב גם הוא נגד דבריה על הרבנות הראשית: "אם זה כל כך פשוט אז למה צריך את הרבנות? דחי כאוות נפשך", והסטנדאפיסט נדב אבקסיס העיר בציניות: "לחגוג את פורים בפסח! סטארטאפ גאוני! ״אמא הכינה לכם משלוח מנות. יש פה עוגיות בוטנים, עוגיות קוקוס ומופלטה. הבית כשר, כן?״.
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    יאיר במי נפלת
    דודו 03/2021/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אישה הרסנית אביך כבר נפל בשרה למה שאתה תיפול ממנה היא לא שווה אותך
    סגור
  • 8.
    מדינה משטרה ומדינה של גוים ככה לא נבחר לביבי
    דודו 03/2021/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עם לא תיהיה פה מדינה יהודית נזרוק את ביבי מספיק דופקים כל דבר שביהדות כרגע זה מדינה של ערבים ושוטרים עם לא נחיה ביבי לא יקבל תקול שלי ושל המשפחה שלי גוים לא שייכים לפה לשנות את חוק השבות לעמיד שוטרים לדין
    סגור
  • 7.
    כל המלל הזה
    אסי פטומטי 02/2021/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולא יכלתם להשים תמונה של הפוסטמה? מעניין לראות מתחת לאילו עניים טיפשיות שוכן לוע טמא שפולט כל כך הרבה שטויות ןעוד מצטדק אחר כך במקום פשןט לומר, טעות,טועים, טעינו. חה חה חה לדחות את פורים. מה את חושבת זה מבחן מועד א במכללה דלשמעטה שלמדת בה והיכרת שם את נרי???? עוד בדיחה על בלונדינית לאוסף.
    סגור
  • 6.
    שמאלנית. בדיוק כמו החבר שלה ואבא שלו. בתחפושת ימניים
    אלון 02/2021/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בתחפושת
    סגור
  • 5.
    דווקא נשמע הגיוני ושפוי
    מפתיעה לטובה 02/2021/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חיי אדם חשובים יותר מכל המנהגים של החגים!!!
    סגור
  • 4.
    ינון מגל נהיה דתי...חחחחחחח (ל"ת)
    שני 02/2021/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    איך אפשר לחשוב מחוץ לקופסה כשאין קופסה ?! (ל"ת)
    חוח 02/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    לא העיפרון הכי חד בקלמר (ל"ת)
    יובל אורן 02/2021/15
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 1.
    דברים שצריך לדחות: פורים, פסח, המשפט של אבא של מושמוש
    בלונדה במצוקה 02/2021/15
    הגב לתגובה זו
    12 0
    מה הביג דיל? קצת לא נוח לנו כרגע עם כל הדברים האלה... מה ביקשתי? קצת הבנה...
    סגור