מחיסכון להשקעה:  כל מה שצריך וחשוב לדעת במעבר מחיסכון להשקעה

סחיר ולא סחיר, בארץ ובחו"ל: הפניקס משיקה מסלולי השקעה חדשים

במסגרת הרפורמה של רשות שוק ההון שנכנסה הקיץ לתוקף, מעדכנת ומחדשת הפניקס את מסלולי ההשקעה במוצרי החיסכון ארוך הטווח. שני בלו הרפניסט, מנכ"לית הפניקס פנסיה וגמל: "בנינו מסלולים המותאמים לסוגים שונים של חוסכים ומשקיעים". כל הפרטים על מסלולי ההשקעה  

בשיתוף הפניקס | 
שני בלו הרפניסט, מנכ"לית הפניקס פנסיה וגמל (צילום באדיבות הפניקס, Shutterstock)
בראשון ביולי 2024, כלומר ממש לפני שבועות ספורים, נכנסה לתוקף במלואה הרפורמה של רשות שוק ההון באפיקי החסכונות הפנסיוניים. זוהי למעשה הפעימה האחרונה במהלך מקיף, המבקש להגדיר מחדש את רשימת מסלולי ההשקעה בשוק החיסכון ארוך הטווח – ומתייחס בין היתר לקופות הגמל, קרנות הפנסיה, ביטוחי המנהלים, קרנות ההשתלמות, קופות גמל להשקעה ופוליסות השקעה.
על מה בדיוק מדובר ומה עומד מאחורי הרפורמה? שני בלו הרפניסט, מנכ"לית הפניקס פנסיה וגמל, עושה סדר. "תכליתה של הרפורמה היא לייצר סטנדרטיזציה בעולם חיסכון ארוך הטווח", מסבירה בלו הרפניסט. "היעד הוא לייעל את השוק ולבצע את ההתאמות הנדרשות למציאות הנוכחית, לספק אריזה עדכנית והגיונית בכל מה שנוגע למסלולי ההשקעה במוצרים השונים. חשוב להבין: הרפורמה רלוונטית לכולם, גם לחוסכים ותיקים וגם לחוסכים חדשים. עם המהלך הזה צריכים כעת ליישר קו גם הגופים והחברות העוסקים בענפי הביטוח, הפנסיה והגמל, וגם ציבור החוסכים והמשקיעים".
"ברמה הפרקטית", מחדדת בלו הרפניסט, "כחלק מהרפורמה נעשו שינויים במדיניות ההשקעה במסלולים קיימים, כשלצידם גובשו גם מסלולי השקעה חדשים. השאיפה היא לפשט את העניינים עבור החוסכים והמשקיעים ולקבוע גבולות גזרה ברורים ומגוונים יותר במספר היבטים: אופן ההשקעה – אקטיבי (כלומר באמצעות מנהל השקעות) או פאסיבי (כלומר במעקב אחרי מדדי שוק מגוונים); סוגי ההשקעה: נכסים סחירים (נכסים הנסחרים בבורסה) או בלתי סחירים (נכסים הנסחרים מחוץ לבורסה – דוגמת קרנות הון סיכון, נדל"ן, טכנולוגיות או תשתיות); החשיפה גאוגרפית – לנכסים בישראל בלבד, לנכסים מעבר לים או במיזוג בין השוק המקומי לזה הבינלאומי; והעלויות הנלוות להשקעה, עם בניית מסלולים שבהן עלות מופחתת של הוצאות ניהול חיצוני"
במסגרת הרפורמה הוגדרה רשימה סגורה של מסלולי השקעה עם מדיניות השקעות תקנונית אחידה שגוף מוסדי יכול לנהל. בהתאם לכך, המסלולים האחידים מחולקים לכמה קטגוריות, כשכל גוף מוסדי רשאי להציע לקהל לקוחותיו את כולן או את חלקן – ובכלל זה:
 
  • מסלולי השקעה תלויי גיל – במסגרת ניהול מוצרים המיועדים לקצבה (קרנות פנסיה, קופות גמל וביטוחי מנהלים).
  • מסלולים בניהול אקטיבי ובדמי ניהול קבועים, המושקעים בנכסים סחירים ו/או בלתי סחירים.
  • מסלולי השקעה בניהול אקטיבי ובאפיקים סחירים בלבד.
  • מסלולים עוקבי מדדים, המאופיינים בניהול פאסיבי בשילוב בין מדדים.
  • מסלולי הלכה וקיימות, ומדובר במסלולים בהתאם לכללי הלכה דתית או השקפת עולם ירוקה, המטמיעים אג'נדה תומכת קיימות וסביבה.


גיא עבודי, מנהל הידע המקצועי בתחום הפנסיוני בפניקס (צילום באדיבות הפניקס)

מקצועיות, שקיפות, נגישות
הפניקס נערכה באופן יסודי לכניסת הרפורמה לתוקף, עם מעטפת חדשנית המספקת פתרונות רחבים לציבור החוסכים ולמשקיעים. "השקענו הרבה מחשבה ומשאבים בבניית מסלולי השקעה המתכתבים עם הרפורמה ומותאמים להעדפות האוכלוסייה ולמצבי שוק משתנים", מדגישה בלו הרפניסט. "התהליך הזה חייב הקשבה לצרכים העולים מהשטח, הן מלקוחותינו והן באמצעות שיח מול הסוכנים הקשובים לצרכי הלקוחות ויודעים להציף אותם, לצד היכרות מעמיקה עם השוק. הרציונל הוא לספק מגוון אפשרויות הממקסמות את יכולות ההשקעה, באמצעות מנהלי ההשקעות המומחים של  הפניקס".
במסגרת המהלך משיקה הפניקס לציבור החוסכים והמשקיעים, בין היתר, גם מסלולים עדכניים ב-4 קטגוריות, שכדאי להכיר: 
 
  • מסלולי השקעה משולב סחיר. "השקעה כאן היא בנכסים סחירים, המשלבים חשיפה לשוק ההון הישראלי ולשווקים הגלובאליים", מרחיב גיא עבודי, מנהל הידע המקצועי בתחום הפנסיוני בפניקס. "יש פה שילוב בין השקעה במניות, אגרות חוב ממשלתיות ואגרות חוב קונצרניות. ההשקעה היא אקטיבית ומתבססת על המיומנות של אגף ההשקעות בקבוצת הפניקס, הנחשב לאחד המובילים בענף החיסכון ארוך הטווח בישראל. המסלולים הללו מספקים אלטרנטיבה למסלול ההשקעות הכללי שנמצא בכל מוצרי החיסכון – שהוא מהמסלולים המועדפים על הציבור בישראל – על רקע הפיזור הרחב שמטרתו לצמצם את התנודתיות".
 
  • מסלולי השקעה מניות סחיר. "בחרנו להגדיר את המסלול כהשקעה ממוקדת ישראל, בדגש על ניירות ערך סחירים של חברות כחול-לבן מובילות מתוך מדד תל אביב 125", מתאר עבודי. "ההשקעה במסלול היא אקטיבית – 100% חשיפה למניות ו-100% חשיפה לישראל, תחת ניהול ובקרה של מחלקת ההשקעות של הפניקס. המסלולים הללו נותנים מענה למי שרוצים להשקיע בשוק הישראלי ומאמינים בפוטנציאל שלו".
 
  •  מסלולי השקעה עוקבי מדדים גמיש. "אנחנו בהפניקס ממתגים את המסלול הזה כהשקעה ממוקדת חו"ל, ומציעים מסלול הכולל חשיפה גלובאלית רחבה בשיעור של כ-45%, באמצעות מדד MSCI WORLD, המייצג 85% משוק המניות העולמי ומאגד מניות מעשרות מדינות – לצד מדדי אגרות חוב שונים", מציין עבודי. "אופן ההשקעה הוא פאסיבי, ומאפשר להגדיל את פיזור השקעות הגלובאלי עם חשיפה מלאה לחו"ל ולמט"ח, ויחד עם זאת לשמור על רמת חשיפה מנייתית של פחות מ-50%".
 
  • מסלולי השקעה עוקבי מדדי מניות. "המיקוד  הוא על חשיפה למדדי מניות של חברות גדולות ובינוניות בארצות הברית, בתמהיל המשלב בין 3 מדדי מניות", מפרט עבודי. "מדובר על:
           NASDAQ 100 NTR
  S&P 500 TOP 50 NTR           
S&P MIDCAP 400 NTR           
הפוקוס הוא על טכנולוגיה וחדשנות, ואופן ההשקעה הוא פאסיבי. מסלולים מהסוג הזה מתאימים בעיקר לטווחים מתמשכים ולמיטיבי לכת אשר מבינים את חשיבות ההתמדה גם בתקופות תנודתיות המאופיינות בהשקעה בשוק ההון, ובראייה לטווח ארוך".
"בסופו של דבר, חייבים לזכור שכאשר ניגשים להשקעות ולחסכונות שלנו בעולם הפיננסי - אין נכון או לא נכון – מה שמתאים למשקיע מסוים, יכול להיות הניגוד הגמור עבור משקיע אחר, ולהיפך", מבהיר עבודי. "על כן יש לא מעט קריטריונים שמומלץ לקחת בחשבון לפני שניגשים להשקעה – ובהם גיל המשקיע, מצבו משפחתי, תזרים המזומנים, הכנסות פאסיביות ועוד – וזאת על מנת לבנות תיק השקעות המותאם לצרכים ולתקציב של המשקיע. לצד כל אלה, חשוב לא פחות גם להתייחס אל אופיו, ניסיונו והעדפותיו של כל לקוח, קיים או פוטנציאלי".
איך יוצאים לדרך ומתחילים להשקיע עם הפניקס? אחת הדרכים להנעת התהליך, היא באמצעות פנייה לסוכן ביטוח בעל רישיון פנסיוני. האינטראקציה מול הסוכן כוללת בין היתר את הגדרת מטרות ההשקעה וטעמי הסיכון, ובמסגרתה ייבחר המסלול (או שילוב בין מספר מסלולים). בהקשר הזה חשוב עוד להוסיף כי קיימת גמישות לכל אורך הדרך, כך שלחוסכים מתאפשר לבצע שינויים והתאמות במסלול ההשקעה תוך כדי תנועה ולנהל את הכסף באופן דינמי: לשלב בין המסלולים השונים של הפניקס, או לעבור ביניהם מבלי שהדבר ייחשב כאירוע מס. כמו כן קיימת שקיפות מלאה באזור אישי ייעודי, שבאמצעותו יכול כל אחד מהחוסכים והמשקיעים להתעדכן בזמן אמת בכל פרט הנוגע להשקעה.
"המסלולים הללו מביאים לידי ביטוי את הערך המוסף שהפניקס מספקת ללקוחותיה", מסכמת בלו הרפניסט. "אנחנו הולכים ידי ביד עם הסוכנים והלקוחות שלנו לכל אורך הדרך, עם מניפה מלאה של צרכים ומענים, לצד מידע פרטני, שקוף ונגיש בכל נקודת זמן".
למעבר למתחם המלא לחצו כאן
האמור הוא סקירה מטעם הפניקס פנסיה וגמל בע"מ. המידע המובא הינו למטרת אינפורמציה בלבד ומובא כחומר רקע בלבד ואין לראות בו הצעה או ייעוץ או המלצה לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך ו/או נכסים פיננסים כלשהם ו/או פנסיוניים או המלצה להשקעה באפיקים ספציפיים כלשהם או במוצרים פנסיונים/פיננסיים כלשהם. האמור לעיל אינו מהווה בשום צורה שהיא תחליף לייעוץ השקעות ו/או שיווק פנסיוני ו/או פיננסי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין לראות במידע זה כעובדתי או כמידע שלם וממצה של ההיבטים הכרוכים בניירות ערך ו/או בנכסים הפיננסיים או הפנסיוניים המוזכרים בו ו/או לעניין היבטי מס הכפופים להוראות הרלוונטיות לעניין זה. מידע הכולל ניתוח כלכלי הינו בהתאם למצב הקיים בשוק באותה עת והינו בגדר השערה בלבד ונשען על אומדנים והערכות הנכונים למועד המוצג ושמטבע הדברים, אפשר שיתבררו כחסרים או בלתי מעודכנים וכן עלולים להתגלות סטיות בין ההערכות המובאות במידע לבין התוצאות בפועל. הפניקס או מי מטעמה לא מתחייבת על דיוק ו/או שלמות המידע ו/או היות המידע רלוונטי למקרה זה או אחר. הפניקס עוסקת, בין היתר, בשיווק פנסיוני (ולא בייעוץ פנסיוני), ולה זיקה למוצרים פנסיוניים ו/או פיננסיים המנוהלים על ידה. אין באמור משום מצג או התחייבות כלשהי לתשואה ו/או השאת תשואה בעתיד. החברה רשאית לשנות את מדיניות ההשקעה, בכלל זה שיעורי החשיפה לרכיבי ההשקעה השונים, מעת לעת בהתאם לשיקול דעתה ובכפוף להוראות הרגולציה וההסדר התחיקתי. פורסם בתאריך 7.8.2024.
(בשיתוף הפניקס)
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה