מדדים ומחקרים

פיצויי המלחמה ל-1.3 מיליון ישראלים נחשפים: מי הזכאים לקבל?

על רקע המלחמה בעזה שנמצאת רק בתחילתה, גיבשו בהסתדרות הלאומית מתווה פיצויים שהוצג לאוצר: המעסיק לא יפגע בשכר העובדים ולא יוציא עובדים לחל"ת; כמו כן, המדינה תדאג לצמצום הפגיעה בפרילנסרים. יו"ר ההסתדרות הלאומית: "אנחנו חייבים מענה מהיר ל-1.3 מיליון עובדים שנמצאים בבית ותולים בנו את תקוותם"
מערכת ice | 
מלחמת חרבות ברזל (צילום shutterstock, פלאש 90/ חיים גולדברג)
1.3 מיליון עובדים בבית משוועים לפתרון עבורם וההסתדרות הלאומית הרימה היום את הכפפה בדרישה לאימוץ מתווה מקיף שהציגה לשר האוצר. יו"ר ההסתדרות הלאומית יואב שמחי פרסם היום מתווה לפיצוי בגין מלחמת "חרבות ברזל" בשל  המשבר הכלכלי והשפעתו על העובדים השכירים והפרילנסרים.
שמחי הציג את המתווה לשר האוצר והדגיש את המעורבות האינטנסיבית של ההסתדרות הלאומית בגיבוש של מתווה פיצויים הכרחי לטובת הגנה על העובדים ושמירה על זכויותיהם, כמו על מצב המשק הכלכלי כולו. ההסתדרות הלאומית קוראת לממשלה לגבש מתווה אשר יבטיח את הביטחון התעסוקתי של העובדים, יפצה את המעסיקים וימנע תופעות שליליות של עובדים אשר יצאו ממעגל העבודה בשל המלחמה.

עקרונות המתווה כוללים תשלום מלוא שכרו של העובד, לרבות התנאים הסוציאליים בשל היעדרות על פי החוק- כפי שהיה במלחמת לבנון השנייה, אי הוצאת עובדים לחל"ת, הארכת תקופת החופשת לידה ליולדות - בתשלום וכן, פיצוי שכר לעובדים עצמאים / פרילנסרים.
יו"ר ההסתדרות הלאומית, יואב שמחי, הוסיף: "התעשתנו מהר ופעלנו לגיבוש מתווה לפיצוי לעובדים ומעסיקים. מי שחושב שאפשר להמתין ושהמשק ימשיך לעמוד על רגליו בכוחות עצמו טועה. אנחנו נכנסים לזירה בכל הכוח ודורשים משר האוצר שיאומץ מתווה ההסתדרות הלאומית ויתנהלו דיונים מקצועיים למתן פתרונות. אנחנו חייבים את זה ל-1.3 מיליון שנמצאים כעת בבית ותולים בנו את תקוותם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה