מדדים ומחקרים

לפני פרוץ המלחמה: המדד המשולב לחודש ספטמבר עלה ב-0.32%

המדד המשולב של בנק ישראל שמשקף את מכלול הפעילות במשק, עלה ב-0.32%, בנק ישראל מזכיר כי המדד נערך לפני פרוץ מלחמת חרבות ברזל

מערכת ice | 
בנק ישראל (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
טרם פרוץ מלחמת חרבות ברזל – המדד המשולב לחודש ספטמבר, עלה בשיעור של 0.32 אחוז. המדד עלה ברבעון השלישי בקצב דומה לקצב הצמיחה ארוך הטווח, לאחר עדכונים לאחור כלפי מעלה לחודשים יולי ואוגוסט.
בבנק ישראל מציינים ומזכירים שהמדד נערך לפני פרוץ מלחמת חרבות ברזל והוא הושפע לטובה בעיקר מהעלייה ביצוא סחורות, ברכישות בכרטיסי אשראי, בעלייה בייצור התעשייתי ובעליה בפדיון. כנגד, המדד הושפע לרעה מהירידה ביבוא ומהירידה ביצור חשמל.
המדד המשולב לבחינת מצב המשק הוא אינדיקטור סינתטי לאבחון כיוון התפתחותה של הפעילות הריאלית בזמן אמת, והוא מחושב על סמך 10 אינדיקטורים שונים: מדד הייצור התעשייתי, מדדי הפדיון בשירותים ובמסחר, היבוא של מוצרי צריכה, היבוא של תשומות לייצור, יצוא הסחורות, יצוא השירותים, מספר משרות השכיר במגזר הפרטי, שיעור המשרות הפנויות. הפרמטרים של מודל זה נאמדים באמצעות מסנן קלמן בתדירות מעורבת (חודשית ורבעונית) ומתעדכנים באופן שוטף. 
בחודש יולי האחרון, מדד המחירים לצרכן מנוכה עונתיות עלה ב-0.2%, מדד המחירים לצרכן ללא דיור מנוכה עונתיות עלה ב-0.1% ומדד המחירים לצרכן ללא ירקות ופירות וללא דיור מנוכה עונתיות נותר ללא שינוי. 
על פי נתוני המגמה, לתקופה שבין אפריל 2023 - יולי 2023, קצב העלייה השנתי של מדד המחירים לצרכן הגיע ל-2.3%, קצב העלייה השנתי של מדד המחירים לצרכן ללא דיור הגיע ל-1.5% וקצב העלייה השנתי של מדד המחירים לצרכן ללא ירקות ופירות וללא דיור הגיעו ל-1.2%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה