ויראלי

מיכל אמדורסקי בתביעת ענק: ממי דורשת 264,000 שקל?

מאבק משפטי בעולם הבידור לילדים: מיכל אמדורסקי נגד מפיק הצגות הילדים. הסכום הנתבע מתחלק לשלושה רכיבים עיקריים: 200 אלף שקל כפיצוי על השמעת שיריה, 50 אלף שקל עבור שימוש בתמונותיה, ו-14 אלף שקל נוספים הנטענים כחוב מהתקשרות קודמת
מערכת ice | 
מיכל אמדורסקי (צילום אינסטגרם)
עולם הבידור לילדים בישראל נקלע לסערה משפטית כאשר הזמרת והשחקנית המוכרת מיכל אמדורסקי הגישה תביעה בסך 264 אלף שקל נגד מפיק הצגות הילדים הידוע, עזריאל אשרוב. התביעה, המתמקדת בשימוש בשירים בביצועה מההצגות "הקוסם מארץ עוץ" ו"מעשה בחמישה בלונים", מעלה שאלות מהותיות לגבי זכויות יוצרים ומבצעים בתעשיית הבידור לילדים.
על פי מאקו, במרכז התביעה עומדת טענתה של אמדורסקי כי אשרוב עשה שימוש לא הוגן בהקלטות קולה בהצגות ובפרסומים ברשתות החברתיות, מבלי לתגמל אותה כראוי. הסכום הנתבע מתחלק לשלושה רכיבים עיקריים: 200 אלף שקל כפיצוי על השמעת שיריה, 50 אלף שקל עבור שימוש בתמונותיה, ו-14 אלף שקל נוספים הנטענים כחוב מהתקשרות קודמת.

כמו כן, טענה נוספת ומטרידה שעולה מהתביעה היא כי אשרוב הפסיק את השתתפותה של אמדורסקי בהצגה "מעשה בחמישה בלונים" בשל גילה, מה שמעלה שאלות על אפליה מבוססת גיל בתעשייה.
מעבר לסכסוך הכספי, התביעה חושפת מתחים עמוקים יותר בתעשיית הבידור לילדים. היא מדגישה את הצורך בהסדרה ברורה יותר של זכויות מבצעים, במיוחד כאשר מדובר בתוכן שנוצר לפני שנים רבות אך עדיין מניב רווחים. יתרה מזאת, היא מעלה שאלות לגבי האופן שבו אמנים ותיקים מתוגמלים ומוערכים בתעשייה המתמקדת בקהל צעיר.
בעוד שתגובותיהם הרשמיות של אמדורסקי ואשרוב טרם נמסרו, התביעה כבר מעוררת דיון ער בקרב אנשי מקצוע בתחום ובציבור הרחב. היא מדגישה את הצורך בשקיפות רבה יותר בהסכמים בין אמנים למפיקים, ואת החשיבות של הגנה על זכויות אמנים לאורך זמן. ללא ספק, תוצאות המשפט עשויות להשפיע על האופן שבו מתנהלים יחסי העבודה בתעשיית הבידור לילדים בישראל בעתיד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה