מחיסכון להשקעה:  כל מה שצריך וחשוב לדעת במעבר מחיסכון להשקעה

אילו הזדמנויות השקעה מציעים המסלולים הפאסיביים? פרלמנט הסוכנים מנתח

פרלמנט הסוכנים של אתר ice והפניקס מאגד 5 אנשי מקצוע ועושה לכם סדר בסוגיה כלכלית-פיננסית הנוגעת לתחום ההשקעות. והפעם: השקעה במסלולים פאסיביים

בשיתוף הפניקס | 
שמוליק אבוטבול (מימין) אופיר ציון, אלמוג עופרי, אלכס קמסקי, גל ברוך (צילום איילת אבוטבול, פרטי, אור גליקמן באדיבות PROTECT - תכנון ופתרונות פיננסים)
פרלמנט הסוכנים של אתר ice והפניקס הוא מדור חדש, במסגרתו מנתחים 5 סוכנים סוגיה כלכלית-פיננסית הנוגעת לתחום ההשקעות ועשויות להעסיק את ציבור המשקיעים הישראלי. והפעם, בפינת הביכורים: השקעות פאסיביות המאפשרות מעקב אחרי מדדי מניות, זוכות לפופולריות גדלה והולכת. איך ניתן לשלב את המסלולים הפאסיביים במוצרי החיסכון וההשקעה? מה חשוב לדעת לפני שצוללים פנימה ומדוע מומלץ להיעזר בתהליך באיש מקצוע? פרלמנט הסוכנים של ice והפניקס – עם ההסברים והפרשנויות.
אופיר ציון
מנכ"ל ובעלים, אקוויטי פתרונות פנסיוניים

"לפני שיורדים ברזולוציות, חשוב קודם כל להסביר מהו משקיע פאסיבי. לא מדובר כאן, כמו שאולי עולה מהקונוטציה, במשקיע שמתנהל באופן פאסיבי – אלא הכוונה היא למשקיע שעוקב אחרי מדדי שוק מגוונים. במילים אחרות, במקום לבחור במניה או באג"ח ספציפי, אותו משקיע פאסיבי בוחר לעקוב אחר מדד מסוים.
נשמע פשוט? לא בדיוק. גם השקעה במדדים מחייבת מומחיות. אחד הקריטריונים החשובים ביותר להשקעה מהסוג הזה, נוגע לאופן חלוקת המדדים בין מסלולי ההשקעה. כשניגשים להשקעה כזו נדרש לענות על כמה סוגיות מפתח – ובהן: האם נכון וכדאי לעקוב אחרי מדדים כאן בארץ או דווקא בחו"ל? האם כדאי להשקיע במדדי אג"ח שקליים או צמודים? האם בחשיפה לשקל או לדולר? ומה הנפח של כל מדד בתיק ההשקעות הכולל? לפני שיוצאים לדרך, חשוב לתת מענה לכל הסוגיות הללו.
מהסיבה הזו בדיוק, גם במקרה של השקעה במדדים, מומלץ להיוועץ באיש מקצוע מנוסה שמחזיק ברישיון מטעם משרד האוצר – המכיר הן את החברות שקיימות בשוק, והן את המוצרים עוקבי המדד שקיימים, ויוכל לסייע ללקוח בבניית הרכב תיק בפרופורציות הנכונות ובהתאמה לצרכים האישיים ולרף הסיכונים של הלקוח". 
גל ברוך
מתכנן פנסיוני ופיננסי, PROTECT
 – תכנון ופתרונות פיננסים

"עולם המסלולים הפאסיביים הוא עולם מורכב .חלק גדול מהמשקיעים הפוטנציאליים מתבססים על קריאה באינטרנט או על עצות של מכרים שהמליצו על סל או מוצר מסוים שהרוויח בשנה האחרונה – וזאת מבלי להבין את התחום לעומק.
חשוב להדגיש: השקעות פאסיביות הן הרבה מעבר לזה, ומחייבים ידע וניסיון. מדוע? כי לפעמים יש מדדים שהם יקרים יותר מאחרים, מדדים שנמצאים בהזדמנות קנייה, או מדדים שכדאי לשלב בתיק על מנת להפחית סיכון – ופה בעצם המתכנן הפיננסי נכנס לתמונה. בשנים האחרונות מוצעים בשוק לא מעט מסלולים פאסיביים שאנשי המקצוע יוכלו להתאים למשקיעים השונים – כמובן על פי הצרכים, הרצונות וגובה התקציב. הטיפ שלי למשקיעים הוא לשלב בין מספר מסלולים, לעקוב ולבחון את התמהיל אחת לתקופה. זה המתכון שיכול לסייע לייצר תשואה עודפת פר סיכון" .
שמוליק אבוטבול
סוכן ביטוח, הסדרים סוכנות לביטוח

 
"רבים מושקעים בשוק ההון באמצעות קרנות הפנסיה וקרנות ההשתלמות, לחלק הולך וגדל באוכלוסייה יש גם קופות גמל להשקעה ומוצרי חיסכון נוספים. משקיעים רבים תוהים כיצד לשלב גם מסלולי השקעה פאסיביים במוצרי החיסכון וההשקעות שלהם.
כדאי לדעת: בשנים האחרונות נפתחו עבור המשקיע הישראלי אפיקים לניתוב הכספים המנוהלים שלו גם למסלולי השקעה פאסיביים. האם זו השקעה שמתאימה לכל אחד? לא בהכרח. כאיש מקצוע, אני מנסה לאפיין מול כל משקיע וחוסך, מתי צפויה נקודת המימוש של הכסף. זהו פרמטר קריטי, המשפיע על רמת הסיכון בהשקעה. היות ומרבית החוסכים לא יודעים לענות על השאלה הזו, הרי שמוצרי  השקעות המנוהלים באופן מקצועי, מוטב שיכללו בתוכם רמות סיכון שונות.
בטווח הקצר, אנו צפויים לראות השקעות מבוססות אג"ח, המנצלות את הריבית הגבוהה במשק היום. בטווח הבינוני והארוך, ניתן לשקול  להגדיל את רמת הסיכון – וכאן משתלבים המסלולים הפאסיביים.  ניסיוני מלמד כי הסיכוי להפסד בתיק פאסיבי שעוקב אחרי מדד מוביל הולך וקטן ככל שההשקעה היא לזמן ארוך יותר. בהמשך לכך, גם התשואה עשויה להיות יותר משמעותית יותר. השורה התחתונה: לכל חוסך כדאי לברר מול איש המקצוע אפשרות לשילוב מסלולים פאסיביים במוצרי החיסכון וההשקעה שלו, וזאת כדי לסייע במיקסום פוטנציאל התשואה במוצר."
אלמוג עופרי 
מתכננת פיננסית ופרישה

 
"מניסיוני כמתכננת פיננסית ופרישה, אני יכולה לספר שגישת הניהול הפאסיבי זוכה היום לפופולריות גדולה בקרב המשקיעים בישראל. הרעיון הוא מעקב אחרי מדדים במגוון תחומים כמו מניות, אג"ח, סחורות, מט"ח וכדומה. כאן במקום לנסות לבחור מניה ספציפית, אג"ח ספציפי או מקבץ של ניירות ערך, ניתן לעקוב אחרי מדד או מקבץ מדדים (כמובן בהתאם להחלטתו של המשקיע), ובכך להיצמד לתשואות השוק.
בהקשר הזה חשוב גם להוסיף: אם בעבר המסלולים הכלליים המסורתיים היו המיינסטרים ואליהם פנו מרבית המשקיעים, הרי שעם השנים קהל המשקיעים כבר הפך להרבה יותר מתוחכם. בהתאם לכך קיימים מסלולים מגוונים המאפשרים למשקיעים השונים התאמה אישית להשקעותיהם".
אלכס קמסקי
מתכנן פנסיוני
 
"בשנתיים האחרונות נחשפים משקיעים רבים להשקעה הפאסיבית דרך המוצרים הפנסיוניים – מדובר בהשקעה שמאפשרת לעקוב אחרי מדדים דוגמת ה-S&P 500 האמריקאי.
אחרי שלאורך שנים ארוכות היה השוק הישראלי צמוד לשוק האמריקאי, בשנה החולפת על רקע המצב הפוליטי-משפטי-חברתי, נוצר נתק – וזה עוד לפני שבכלל הזכרנו את פריצתה של מלחמת חרבות ברזל ב-7 באוקטובר. החל מתחילת התמרון הקרקעי, נמצא השוק הישראלי במגמת עלייה הדרגתית.
לאחרונה ניתן לראות במוצרי חיסכון והשקעה מסלולי השקעה פאסיביים כחול-לבן, בין היתר בקרנות הפנסיה, ההשתלמות וגמל להשקעה. מסלולים אלו מאפשרים להיחשף לשוק המניות הישראלי – ולהפנות חלק מהתיק הפנסיוני גם לשוק המקומי. מומלץ בהחלט להתייעץ בנושא עם הסוכן המלווה".
צילומים: פרטי, אור גליקמן באדיבות גל ברוך PROTECT – תכנון ופתרונות פיננסים, איילת אבוטבול
למעבר למתחם המלא: לחצו כאן
האמור מובא מטעם הפניקס חברה לביטוח בע"מ (להלן: "הפניקס") למטרת אינפורמציה בלבד ומובא כחומר רקע בלבד. אין לראות במסמך זה ובמידע ו/או הניתוח הכלולים בו הצעה או ייעוץ לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך ו/או נכסים פיננסים כלשהם או המלצה להשקעה באפיקים ספציפיים כלשהם או במוצרים פנסיונים כלשהם. האמור לעיל אינו מהווה בשום צורה שהיא תחליף לייעוץ השקעות ו/או פנסיוני ו/או פיננסי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין לראות במידע זה כעובדתי או כמידע שלם וממצה של ההיבטים הכרוכים בניירות ערך ו/או בנכסים הפיננסיים או הפנסיוניים המוזכרים בו. הפניקס עוסקת, בין היתר, בשיווק פנסיוני (ולא בייעוץ פנסיוני), ולה זיקה למוצרים פנסיוניים ו/או פיננסיים המנוהלים על ידה. פורסם ביום 28.3.2024.
(בשיתוף הפניקס)
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה