מדדים ומחקרים

בוכים על 24 הנופלים: כך הגיבה הרשת לנושא המדובר של השבוע

האסון הנורא של 21 חיילי המילואים שנפלו בתקרית הקשה סמוך לגבול כיסופים, שהצטרף לשלושה חיילים נוספים ובסך הכל ל-24 חללי צה"ל בתוך 24 שעות, היה הנושא המדובר של השבוע. כך זה השתקף ברשת
מערכת ice | 
הלוויתו של סמ"ר לביא ליפשיץ ז"ל (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
השבוע חווינו את אחד הימים העצובים בתולדות המדינה עם היוועד האסון הנורא של נפילת 21 חיילי צה"ל בקריסת המבנים סמוך לגבול באזור כיסופים. בסך הכל נהרגו באותה יממה 24 חיילים ברצועה בתוך 24 שעות.
לא פלא אם כן שזה היה הנושא המדובר של השבוע ברשתות החברתיות ובתקשורת כולה, על פי נתוני חברת MIG Ai המתמחה בניטור וניתוח מידע תקשורתי, חברתי ועסקי. אסון חיילי המילואים קיבל 1,945 אזכורים בערוצי הטלוויזיה והרדיו, 130 אזכורים בעיתונות הכתובה, 987 אזכורים באתרי החדשות, ו-25,332 אזכורים ברשתות החברתיות עם 66,164 תגובות, 873,200 לייקים.
 
@yosephhaddad

תראו את הסרטון שעשה אחמד אבו לטיף כדי לעודד גיוס בקרב צעירים ליחס"ר הבדואי בזמן ששירת שם. איזה נשמה הוא, איזה חיוך, איזה אהבה למדינה ולצבא... ואיזה אובדן עבורנו ועבור מדינת ישראל! אללה ירחמו 💔

♬ צליל מקורי - Yoseph Haddad
בבוקר שלישי התעוררנו למילים הקשות של "הותר לפרסום", כאשר סמוך לשעה 07:00 בוקר פורסמו שמותיהם של עשרה חללים, אך חרושת השמועות גרמה לכך שלפני השעה 08:00 כבר עלה דובר צה"ל לשידור וחשף כי בתקרית הקשה נפלו בסך הכל 21 חיילים. הודעת דובר צה"ל היתה חריגה שכן לא הותרו עדיין שמות כל החללים לפרסום, והיא היתה "אילוץ" עקב גל השמועות ששטף את המדינה.
 
לאחר היוועד פרטי האירוע התברר כי נורו שני טילי RPG על כוחות צה"ל, מעט אחרי שהם מיקשו שני בניינים בחומר נפץ. ירי המחבלים שהפתיעו את הכוחות ממטע סמוך, גרם להתפוצצות המוקשים, ושני המבנים קרסן על החיילים. חילוץ הלכודים היה קשה מאוד והצריך הזעקת כוחות לוחמי אז אזרחיים מישראל.
שניים מההרוגים לכוחותינו היו בתוך טנק סמוך למבנים שהיה אמור לאבטח את הכוחות, אך בטרם הספיק להגיב, נורה גם עליו טיל RPG. ההרס הרב במקום, ריבוי הנפגעים והקושי בחילוצם גרם לכך שבשעות הראשונות היו מנותקי קשר ונעדרים שלא אותרו בין ההריסות. פעולות החילוץ נמשכו שעות ארוכות מאוד, אל תוך הלילה.
 
אחד הדברים שפילח את לבבות כולנו היה מכתב שכתב אחד החללים, אלקנה ויזל, אב לארבעה, לפני שיצא לקרב: בין השאר כתב: "אם אתם קוראים את המילים האלה כנראה שקרה לי משהו. קודם כל במקרה שנחטפתי לשבי החמאס אני דורש שלא תעשה שום עסקה לשחרור של אף מחבל כדי לשחרר אותי. הניצחון המוחץ שלנו יותר חשוב מהכל, אז אנא פשוט תמשיכו לפעול בכל הכוח כדי שניצחוננו יהיה כמה שיותר מוחץ.
 
"אולי נפלתי בקרב. כשחייל נופל בקרב זה עצוב. אבל אני מבקש מכם שתהיו שמחים. אל תהיו עצובים כשאתם נפרדים ממני. תשירו הרבה, תיטעו בלבבות, תחזיקו אחד לשני את הידיים ותחזקו זה את זה. יש לנו כל כך הרבה על מה להתגאות ולשמוח, אנחנו דור של גאולה! אנחנו כותבים את הרגעים הכי משמעותיים בהיסטוריה של העם שלנו, ושל העולם כולו. אז בבקשה מכם תהיו אופטימיים. תמשיכו לבחור בחיים כל הזמן. חיים של אהבה, תקווה, טוהר ואופטימיות.

"תסתכלו לאנשים היקרים שלכם בלבן של העיניים ותזכירו להם שכל מה שעובר עליהם בחיים האלה שווה את זה. ושיש להם הרבה בשביל מה לחיות. תחיו! אל תפסיקו לרגע את העוצמות של החיים!
בצוק איתן כבר נפצעתי. הייתה לי את הבחירה להישאר מאחור, אבל אני לרגע לא מתחרט על כך שחזרתי להיות לוחם. להפך, זאת ההחלטה הכי טובה שהחלטתי אי פעם״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה