ויראלי

מעיין אדם נסערת: "לא יתכן שבית הקברות נעול בשבת"

מעיין אדם הגיעה ביום שבת לבית העלמין בו קבורה מפל ז"ל, אחותה הצעירה שנרצחה בנובה ב-7 באוקטובר, וגילתה כי השער נעול: "מה עם חיה ותן לחיות? באיזו זכות מישהו נועל ומונע ממני להיכנס?"
רוני שיינר |  209
מעיין אדם (צילום מסך קשת 12)
המנחה ואושיית הרשת מעיין אדם שיתפה הבוקר כי נסעה בשבת האחרונה לבית העלמין בכדי לבקר את הקבר של אחותה הצעירה מפל, שנרצחה בנובה ב-7 באוקטובר. אך כאשר הגיעה למקום, גילתה להפתעתה כי השער נעול והגישה לקבר נמנעה ממנה. 
באותו היום השיקה אדם אתר חדש ותכננה לשהות לפני כן לצד הקבר: "זה המקום שרציתי להיות בו, לקבל את הברכה. לדבר איתה לפני. אני מגיעה והשער סגור. אתם ידעתם שבית הקברות סגור בשבת? זה מכעיס אותי", זעמה אדם.

היא המשיכה ואמרה: "אני מבינה שזה מקום דתי ומקומות דתיים סגורים בשבת, אבל לא מתבצעת כאן שום פעולה, אסור להיות באבל בשבת? אני סך הכל הולכת, יושבת לידה. ואם אני לא שומרת שבת? אם זה היום שבו יש לי הכי הרבה זמן לבוא, לשבת, לדבר? זה נראה לי לא סבבה שאני לא יכולה להגיע לקבר של אחותי כל יום בשנה". 
מעיין המשיכה וסיפרה בכאב: "מפל הכי אהבה לבוא אלי בשבתות, והכי רצתה שאקפוץ אליה ואשב אצלה כל השבת. זה מטורף שמישהו נועל לי את הגישה לקבר של אחותי. זה מקום שלו? זה שייך למישהו? זה שלי ושל כל מי שהבנאדם שהוא הכי אוהב בעולם נמצא שם".
מעיין המשיכה: "חיה ותן לחיות, אתם לא רוצים להגיע לבית קברות בשבת? אל תגיעו, אבל מי שרוצה שיוכל להגיע, אין שם חילול שבת, אנשים באים ויושבים ליד הקבר. אפשר לכבד, אפשר גם לא להדליק נרות. אבל באיזו זכות מישהו מונע ממני להיכנס?
תגובות לכתבה(209):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 162.
    מעיין אדם
    רחל 05/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעיין היקרה מבינה לליבך, אך אל לך לכעוס סוגרים את בתי העלמין כי בשבת אין שומר והרבה מנצלים כדי לחלל קברים. כיצד היית מרגישה אם היית באה והיה פתוח כרגיל מוצאת את הקבר שבור חלילה. את מי היית מאשימה. תחשבי בהגיו,ן הם עושים זאת לטובת הציבור שלא יחללו הקברים והיו דברים מעולם. לשלם עשרות אלפים על חלקת קבר ומצבה וטיפול בה זה יקר. ואז הנזק ודבר הלב גדול יותר. ונכון בשבת לא הולכים לבית עלמין. גם לנפטרים מותר לנוח. תשמרי על בריאותך ועל בריאות התינוקת. זה יותר חשוב. עם כל הכבוד והיקר לאחותך. זה גם בכלל לא בריא לנשים ללכת הרבה לבית העלמין. וגם חשוב לתת לנפטרים להתקדם ליעדם. מסבירה לך זאת מאהבה אלייך. ואל כבוד אחותך שתגיע למסעה כמה שיותר מהר יותר טוב . בשורות טובות יקירה??
    סגור
  • 161.
    כמה ניתוק מהיהדות דור של בורים ואפיקורסים (ל"ת)
    ע 02/2024/20
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • לא, אתה.. (ל"ת)
    מרדכי87 11/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 160.
    לנשום עמוק
    מורן 02/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מבינה את כאב ולרגע לא שופאת.לא שופטים אדם בשעת צערו.אבלללל,בית עלמין סגור בשבת ויישאר סגור.תתחילו להתמודד עם זה שיש גם הלכה ודת במדינה שלנו.אין מה לעשות.תתחילו להפנים.
    סגור
  • 159.
    בית קברות
    חן 02/2024/18
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מספיק עם הבעלות של חברת קדישא על בתי הקברות גם גוזלים עשורת אלפי שקלים לחלקת קבר וגם רוצים לנהל את יומן הביקורים של אבלים בקברי יקיריהם אין שום הלכה שמאשרת נעילת בית קברות
    סגור
  • טען עוד
  • 158.
    דווקא בשבת בחרת ללכת?
    רובי 02/2024/17
    הגב לתגובה זו
    0 6
    כזה שקוף שאת רוצה לעשות מהומה תקשורתית הרי אסור להדליק אש בשבת לא תרצי להדליק נר נשמה? שישה ימים בשבוע יש לך ללכת ודווקא בשבת את רוצה ללכת?
    סגור
  • 157.
    מעין אדם
    שרון 02/2024/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעין יקרה.השבת היא קדושה.ולבקר בשבת בבית העלמין זה חילול כבוד המת והשהת.טז על תיקחי את זה קשנ.יש עוד ימים בשבוע שאפשר לבוא..
    סגור
  • לא כולם מאמינים בשטויות שאתם הדתיים מאמינים.
    שולי 02/2024/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חיה ותן לחיות משפט שהדתיים חייבים ללמוד ולהפנים
    סגור
  • 156.
    מעין אדם
    רונן 02/2024/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בחורה תת רמה ,אפילו את אחותך אל לא מכבדת ,לעלות לקבר בחום שבת צריך להיות שיא הטמטום ואת זה יש לך בשפע .
    סגור
  • 155.
    אדם
    מירי 02/2024/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חברה קדישא זה אנשים דתיים.הם לא מחללים שבת.אם ישאירו שער פתוח אז וונדלים יחללו קברים ואז תתלונני.מספיק.זה מקום קדוש תכבדי את הכללים.
    סגור
  • 154.
    התחלת כעוזרת אישית של. ירי רגב כלומראת ימנית.אימרותיך (ל"ת)
    חיגז 02/2024/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 153.
    לא מספיק לך שישה ימים (ל"ת)
    ציונ 02/2024/15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 152.
    מיין
    Gili 02/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני חייה כמעט 70שנים שמעתי הכל.אך בית ?? קברות למה סגור בשבת נו באמת איפה את חייה המסיבה הייתה שישי שבת תחשבי לבד יהודים מה עושים משתתפת בצערך עד כאן.....
    סגור
  • 151.
    חבל
    אוה 02/2024/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גברת אדם יוצרת פרובוקציה וזה מה שמזין אותה התגובות. חבל.
    סגור
  • 150.
    בית קברות
    יוסף 02/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מצחיק שלא יהיה גדר ושער לבי הקברות כבר ראינו מה עשו שבית הקברות פרוץ שבירת מצוות דוגמה היועץ המשפטי מדלביט ועוד שיש כלבים משותתים ומזהמים לא שלא יהיה עגנה למנוחת עולמים שלא יקרה נזק המשפחות הקדישו את צומת הלב ליקיריהם במקום קדוש זה ליהודים
    סגור
  • 149.
    כן, אסור להיות באבל בשבת (ל"ת)
    יהודי 02/2024/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • מי שואל אותך פרזיט? (ל"ת)
    פפסי 03/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 148.
    תנוחי כבר ,עשית חור בראש (ל"ת)
    איתי 02/2024/15
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 147.
    גם המתים רוצים לנוח
    אפי 02/2024/15
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מה לא מגיע לחברת קדישה לנוח
    סגור
  • 146.
    לכי ללמוד למה חתיכת דבילית.
    רן 02/2024/15
    הגב לתגובה זו
    5 2
    כל דבר שאני רוצה אני יכול? לא פלא שאתן לא יודעות מה זאת שמחת תורה. ומה זה פסל אתן כנראה לא משלנו, אין יהדות. מדינה יהודית דמוקרטית. ולא דמוקרטית יהודית
    סגור
  • 145.
    זה כמו שאגיד למה אסור לגעת בבחורה כשבא לי (ל"ת)
    אורן 02/2024/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 144.
    בוקר טוב באמת, לא הפנמת כבר שאיראן זה כאן?
    לג 02/2024/15
    הגב לתגובה זו
    3 11
    אגב לא כל בתי הקברות סגורים הרמטית בשבת עד כמה שאני יודע..
    סגור
  • 143.
    הלכה יהודית
    יהודי 02/2024/15
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בית עלמין יהודי נוהג לפי ההלכה היהודית! ביהדות אסור ללכת לבית הקברות בשבת! אז אם יש לך בעיה עם ההחלטה הזו למה קברתם אותה בבית עלמין יהודי?
    סגור
  • 142.
    מעיין אדם
    תמי 02/2024/15
    הגב לתגובה זו
    5 0
    מעיין יש מקומות שלא מגיעים אליו בשבת. את גרה במדינה יהודית. את צריכה לכבד את חוקי הדת במדינה שלך. אני לא ילאה אותך מה זה עושה למת לבוא לקבר בשבת. יש עוד ימים בשבוע שאת יכולת לבקר את קיברה של אחותך. אם זה באמת חשוב לך את תמצאי יום. מבינים את הכאב שלך. אך תפסיקי לחפש כותרות לא רלוונטיות.
    סגור
  • הלכה יהודית
    אלישבע 02/2024/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אכן צריך לכבד את המת. מבינה לכאבך אבל זה לא בית קפה או בר לשבת שם ביום השביעי של השבוע שהוא יום מנוחה. מציעה לך מעיין להפסיק עם האגו שקיבלת מאז תכנית הריאלטי שהשתתפת בו ורדי לכם. תהיי צנועה ואחת מהעם. זה שאת בלוגרית, לא נותן לך זכויות יתר.
    סגור
  • 141.
    למה לא קברתם אותה במנוחה נכונה. (ל"ת)
    אזרח מודאג 02/2024/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 140.
    אשדוד
    אושרת 02/2024/15
    הגב לתגובה זו
    5 2
    יש לך 6 ימים בשבוע שבית הקברות פתוח תבחרי לך יום ותלכי בשבת זה סגור!!!! למה כי אנחנו במדינה יהודית חלאס לחפש פירסום רע על הדת בכול היזדמנות אם לא הדת מימזמן לא הייתה פה מדינה תילמדו ותבינו עבר שהתורה מגנה ושומרת על עם ישראל!!! ובשהת נחים נקודההההה את אומרת שלא תדליקי נר בקבר של אחותך מי אמר שלא יבוא מישהו אחר וידליק מספיק עם הבולשיט שלכם חשבתי שאחרי השביעי לאוקטובר ניהיה אנשים חכמים יותר מיסתבר שטעיתי אנשים לא לומדים וזה הטעות את רוצה לעשות טוב לאחותך תדליקי נר בבית לזיכרה ותיקראי פרק תהילים תאמיני לי תעשי רק טוב לנשמה שלה (כמובן לא בשבת)
    סגור
  • 139.
    מעיין אדם
    יעלדניאל 02/2024/15
    הגב לתגובה זו
    6 4
    מעיין אדם, עם כל הכבוד ויש הרבה כבוד, יש גבול!! בתי עלמין סגורים בשבת, זה מקום דתי, יש לך שישה ימים בשבוע לבקר, אז דווקא בשבת??
    סגור
  • 138.
    יופי. השיגה עוד כותרת (ל"ת)
    דבורנ 02/2024/15
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 137.
    תשני סדרי עולם כדי לתפוס כותרת
    לי 02/2024/15
    הגב לתגובה זו
    6 0
    גם על המוות של אחותך את רוכבת?? יהי זכרה ברוך
    סגור
  • 136.
    אצל המוסלמים והנוצרים ,פתוח בשבת , אפשר ללכת לשם. (ל"ת)
    ארימי 02/2024/15
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 135.
    מה הבכי והנהי
    בל 02/2024/15
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לא הולכים לבית קברות בשבת אסור
    סגור
  • 134.
    בית קברות סגור
    קעטבי דליה 02/2024/15
    הגב לתגובה זו
    4 0
    עם כל הצער שבדבר על מה את מלינה..תמיד בתי הקברות היו סגורים בשבת..לא יאומן..כל השבוע את לא מוצאת חצי שעה פנויה ללכת לבית הקברות..??
    סגור
  • 133.
    סתומה
    אבי 02/2024/15
    הגב לתגובה זו
    6 1
    אין, פשוט סתומה הבחורה הזאת בית עלמין בשבת... אני חושב שזה השיא כבר. יהודים לא עולים לבתי עלמין בשבת, זה כבר לא קשור לחילול שבת. כמו שאין לוויות בשבת
    סגור
  • 132.
    עם כל הצער והכאב
    אורן 02/2024/15
    הגב לתגובה זו
    4 0
    תפסיקי להציק לציבור ותתאבלי בשקט נמאס ממך
    סגור
  • 131.
    ליבי איתה .
    אזרחית 02/2024/15
    הגב לתגובה זו
    1 7
    כך זה שבתי קברות תחת חברה קדישא הקומבינטורים , מזלי שקרובי קבורים חילוני ומכובד , בקיבוץ שתמיד בשבת ובחגים יש לי אפשרות לבקר את הקברים .
    סגור
  • מחכים לך בקפלן פתחו מנגל עם חזיר (ל"ת)
    רובי 02/2024/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 130.
    מעיין
    אנונימית 02/2024/15
    הגב לתגובה זו
    3 1
    כמה תשומת לב על חשבון המתים תתביישי לך עסוקה כל השבוע נשאר רק שבת ללכת לאחותה....
    סגור
  • 129.
    בית עלמין
    ריטה 02/2024/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני גרה בהרצליה ולנו אין אוטובוס שמגיע לבית עלמין החדש, שקיים כבר 12 שנה. אני גימלאית וקשה לי ללכת ברגל את כל הדרך ולמוניות אין לי כסף. פניתי אין ספור פעמים לעירייה ותמיד קיבלתי תשובה שזה בטיפול. בושה שב2024 עדיין אין תחבורה ציבורית לבית עלמין בעיר שלנו
    סגור
  • 128.
    שבת
    אנונימי 02/2024/15
    הגב לתגובה זו
    3 0
    למה הדרמה לגרום לעוד קרע ואסון בעם לא מספיק מה שקרה גם למתים מותר לנוח בשבת
    סגור
  • 127.
    די מעיין. את כופה על אחרים לעבוד בשבת בבית העלמין?
    מעיין 02/2024/15
    הגב לתגובה זו
    6 0
    תעשי כבר תשובה עמוקה יותר. אחותך לא שן. זה רק הקבר שלה. ואם הנשמה שלה תרצה לבקר אותך היא תגיע אלייך ללא בעיה. למה שתכריחי אנשים אחרים לעבוד בשבת כשי לפתוח ולתחזק את בית העלמין בשבת? מספיק. לכולם מגיע יום מנוחה.
    סגור
  • 126.
    Pustema
    Pustema 02/2024/15
    הגב לתגובה זו
    3 0
    Pustema
    סגור
  • 125.
    פשוט מאוסה
    אתי 02/2024/15
    הגב לתגובה זו
    5 0
    עם כל הצער והכאב, די לשחק אותה מטומטמת. חפשי דרך אחרת להישאר בתודעה, בלי לנצל את מצבך.
    סגור
  • 124.
    לימוד
    טובה 02/2024/15
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אני ממליצה בכנות שכדאי לך למוד דיני אבלות.זה יתן לך כוח להתמודד להבין מה כן כדאי ומה לא.
    סגור
  • 123.
    אאאאאא
    ההההה 02/2024/15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    גם במוות אתם אוהבים לעשות שבייי כבר בשקט תסתמי ת'פה ותני לאחותך ז"ל לנוח על משכבה בשלום... שבת שלום
    סגור
  • 122.
    מסכנה אחותך שאת מצערת אותה. בורא כל הנשמות נח בשבת . תנ (ל"ת)
    בבב 02/2024/15
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 121.
    די להזיה
    אריאל יוסף 02/2024/15
    הגב לתגובה זו
    5 0
    את חיה במדינה יהודית ותפסיקי עם החיה ותן לחיות וכל הבולשיט שלכם לא למדתם כלום טיםת יהדות אין לכם אז למה אתם חושבים שאתם יהודים בכלל?
    סגור
  • 120.
    די לחפש צומי וכותרות. (ל"ת)
    עידן 02/2024/15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 119.
    מעיינות היקרה
    לי 02/2024/15
    הגב לתגובה זו
    4 1
    מעיין היקרה משתתפת בצערך וכאב הקשה מנשוא לאבד את אחותך זה הדבר הכי איום בעולם אבל בשבת לא מגיעים למקום טמא ואחותך לא שם רק הגוף הנשמה בשמיים ונמצאת איתך בכל מקום אשר תהיה בשבת אסור להיות בעצבות ואבל ואת גם בהריון עדיף להימנע מלהגיע לבית עלמין בהריון אין פה כפייה דתית רק שינוי גישה אחותך איתך תמיד בלי קשר למצבה
    סגור
  • 118.
    אשדוד
    רפי 02/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מקווה שאת תבואי לקבורה גם בקרוב בגלל אנשים כמוך מחלילי קודש זה מה שקיבלנו אחותך הייתה נרקומנית
    סגור
  • 117.
    להתריס?
    אנה 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    8 2
    מה נסגר איתך סגור זה סגור למה להתריס דווקא בשבת לבוא? לכי לבית כנסת ותהיה לך ברכה תבואי ביום חול
    סגור
  • תגובה הזויה
    מיכאל 02/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 3
    אם הבחירה האישית של מישהו בחייו האישיים מתי להתייחד עם אדם קרוב אליו שנפטר - היא מתריסה בעיניך, אז הבעיה היא אצלך. למה בכלל אתה דוחף את האף שלך לעניינים כל-כך אישיים של אדם? אחותה מתה! תן לה להתמודד עם זה בדרך שהכי מתאימה לה. למה גם פה לדחוף כפייה דתית? למה גם פה לדחוף פלגנות ואלימות?
    סגור
  • 116.
    מעיין
    אסתר 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    5 2
    השמאל כל הזמן מחפש מתחת לאדמה איך לפגוע ביהדות יש ששה ימים בשבוע ואת רוצה שיפתחו בשבת דיייייי עם הפלגנות תכבדי את המת הוא לא היה רוצה שיבואו לחלל בשביבלו את השבת
    סגור
  • זה לא קשור לשמאל זה קשור לבחןרה צומי
    שי 02/2024/15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יצא חה על יום ההשקהשל המותג החדש שלה והיתה חייבת להעלות את זה איכשהו ולא יכחה ישירות, בסרטון היא אומרת ״ביום ההשקלה שלי באתי להית הקברות..״ תאשימי אותה לא את השמאל, לא ראיתי שהאשמת את הימין והמפלגות שהעלו עכשיו את נושא חוק הגיוס הכמצע המלחמה לפילוג
    סגור
  • התגובה שלך הזויה ומלאה בשנאה
    מיכאל 02/2024/15
    הגב לתגובה זו
    1 1
    "השמאל כל הזמן מחפש מתחת לאדמה איך לפגוע ביהדות" - משפט הזוי. למה אדם פרטי שבוחר בחייו האישיים מתי ללכת לבית הקברות זה "לפגוע ביהדות"? למה בכלל מה שאני עושה בחיים האישיים שלי ולא משפיע על אחרים - אמור לעניין אותך או לפגוע בך? אם זה פוגע בך - הבעיה היא אצלך ואת זקוקה לטיפול פסיכולוגי. זה שאת דוחפת את האף שלך לענייניו הפרטיים של אדם ורוצה לכפות עליו את דעתך האישית - זה הדבר היחיד שמפלג. ואז את עוד מאשימה את הצד השני ב"פלגנות"? בכלל, האמירה "לפגוע ביהדות" היא אמירה מקוממת ומפלגת. למה? כי אנחנו, החילונים, לא מספיק יהודים? יש לי בשורות בשבילך: אני חילוני, אני מחלל שבת, לא צם בכיפור ולא מקיים את שאר המצוות - ועדיין אני יהודי לא פחות ממך. ככה זה. ביהדות יש גם חילונים. 40% מהיהודים הם חילונים. כשאת אומרת שאנחנו "פוגעים ביהדות" את למעשה אומרת שאנחנו לא מספיק יהודים; שהיהדות האמיתית היא שלך ואנחנו צריכים להתנהג כמוך. "תכבדי את המת הוא לא היה רוצה שיבואו לחלל בשביבלו את השבת" - מאיפה הבת את השטות הזו?! כי רק דתיים מתים? חילונים לא מתים? המתה כאן היא אחותה של מעיין! הייתה חילונית
    סגור
  • 115.
    נמאסת כבר
    גלית 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    5 1
    הבחורה הכי מאוסה בעולם לא במדינה בעולםםםםםם בלתי נסבלת יואווווו בלתי נסבלת בלי קשר לאחותה אין קשר לשכול ולעצב הבחורה הזו פשוט איכסה
    סגור
  • 114.
    אי אפשר להכנס לבית קברות יהודי בשבת קודש
    דינה 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    12 3
    מעיין, יום שבת הוא יום קדוש ואסור להכנס למקום טמא. את זוכרת שבשבעה עשיתם הפסקה ביום שישי והמשכתם לשבת במוצאי שבת? חבל שאת מצטרפת למקהלה נגד הדת וזה חבל עוד יותר שזה נובע מבורות. שולחת לך ניחומים.
    סגור
  • כל אחד יקבע מה קדוש
    אזרחית 02/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 3
    לעלות לקבר גם ביום כיפור זה קדוש , מספיק עם הדת הזו , דת שולה שנאות ומלחמות
    סגור
  • 113.
    הסבר
    ספיר 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    6 2
    "אסור להיכנס לבית קברות בשבתות ובחגים. בית עלמין הוא מקום עצוב, ולא צריך להסביר מדוע. כשמבקרים בבית קברות, עולים תחושות ורגשות מעציבים ומדכאים. אווירה קדורנית כזו לא מתאימה לימי השבת והחגים, כי אלו ימים שמחים ומרוממים. מלבד הסיבה ההלכתית, יש עוד סיבה להימנע מביקור בבית קברות בשבתות ובחגים. בקבלה מוסבר שבימים הללו הנשמות עולות מהקבר ומתעלות לעולמות רוחניים גבוהים. אתם בוודאי רוצים לעלות לקבר של יקירכם בכדי להתייחד עם רוחו, וחבל לעשות זאת כשהנשמה שלו איננה שם." מקורות: חזון עובדיה חלק ג, עמוד קמ. שמירת שבת כהלכתה, פרק סה. גשר החיים, פרק לב הנה תשובה מלומדה למה לא
    סגור
  • התגובה שלך חסרת כל משמעות
    מיכאל 02/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 2
    מעיין אדם, כמו חצי מהציבור, היא חילונית. כל מה שכתבת פה לא רלוונטי לה כמו שהוא גם לא רלוונטי לי ולחצי מהעם. אנחנו פשוט לא מאמינים בזה. אם היית יוצאת לרגע מהבועה הדתית שלך ומנסה להבין את האדם שמולך - היית שמה לב שמעיין אדם היא חילונית; היא נסעה לשם בשבת, אז ברור שהיא לא מאמינה בדברים האלו, וכל מה שכתבת כאן לא רלוונטי לה. זה מה שאתם לא מצליחים להבין. משום מה, בכל פעם שאני מביע ביקורת על הכפייה הדתית, איזשהו דתי יגיד לי "לא, אתה לא מבין" - ואז יסביר לי למה *לפי הדת* זה מה שצריך לקרות. אתם מבינים כמה זה מטופש? ברור לי ש*לפי הדת* זה מה שצריך לקרות; כמו שברור למעיין אדם ש*לפי הדת* בית העלמין צריך להיות סגור בשבת. מה שמכעיס אותנו הוא שמאלצים אותנו לפעול *לפי הדת*, כי אלינו הדברים האלו לא מדברים.
    סגור
  • 112.
    נו באמת
    ספיר 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    5 0
    הגזמת
    סגור
  • 111.
    אין אבלות בשבת
    ארז 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    8 0
    מעיין יקרה.כתבת "אין אבלות בשבת"? אין אבלות בשבת בפרהסיא.בתוך הבית כן .אבלות חמורה היא רק על אב ואם.הכאב גדול .משתתף בצערך.
    סגור
  • 110.
    צודקת לגמריי. (ל"ת)
    דור 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    2 4
    סגור
  • 109.
    בית קברות בשבת
    קרן 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אם מעמין רוצה לעשות נחת לנשמתה של אחותה אולי גדאי שתשאח רב חכם בלי להתבייש את כל השאלות שניראות לה לא הגיוניות ותמימות ואני בטוחה שהיא תקבל תשובות הלכתיות למה לא מפריעים לנשמה ביום שבת .כי חוץ מלחשוב על האבל של מי שנישאר פה צריך לחשןב גם על הנשמה למעלה ואיך מעלים אותה יותר ויותר לעולם של אמת !
    סגור
  • 108.
    קצת מפתיע שהיא לא יודעת את המובן מאליו הזה
    רוני 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אפשר להבין את היגון והשכול הנורא שלה .. כנראה שלא חשבה על זה שיכול להיות סגור.. תנחומים , למרות של אני מבין שאין
    סגור
  • 107.
    דייייייי צאי לנו מהווריד
    לין 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    3 0
    את כל כך מאוסה לא חשוב מה הנושא העיקר רק לקבל תשומי !!!! עופי כבר !!!
    סגור
  • 106.
    מעיין אדם בית קברות נעול בשבת
    אורית 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    נשמה מי הולך בשבת השם ישמור מה נראה לך שמותר אסור מזה מתי שבא לך יש כללים לא שופטת אותך אבל יש כללים תנחמי מן השמיים
    סגור
  • 105.
    גם המתים צריכים לנוח בשבת.
    דליה 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בית קברות הוא מקום שמור כל השנה והעובדים בו הם אנשים חרדים ודתיים. אין צורך ולא דחוף לבקר מתים ביום שבת כי ממילא הם כבר מתים. אפשר לבכות בבית. דיי עם המניפולציות . ולבי לבי עם הכאב של כל המשפחות שהיקירים שלהם מתו בעודם צעירים ואו בפיגועים.
    סגור
  • 104.
    בית קברות הוא מקום ציבורי!!
    אילנה 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הלאה הכפיה הדתית.
    סגור
  • 103.
    מחפשת פרסום
    אלברט 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מחפשת פרסום שבת לכי ברגל אף אחד לא יפריע לך תפסיקי להסית נוכלת
    סגור
  • 102.
    רק לא בשבת
    אילנית 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    3 0
    יש בתי קברות נוצרים שפתוחים בשבת
    סגור
  • 101.
    פתיחת בית עלמין בשבת
    יהודיה גאה 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יקרה. קודם כל תנחומיי על פטירת אחותך. ואכן בשבת אין אבלות,גם אדם היושב שבעה ושבת יוצאת בתוך שבעה קם מאבלו לובש בגדיי שבת יושב על כסא רגיל והולך לתפילות. כך שאין לכעוס .
    סגור
  • 100.
    מעיין
    כרמית 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעיין את צודקת אבל , ברור שהחרדים שולטים בכל דבר , חיה ותן לחיות מיועד לחילונים לא לחרדים, הם כמו תולעת מתחת לעור שלנו
    סגור
  • גועל נפש. תגובה תת רמה. את תועלת רעילה! (ל"ת)
    מעיין 02/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 99.
    צודקת
    חן 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    1 5
    צודקת צודקת צודקת
    סגור
  • 98.
    לא יודעת על מה היא מדברת
    נס1 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אבל הר המנוחות בירושלים למשל פתוח . מלבד זאת כחילונית אני שואלת , למה דחוף לה לבקר דווקא ביום שבת ?
    סגור
  • 97.
    אוי מעיין
    יוסי 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ליבנו יוצא אלייך על רצח אחותך ,אבל מספיק עם המניפולציה בשקל לא לעניין ומתי כבר תבינו שאנחנו נמצאים במדינה יהודית וכן אסור ליהיות באבל בשבת . שיושבים שבעה קמים בשבת ומחליפים בגדים עד מוצ"ש . לא למדנו כלום מה-7 לאוקטובר ועדיין תקועים בפילוג והסתה ושנאה לדת וליהדות . אז אלייך מעיין אל תהפכי את האבל שלך לשנאה ופילוג .ותאמיני לי שאחותך תשמח מאוד למעלה בשמים שלא תבואי לבקר אותה בשבת ותדליקי נר לזכרה בשבת ...זה יעשה לה רק רע בעולם הבא .
    סגור
  • 96.
    כניסה לבית עלמין
    ניסים 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נראה דכמה דנסביר לה לא יעזור תנו לה מפתח שיהיה לה וזהו
    סגור
  • 95.
    בית עלמין
    ציפי 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מעין עם כל העצב המוצדק אסור לבקר יותר מידי בבית העלמין גם בימות החול וקל וחומר בשבת הנשמה לא אוהבת שמטרידים אותה
    סגור
  • 94.
    תבחרו מפלגות ליברליות ,רק אז נוכל לחיות (ל"ת)
    חלאס נמאס 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 93.
    יש בתי עלמין שפתוחים בשבת , פשוט חשש מהשחתה נועלים
    קים און ג'_ונג 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מעיין משתתף בצערך תבקשי מפתח , יתנו לך כך עשינו בבית עלמין אצלנו
    סגור
  • 92.
    כך זה כשבוחרים ממשלת ימין על מלא.....
    הילדז 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    2 6
    גם מקבלים הדתה גופיה וגם אין ביטחון!
    סגור
  • 91.
    אח הגדול
    שבת קדושה 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    1 1
    שבת קודש אנחנו יהודים מעיין.
    סגור
  • 90.
    טרחנית מזדקנת.. (ל"ת)
    דוד 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    2 4
    סגור
  • 89.
    פתוח
    יפית 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברעננה פתוח בשבת
    סגור
  • 88.
    דיייי כבר
    רועי כהן 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אז תעבירו אותה לבית קברות אזרחי
    סגור
  • 87.
    הם איבדו צלם אנוש אין להם אמונה אין להם ערכים
    יניב 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מסכנים ומסוכנים חסרי עונים השם ירחם עליהם
    סגור
  • 86.
    שבת סגור אווקי מה את רוצה עכשיו
    מוריס. 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    5 1
    כאילו שאת לא יודעת שבשבת זה סגור יום שבת מנוחה עובדים 6 ימים תודה
    סגור
  • 85.
    ביקור
    דוד 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    3 0
    את רצינית? האם דעתך השתבשה? היכן המוסר והיהדות שלך, שכחת מה זה להיות יהודייה. האם לא חשבת שחל איסור לבקר בבית העלמין ביום שבת, למען מנוחת המת. השתגעת לגמרי, מה זה חיה ותן לחיות. הלו את במדינה יהודית. תתבכיין.
    סגור
  • 84.
    שבת
    איקה 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הם משתלטים לנו על החיים מהבתי קברות ועד התחבורה עסקים וכו'????
    סגור
  • 83.
    מעיין אדם
    שושנה 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מבי ים את הכאב אבל בבקשה תביני שאת מפגיעה למת ועוד בשבת.
    סגור
  • 82.
    צר על אחותך. אבל זו מדינה יהודית! (ל"ת)
    דיל 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 81.
    כמה בורים אפשר להיות
    ערן 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אסור להיות בצער בשבת הלכה שולחן ערוך לכן מקום שגורם לצער סגור בשבת וצר לנו שלא מסתדר לך להזיז את עצמך ביום חול באמת כמה צביעות עוד את יכולה להראות לנפטר ... לא מתאים לי ביום חול אז אבוא בשבת פחחחחח
    סגור
  • 80.
    אם היית יודעת שאת מפריעה לנפטרת בשבת היית באה?
    אלדד 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הנשמות בשבת נמצאות במקום גבוה וכשאת מגיעה את גורמת לה לרדת ממקום גבוה לנמוך וזה מפריע לה
    סגור
  • יותר קל להישאר בור ולפלג מאשר להתעמק במהות
    מעיין 02/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אולי יבוא הרגע שלמרות כל הכיס והשאלות היא תבין שרק תשובה תעשה לה ולנשמה של אחותה משהו טוב
    סגור
  • 79.
    בית עלמין
    יוסי 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעיין יקרה מבין את כאבךהקשה בתי העלמין סגורים בשבת כי אסור לפי ההלכה גם בשבעה בשבת לא יושבים למרות שנחשבת כיום מן המניין לא דתי אבל אין מה לעשות קבלי את זה ושובתנחומים
    סגור
  • 78.
    מסכימה איתך בכל מילה
    א 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 2
    בל אחד שיעשה את הבחירה שלו ללכת או לא ללכת בשבת,
    סגור
  • 77.
    דייי
    לירן 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אולי מספיק עם הדווקא הזה
    סגור
  • 76.
    אדם
    ט 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעיין! האם ידוע לך, או שלו, הנפטרים נחים גם זו הפרעה, כמו שיש ימים שלו עולים לבית העלמין. בית החיים.תתיעצי עם רבנים. ותרגעי לא כל דבר הציבור מעוניין. כל עם ישראל כואב, על כולם.
    סגור
  • 75.
    אישה מתישה חבל שהיא לא מתה (ל"ת)
    אני 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    1 5
    סגור
  • 74.
    חרד להדתה - גם אני רוצה זכות גישה לקברים בשבת
    רמי נח 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 2
    מזדהה עם כל מילה של הכותבת למרות שאיני מכיר אותה. זו ממש שערוריה. כיצד הביקור מפריע למי שבמילא אינו נמצא במקום?
    סגור
  • גמאני רוצה ללכת לביטוח לאומי בשבת, אבל סגור
    תומר 02/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדינה יהודית, כפופה להלכות. עם כל הכאב, והכאב הוא עצום ובלתי נתפס, לא קוברים מתים ולא עורכים לוויות.בשבת אנו מנועים לצער את עצמינו.
    סגור
  • 73.
    לפי תפיסת עולמה אין שבת אז ככל הנראה גם אין נשמות ואי
    מאיר 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ואין בכלל אלוה . אז איז ברכה היא הולכת לקבל מגופה מתה ? יכולת לקבור את אחותך בקיבוצים איפה שהגוים מתערבבים ואז לכי גם בכיפור. יהדות זה לא רק לאום
    סגור
  • 72.
    זוהי היהדות
    הילה 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מבינה את הערך אך בשבת אסור להיות אבלים...גם כשיושבים שבעה קמים מהשבעה בשבת.. בנוסף הינך בהריון מומלץ מאוד לא להכנס לבית העלמין בהריון... שתדעי בשורות טובות.
    סגור
  • 71.
    מעין
    שלום 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כדי לעשות טוב לאחותך בואי ביום שישי .תדליקי נרות שימי פרחים הכי טוב לנשמה ביום שבת גם הגהינום נח תני לה מנוחה
    סגור
  • 70.
    סגירת בית עלמין בשבת
    אריה ורד 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בהמשך לפוסט של מעיין אדם. החוצה הדתית ממריאה לשחקים. מעניין מה הסיבות או ההגיון מאחורי הסגירה
    סגור
  • 69.
    מעיין אדם
    יהודי 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    א) שום בית עלמין לא סגור הדיירים שם לצערי אין להם אפשרות ליברוח ב) באים את רוצה להתמיע אופנה חדשה לעלות לבית עלמין בשבת לא תצליחי ג)הגדר או החומה שם נמוכים הית צריכה ליקפוץ והיית ניכנסת מסכנה חפשי לך נושא יותר מעניין כדי ליתפוס קוטרת
    סגור
  • 68.
    מה היא חושבת
    אבנר 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה היא חשבה שמעין אדם היגיע אז הדלתות יפתחו בי הקברות סגור בשבת כבר שונים
    סגור
  • 67.
    במשך שנים עבדת עבור הממשלה הזו וגיבית את חברי הכנסת שלה
    שניר 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עכשיו כשזה נוגע בך אישית את מתחילה להבין באיזה צד היית ותמכת.
    סגור
  • 66.
    מעין, פעם שאלתי והסבירו שעדיף לא להפריע להם בשבת.
    תמר 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעין, פעם שאלתי והסבירו שעדיף לא להפריע להם בשבת. לדבריהם, בשבת הנפטרים נפגשים עם מלאכים או משהו כזה.... אבל זה לא שאסור להגיע. רק עדיף שלא. (;
    סגור
  • 65.
    מירי הביביסטית
    נירה 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמי שהיתה עוזרת של מירי רקב את שותפה להפיכת ישראל לדתית ומשיחית.את שותפה למעשי הביוב הגדות וממשלת ההזויים שהקים
    סגור
  • כשהבורות והשנאה חוגגות זה מה שכותבים (ל"ת)
    מעיין 02/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 64.
    דתיזם
    עד 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בהחלט חוצפה לנעול שערי בית עלמין.לא רוצים להגיע ולבקר , שלא יבואו אך למנוע מאחרים , חוצפה והדתה מלאה. והאם לא בדקת/ניסית כניסה צדדית חלופית? סביר שיש דרך אחרת , גם במידה ואינה הכניסה הראשית....
    סגור
  • 63.
    פעם היה פתוח בשבת
    ק 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    7 2
    לפני כמה שנים היה פתוח בשבת אבל לא היה שומר ובבתי הקברות היה פוגרום ואנשים נכנסו והרסו והשחיטו קברים בגלל זה סוגרים היום שער לא בגלל ההלכה
    סגור
  • 62.
    שבת קגושה
    שמעונה 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    6 1
    לפי ההלכה היהודית מאס ומעולם אבור להכנס להית עלמין השבת
    סגור
  • 61.
    בית עלמין בשבת
    חנה 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    4 5
    נעול בגלל הדתיים , יקירנו קבורים כדת וכדין באזרחי ואנחנו מבקרים כשבא לנו.
    סגור
  • בתי קברות
    אהבה 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כמו שבתי כנסת פתוחים בשבת גם בתי קברות חייבים להיות פתוחים בשבת. חוצפה של הדתיים.
    סגור
  • 60.
    באמת הלב נשבר על מותה של אחותך אבל דאי כבר
    עם ישראל 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    18 5
    גם אני שכחתי אח בנסיבות טרגיות אבל זה שלי ושל משפחתי וקצת יהדות לא עולים לבית קברות בשבת יש לך שישה ימים 24 שעות דוקה בשבת ממש נורא תעשי טובה לא השתנת ממשיכה עם הבכיינות
    סגור
  • עניין שלך חיים שלך איך שאתה רוצה לחיות ופה זה נגמר! (ל"ת)
    הילדז 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • ולכן נקבר בבית קברות אזרחי
    טום חן 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בלי רב ובלי קדיש. עד מתי תרדפו אותנו? לא ברית, לא בר מצווה לא חתונה ולא קבורה. מיליוני חילונים מתנתקים לגמרי מהדת. אם יש אלוהים לא תקבלו את הגאולה שלכם לעולם.
    סגור
  • 59.
    בית עלמין סגור
    אסתר 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    13 2
    אני כבר לא מצליחה להבין כלום מה נגמרו הימים לבכות על זה שבשבת בית העמין סגור אין לי מילים למח הסתום שנהיה לאלה שבכח רוצים פירסום מה נסגר הזוי
    סגור
  • תחייה את חייך כרעות עיניך וזהו פה נגמר העניין שלך (ל"ת)
    האמת תנצח 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 58.
    צריך להיזהר….
    טלי 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    9 1
    מאוד בתגובות מדובר בנפש פצועה צריך להסביר במילים רכות שבית עלמין בשבת סגור ושבית קברות אזרחי פתוח ומי שקבר את קרוביו בבית עלמין יהודי יוכל ללמוד מספרי הלכות מדוע אסור. לצערי יש לי קצת תחושה שלקחו מקרה עצוב לעשות כותרות נגד היהדות גם בימים קשים אלו.
    סגור
  • 57.
    מעיין אדם
    ענת 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    7 3
    אם כול הכבוד אבל גם לנסוע בשבת וגם ללכת לבית העלמין בשבת לא מספיק שנרצחה בדם קר גם להפריע לה שבשבת
    סגור
  • 56.
    אז קחי מפתחות ותתפתחי את בשבת,העובדים שומרים שבת.
    בתאל 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    13 2
    ותגידי ץודה שהם בכלל מסכימים לעבוד בעבטדה כזאת. בכיינית .
    סגור
  • 55.
    עליה לקבר בשבת
    איאי 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    8 0
    יהודים לא נכנסים לבית העלמין בשבת זה לא רק דת..זו היהדות..הגיע הזמן לתת כבוד ליהדותינו....יש 6 ימים בשבוע מיט כבוד למסורת. ליהדות...מעט איבדתם הכל רק כוחניות .....נגד. נגד. נגד
    סגור
  • זו הבעיה
    טום חן 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך אפשר לוותר על היהדות? אין לי צורך בה
    סגור
  • 54.
    מעיין אדם
    יוסי 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    7 1
    עם כל הכאב-אנחנו מדינה/יהודית. קצת מסורת... וכן-יש/מקומות שסגורים בשבת-כולל בית קברות
    סגור
  • 53.
    אני הולכת בעיקר בשבת
    שני 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    6 17
    אצלנו בית הקברות פתוח גם בשבת. אפילו לא חשבתי על זה. זה מובן מאליו. ואני והילדים הולכים הרבה בשבתות לבקר את אבא שלי וסבא שלהם. ממש חוצפה שזה סגור. דיי לכפייה. תתנו לנו לחיות ולהתאבל בשקט!!!
    סגור
  • תגובה
    קטי 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    4 1
    זה לא בגלל כפיה פשוט אין שומר בשבת חוששים להשחטת הקברים
    סגור
  • בית חיים
    ט 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין פה כפייה גם הנפטרים רוצים מנוחה. ומסיק עם האמירות, חוצפה וכדומה.
    סגור
  • 52.
    כולם כועסים על כולם - כי אכפת לנו
    ח.ע 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    איזה מדהים לראות את העם האכפתי הזה. כל אחד כועס מהמקום שלו וזה מעיד על אכפתיות. אם לא היה אכפת היינו אדישים. מעיין בנק' מבטה צודקת - חיה ותן לחיות. דתיים בנק' מבטם צודקים אסור להתאבל בשבת. אלה שאומרים שהיא קטנונית - רוצים לשמור על שלום ולכן אומרים לה לוותר. אלה שמצדיקים אותה רוצים זכויות . דרך האמצע בתי קברות יהיו פתוחים להולכי רגל, מי שרוצה בא ומי שלא לא. כך לכל אחד יש זכות בחירה מה לעשות
    סגור
  • 51.
    החסרת השכלה
    רוני חיים 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    9 8
    עד כמה גדול אצלך הטמטום ? ממתי בית הקברות פתוח בשבת ? ובדרך אגב ביקור של נפטר בשנת גורמת להשלכת הנפטר לתנור אש הגיהינום! בושה לאנושות שקיימת אישה כמוך ביקום
    סגור
  • אתה רציני? שהשם ירחם. (ל"ת)
    תמר 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 50.
    מעופפת
    שמילוביץ 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    8 3
    אני מציע לך טוסי לאירופה מעפנה לעשות סיבוב על העם ה......
    סגור
  • 49.
    מעיין אדם
    דניאל 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    1 8
    מעיין את צודקת,אבל מאז ותמיד זה היה כך הגיע הזמן לשנות מרגיש חולשה כשאני כותב לך ולכל המשפחות השכולות מאז ועד היום
    סגור
  • 48.
    סגור בשבת
    רותם 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    2 4
    מסכימה עם כל מילה, כדי להגיע ולהיות ליד אהובינו אסור שיהיו הגבלות לא ביום ולא בשעה ולא בחג!!! גם ככה האובדן קשה
    סגור
  • 47.
    מה הבעיה
    דר' גונזו 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    1 2
    דיסק חותך מנעולים.
    סגור
  • 46.
    מעיין אדם (ל"ת)
    ריבי 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 45.
    מעיין אדם
    אביב שמד 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    2 3
    מעיין אדם טענה שהגיעה לבית העלמין בשבת כדי להיות בקבר אחותה שנירצחה ב 7.10.23 , טענה קשה וכואבת אבל צריך לכבד את המקום בשבם ולכן בגור המקום היא יכולה להגיעה מוצאי השבת ככה זה במדינה שלנו וצריך לכבד סאת זה בית עלמין מספר יהודי וככה זה צריך להיות אם כל הכאב של מעיין אדם צריך לכבד את המיתים בשבת ואת במדינה שהיא כזאת
    סגור
  • 44.
    צודקת,כן פתוח לכולם תמיד!!! הרי דתיים קוברים במוצאי שבת (ל"ת)
    אמירה 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    1 4
    סגור
  • 43.
    מה לעשות יהודים לא נוהגים אבל בשבת ומישכך
    ציון 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    5 0
    גם נוהגים ללכת לבית עלמין גם בחודש ניסן ויש גם ימי חג שלא נוהגים ללכת לבית עלמין לדעתי את צריכ להיתחבר קצת לשורשים או לאייזה אישה דתייה שתעזור לך להכיר את המינהגים ואיך ניתן להגיע לנחת גם לנישמתך ולנירצחת כניראה שאת צריכה לעשות יותר דברים שיעשו את הדבר הנכון ואז בטוח שתרגישי טוב ויש מצב שתחלמי אותה בטוב הנשמה צריכה מנוח שיגידו עליה קדיש כל השנה מאד חשובתיתעניני בעיקר
    סגור
  • 42.
    כן אסור להיות באבל בשבת...6 (ל"ת)
    מיכל 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 41.
    מעיין אדם
    שוש 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מבינה מאד את מעיין אדם אבל זה לא חדש שבתי עלמין סגורים בשבת. תבואי לבית העלמין במשך השבוע
    סגור
  • 40.
    מעיין אדם
    ציפורית 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 3
    עקרונית את צודקת שהדתיים מנהלים לנו את החיים והמדינה ומצד שני את מעייפת עם האימפטיה לשכול שלמשפחתך
    סגור
  • 39.
    מעיין מאמי שלי זה לא בכוונה , בשבת אסור להצטער ולהתאבל
    מישהי 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    10 1
    שמת לב שבשבת אין הלוויות , ובשבת לא יושבים שבעה , בגלל שבשבת אסור להצטער ואם תלכי אליה את ברור שתבכי או תצטערי ולכן סגור השער..לא קשור לדתיים ולא מכוון לאף אחד בכוונה
    סגור
  • 38.
    יהודים אנחנו !!!!
    שלומי 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    13 3
    יש לך 6 ימים בשבוע שאת יכולה לבקר בבית העלמין !!!! דווקא בשבת ? לא בא לשפוט אותך אבל תפשפשי במעשייך ודעי שיש בורא לעולם , העולם אינו הפקר !!!! ברגע שתביני זאת הכל יהיה ברור וקל …..
    סגור
  • 37.
    9
    בא-רון שרה 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    5 0
    מעין היקרה, ביום שבת נשמות הנפטרים נכנסים לגן עדן. ואין להפריע את מנוחתם. ביקור בשבת בבית העלמין גורם לנפטרים צער גדול. אפשר ללכת בערב ראש חודש וביום הפטירה, מכיון שיש רשות לנשמות הנפטרים לרדתבימים אלו ולראות מי בא לבקרם. לצערי גם אני איבדתי אחות מרשלנות רפואית, היסורים שהיא עברה לא עוזבים אותי. מאחלת לך שתנוחמי משמים, יהי זכרה ברוך.
    סגור
  • 36.
    איך אוהבת לעשות פרסום לעצמה לא משנה התחום... (ל"ת)
    סימה 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    6 5
    סגור
  • 35.
    מעיין אדם כועסת...
    ח.ד 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    1 4
    מעיין, הממשלה הזו ובראדה נתניהו המוחלש ע''י אנשי ימין קיצוני, דתי משיחי, הפכה את ישראל למדינת הלכה, הדתיים והחרדים נטלו עליהם את הסמכות לקבוע גם עבור אזרחי ישראל החילוניים איך לחיות, לקחו מונופול על הדת היהודית, החליטו מיהו יהודי, החליטו שבימי שבת וחג לא תהיה תחבורה ציבורית, החליטו שנשים לא יעשו הפלה מלאכותית, גם אם בכך הן מסכנות את בריאותן ו/ או את בריאות עוברם וילדם לאחר לידתו. רבנים, שהם אנשים בשר ודם כמונו, מחליטים מי תתגרש ומיתישטר עגונה כל חייה, הכל בשם הדת !!! אלוקים לא ציווה שהאשה תאלץ לחיות ולסבול מאלימות בעלה, אבל הרבנים. מפרשים את התנ''ך לפי ראות עינם ומשיתים אותם עלאשה מסכנה שמגיעה לרבנות כדי לבקש גט מבעלה המתעלל או מגבר שממרר את חייה ומטיל עליה ועל ילדיהם אלימות פיזית וכלכלית ודן אותם לעוני, והרבנים מציעים לאשה האומללה לעשות שלום ביתשוב ושוב, למרות טענותיה שהחיים הזוגיים מאמללים אותה ואת ילדיה. הכל בשם הדת !!! אז מעיין, אין תמה שהרבנים סוגרים גם את בתי הקברות בשבת בשם הדת !!!
    סגור
  • 34.
    דת
    אולה 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ברור שאת.לאמעושה כלום בבערור אבל מישנו צריך לפתוח ולסגור ולשמור על המקום. ואם זה מקופ דתי אז אין בירורים בשבת. יכולתם לבחור בית עלמי חילוני יש הרבה.
    סגור
  • 33.
    את לא בהריון גברת?
    שלומי 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    3 2
    אסור לאישה בהריון להיכנס לבית קברות, זה מקום טמא. הבחורה הזו תעשה הכל בשביל פרסום, היה לי ברור שזה יהיה קשור למועדון חברים שהיא פתחה. ממש עלוב. תיכף היא תדרוש כם קיוסק בבית הקברות כי היא צמאה כשהיא באה לבקר.
    סגור
  • 32.
    תפסיקי להתבכיין
    מווו 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    8 2
    למה כל פעם שאני קורא משהו על מעיין אדם היא תמיד מתבכיינת על משהו? איזה בכיינית מעצבנת.
    סגור
  • 31.
    יהדות
    רוני 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    4 2
    לא מקובל ביהדות לעלות לבית העלמין בשבת וחג וכך זה אלפי שנים. מעולם דבר זה לא הפריע ו/או הטריד מישהו, התגובה של מעיין לכאורה באה לעורר ולחזק שוב את הפילוג בעם ולגרום לאזרחים לשנוא ולתעב את הדתיים. מנהגי אבלות וחגי ישראל הם משהו שמאפיין את יהדותנו מבלי כל קשר לדת. אז די להפיץ שנאת חינם
    סגור
  • 30.
    דרך ארץ לא באמת קודמת לתורה
    איה 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    1 5
    יש אנשים שעובדים כל השבוע כדי לשלם למי שלא עובד ושבת זה היום היחיד שיכולים לעשות דברים שלא הספיקו. איך קורה מצב שהחילונים צריכים תמיד להתחשב ולכבד והדתיים אבל ההפך לא קורה
    סגור
  • דמעות תנין
    גנדלף 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להביא לך טישו ?
    סגור
  • חוקי התורה לכולם
    דוד 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דרך ארץ קדמה ה תורה הפתגם השגוי לתורה הוא אמצאה של אנשים שאינם שומרי תורה.. התורה היא ספר החוקים של העם היהודי איך להתנהל כיהודי. אין כזה דתי חילוני. יש שומר תורה ומצוות ויש מי שמתחפש לשומר תורה ומצוות ויש מי שכופר. ובזה הקב"ה נתן לנו בחירה. ולכל מי שאבל שילמד את הלכות אבלות, שבעה, חודש, שנה.
    סגור
  • 29.
    מעיין
    צהלה ושמחה 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    1 2
    עם כל הכבוד לגברת אדם זו בורות גם לא לאדם דתי לחשוב לפקוד קבר ביום שבת ואם לא בשביל פרסום למה כל הרעש סביב הנושא כאילו היא היחידה בעולם מרוכזת בעצמה over,דיי עם הבכי המאולץ כאשר רוצה לפרסם את" ההשקה" זה כבר בהגזמה כל ההתנהגות שלה,איכס
    סגור
  • 28.
    מעיין
    רות 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 2
    הבחורה הזו לא תניח לנו. מתחת לאדמה חופרת מה לכתוב. כמה נמאסה.היא לא מבינה כמה היא מורידה מעצמה. וגורמת נזק לבעלה שרוצה להיות ראש עירייה.
    סגור
  • 27.
    הר הרצל לא נעול בשבתות.מותר להכנס.
    יעקב 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מפריעה לי ההזנחה באחזקת בית העלמין בגבול חולון בת-ים. צמחיית פרא, בשבילים באיזורים הישנים בבית העלמין, מונעת גישה לקברים. בשנים האחרונות בכל פעם שרוצים לעלות לקבר יקירינו ישנה עוגמת נפש.
    סגור
  • 26.
    לא כפייה דתית
    טובה 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    2 1
    רק בשבילך ,לא כפייה דתית,,לא טוב ללכת לבית העלמין בשבת,מבינים מאוד את הצער שלך
    סגור
  • 25.
    מעיין, עופי לנו כבר מהעיניים, את והיללות שלך משעממות (ל"ת)
    כולם 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    6 3
    סגור
  • 24.
    סליחה מעין אבל את טועה בגדול
    עופר 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    7 4
    ההייפך הוא הנכון בשבת אסור לחלוטין להכנס לבית העלמין או חלילה להדליק נר נשמה את פוגעת בנפטרת ועושה לה רע יותר ממה שאת חושבת תלכי כל יום כל השבוע אבל תעזבי בשבת את מנוחתה אני מבין לליבך אבל את חייבת להשתחרר מהקונספציה החילונית חרדית קיצונית שהכל מותר זה לא לענין
    סגור
  • נר נשמה בשבת
    אורית 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נראה לך הגיוני שהיא תדליק בשבת נר נו באמת בחייך נשם ישמור ויציל. אסור ללכת בשבת לבית העלמין. מפריעים לנשמה. אפשרי כל השבוע בשבת נחים. צריך להבין. כדי לדעת מה מותר ומה אסור
    סגור
  • 23.
    הר הרצל לא נעול בשבתות.מותר להכנס.
    יעקב 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מפריעה לי ההזנחה באחזקת בית העלמין בגבול חולון בת-ים. צמחיית פרא, בשבילים באיזורים הישנים בבית העלמין, מונעת גישה לקברים. בשנים האחרונות בכל פעם שרוצים לעלות לקבר יקירינו ישנה עוגמת נפש.
    סגור
  • 22.
    הכתבה
    יוסי 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לא הבנתי מה הבעיה שלך. על פי היהדות אסור להכנס לבית הקברות בשבת . אבל אם כל כך היה חשוב לך לבקר בשבת הייתם עושים קבורה חילונית . והיית עולה לקבר מתי שאת רוצה . היה חשוב לכם קבורה יהודית אז זהלא תוכנית כבקשתך תכבדי את המקום ואת כל מי שקבור שמה ותכבדי את עצמך
    סגור
  • 21.
    "אני מבינה שבית קברות זה מקום דתי"???
    גילי 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    3 4
    זה ממש לא מקום דתי מעיין, זה מקום בו אנו קוברים את מתינו, מרום שגם עליו השתלטו דתיים ובעיקר מסיבות של תאוות בצע (כן, הם מרויחים שם מיליארדים עם השנים). אני מרשה לך לפרוץ את השער, לפרק את הגדר או סתם לטפס עליה.
    סגור
  • 20.
    אין שומר בכניסה בשבת (ל"ת)
    אפרת 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 19.
    הכתבה (ל"ת)
    יוסי 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 18.
    צדקת
    צבי 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 2
    גם אני הייתי בבית עלמין בשבת אבל סגור למה מה ? הם ישנים?
    סגור
  • 17.
    למה בשבת?
    ל.ת. 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    וגם את בהריון אסור ללכת בכלל לבית קברות, זה מזיק לתינוק חבל תהיי בריאה. ומאוד משתתפת בצערך
    סגור
  • 16.
    שום כפיית דתית ולא נעליים אין נשמות יורדות בשבת
    אני 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לא נפקח לך העניים אחרי 7באוקטובר קצת להתקרב לדת ולהבין למה לא ?
    סגור
  • 15.
    אולי דייייייי
    אור 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    2 2
    כמה רעל, רק לחפש על מה להתלונן, לא הולכים בשבת!!! במקום זה תחפשי לעשות משהו טוב
    סגור
  • 14.
    בשבת לא נהיים בצער. .עם כל הכאב. שיש .שבת זה יום קדוש ע (ל"ת)
    אורחת. 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 13.
    בית עלמין בשבת
    אבי 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מעיין היקרה אני משתתף בצערך אבל ביום שבת לא מתאבלים ולא הולכים לבית קברות אז אני בטוח שלא רצו לפגוע בך אבל כל בתי הקברות היהודים סגורים בשבת
    סגור
  • 12.
    ומה עם ביזה בשבת
    אני 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נועלים את בית הקברות כי אין מישהו שם שישגיח, בעבר הומלסים ואנשים רעים מנצלים את העניין והיו נכנסים ומנפצים מצבות, ישנים במתחם ההלוויות ובראשון בבוקר היו מוצאים מזרקים משומשים, בקבוקי שתייה ומוצרי גומי משומשים אחרי שגברים עשו איתם דברים ( מקווה שתבינו את הכוונה) ולכן כדי לא לבזות את כבוד הנפטרים נועלים ותם בשבת. אני באופן אישי מצאתי את המצבה של דוד שלי שבורה עם מזרק ליד לפני עשור בערך
    סגור
  • 11.
    שבת קודש ומנוחה עליונה
    צחי 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    2 1
    לא מפריעים למנוחת המתים בשבת קודש מה לעשות שנולדת יהודיה ולא מוסלמית?
    סגור
  • 10.
    בית הקברות מקום דתי
    יעל 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    1 2
    ולכן הוא סגור בשבת . גם הרבנות סגור בשבת . גם מקווה סגור בשבת קצת ללמוד על שבת לא יזיק לך . תפסיקי להפיץ שינאת ישראל חינם בימים הנוראים האלה .
    סגור
  • 9.
    אם כל הצער קצת נסחפת!! בית קברות בשבת???
    ימית 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    30 10
    תבואי בשישי לפני כניסת השבת
    סגור
  • כפיה
    לולי 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    1 1
    זכותו של כל אדם להתייחד עם קרוביו מתי שמרגיש . די, צריך לקחת מהחרדים את המונופול על בתי הקברות.
    סגור
  • למה? מי אתה שתחליט?? (ל"ת)
    חיה 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • שבת
    אא 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מי את שתגידי מתי לבוא ומתי לא, מי את שתקבעי שכשנכנסתי השבת העולם שלי אמור להשתנות, כללללל אחדדדד שיעשה מה שבאאאא לווווו
    סגור
  • מי שקבע
    סתם אחד 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך שהוא הביא לעם הקודש את התורה הקדושה , ואם לך אין בעיה להמרות את פי המלך זה עניינך , אל תצפי שאחרים ינהגו כמוך. ולא כל אחד יעשה מה שטוב לו לא עובד , ולראיה - התבונני סביבך. , ולשיטתך על הבורות שהפגנת מגיע לך קנס סתם כי ככה בא לי והכי מותר לי לעשות מה שאני רוצה , חסר הגיון השיטה שלך וגם לא רצינית , אם את רוצה שהתייחסו לדברייך אנא ממך הםגיני טיעונים עניינים ולא סתם להוסיף אותיות זה קצת ילדותי.
    סגור
  • 8.
    לא הולכים לבית קברות בשבת
    זיוה 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    39 9
    ולא מתאבלים בשבת. אני חילונית גמורה ולמרות זאת לא הייתי הולכת לבית קברות בשבת. זה מרגיש גם בראש וגם בלב לא נכון. אין לך מה לכעוס.
    סגור
  • אבל…
    חיה 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה איך שאת מרגישה עם זה אבל לכל אחד יש זכות ללכת מתי שהוא רוצה ללא הגבלות
    סגור
  • את לא הולכת בשבת, היא כן רוצה.
    אני 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    4 1
    לא מצליחה להבין. למה שלא כל אחד יעשה כרצונו? מעיין צודקת. לא יתכן שגם באבל שלה יגידו לך איך לנהוג
    סגור
  • מי החליט שלא?? זכותה לפעול לפי מה שליבה
    חיה 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    4 2
    מנחה. זכותה. ולא את ולא הדתיים יחליטו . לא מחסידיה אבל גם לא הייתי שופטת אותה עכשיו. חיה ותן לחיות
    סגור
  • תיקון קטן
    אא 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה מרגיש לא נכון אצלך בלב ובראש, ידיעתך כל אחד מרגיש אחרת, אין לך בעלות או שליטה על אף רגש, לב או ראש של מישהו אחר
    סגור
  • 7.
    צודקת ושילכו כל הדתיים לקיבינימט (ל"ת)
    פפפ 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    4 56
    סגור
  • בושה לקלל במדינה יהודית
    רני 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מדינה יהודית .תעוף מהארץ
    סגור
  • תעבדו במקומם ואז תדברו
    יעל 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זכותם לא לפתוח בשבת. הם שומרים שבת, הם חייבים לה משהו? לכו אתה והגברת מעיין ותפתחו במקומם, נראה אתכם.
    סגור
  • שבת
    איאי 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תלכי את או אתה קיבינימט היא כלל לא צודקת סתם עליבות אנושית....מה קשר לדת? לא יזיק לתת כבוד למת שינוח בשבת על משכבו העיקר זעקות שבר. דת. דת...
    סגור
  • מעיין אדם
    ריבי 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם אתה
    סגור
  • לא מאמין
    שמעון 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לכי את לעזעזל למה כל הדתיים בגלל שאת חילונית אז את חושבת שכולם צרכים להיות כמוך. אייך אומר בץהמשםט אין שכל אין דאגות..
    סגור
  • 6.
    מלחמת אחים
    א. א 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    15 4
    מעיין היקרה. כניראה שחכת מה היה פה שבוע לפני ה7/10 מספיק להתסיס ולזרוע רוע בנינו לא יקרא לך כלום אם תלכי כל השבוע ובשבת לא תלכי לבית העלמין. מספיק עם הקטנוניות הזו יש לנו מספיק צרות במדינה. בואי נתגמש אחד כלפי השני.
    סגור
  • גמישות
    אא 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שהם יתגמשו וילכו לצבא, יש אנשים בשבילם השבת זה משהו אחר השבת שלך,אני אניח לך ואת תניחי לי
    סגור
  • 5.
    חילונית
    שרית 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    24 5
    מעיין תפסיקי לחפש סיבות לעוד כתבה, זה כבר מאוס את לא היחידה שאיבדה אדם קרוב
    סגור
  • בבקשה אנשים דיי עם הרוע
    אני 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מי שמך? היא באבל עמוק. שתעשה מה שהיא רוצה, איך שהיא רוצה. השאלה למה זה מוציא ממך את כל הרוע?
    סגור
  • 4.
    גם למכור תכשיטים מזויפים זה לא בסדר (ל"ת)
    איציק פלח 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    16 3
    סגור
  • 3.
    יתכן
    יעקב 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    5 1
    והסגירה היא רק לרכב ויש שער נוסף להולכי רגל
    סגור
  • 2.
    צודקת
    רונית 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    6 26
    צודקת
    סגור
  • 1.
    כמה שאת צודקת! די לכפייה הדתית!
    דליה 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    10 40
    בשום מדינה אין את הכפייה הזאת
    סגור
  • שבת
    איאי 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין קשר לדת.... לא עולים לבית העלמין בשבת ולא בחגים מעט כבוד למת הוא לא צריך ביקורים בימים הקדושים ליהדות זו מסורת ....קצת כבוד לעצם היותך יהודי..
    סגור
  • טמטום
    עזריאל 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא כל דבר נורמאלי נחשב כפיה דתית .
    סגור
  • בית עלמין
    רמי 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אסור לאפרע למנוך גם בשבת וגם ביום רגיל רק בהסכרות
    סגור
  • לא לדבר על הדת
    גילי 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מי שרוצה שיהיי דתי ומי שלא לא קרה כלום. רק לא לדבר על הדת. ממתי מבקרים. בבית העלמין. בשבת שבת. זה יום קדוש. שמור את השבת לקודשו
    סגור
  • מדינה יהודית
    אולה 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סתם תזכורת לאיפה שאת גרה,נכון זו המדינה היהודית היחידה וזה בית קברות יהודי עם כללים דתיים. יש בתי עלמין חילוניים כך שאין כפייה בכלל.
    סגור
  • מעיין
    תמר 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעיין לא צריך להטריד את המתים יש ימים מסויימים בשנה שאפשר ללכת כמו ראש חודש כמו ימים לפניי חג שהשם יעזור לך בשלוות הנפש והגוף
    סגור
  • כי שום מדינה אין לה אמת
    עופר 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנחנו יהודים גם בחיים וגם במוות וככה אנחנו חייבים לחיות
    סגור