מדדים ומחקרים
עובדים כשכירים? הביקוש לפרילנסרים מזנק, המנהלים משנים כיוון
סקר חדש של Fiverr Pro: זינוק בביקוש לפרילנסרים בתחום השיווק בשל פיטורים וסירוב לחזור למשרדים, 54% ממנהלי השיווק מעסיקים השנה יותר פרלינסרים לעומת השנים הקודמות, 80% ממנהלי השיווק מכירים אנשי שיווק שהפכו לפרילנסרים כתוצאה מפיטורים או ממדיניות חזרה למשרד, 85% ממנהלי השיווק פיטרו עובדים מ-2022 והלאה
Fiverr, החברה המשנה את הדרך בה העולם עובד ביחד, פרסמה אמש (חמישי) מחקר חדש המבוסס על סקר שנערך בשוק האמריקאי בעבור Fiverr Pro, המספקת פתרון פרימיום כולל לחברות אשר מחפשות פרילנסרים מומחים לניהול פרוייקטים בתחומם. המחקר חושף מהו שיעור מנהלי השיווק שנשענים באופן הולך וגובר בשנה החולפת על שירותיהם של פרילנסרים, חושף את סוגי משרות השיווק שקוצצו בחברות וכתוצאה מכך, איזה פערי מיומנויות משלימים כעת הפרילנסרים.
בנוסף, מוצגים בו פרטים על אתגרי הצוות והגיוס בפניהם עומדים מנהלי שיווק, ביניהם, העובדה שעובדים בתחום לא מרגישים בנוח עם מדיניות החזרה לעבודה מהמשרד (RTO).
מנהלי השיווק חתכו את כוח האדם שהועסק במשרה מלאה
המחקר מראה ששיעור מדהים של 85% ממנהלי השיווק שהשתתפו בסקר פיטרו עובדים השנה או בשנה שעברה. התוצאה היא אובדן זמינות של כישורים שונים, שהבולטים שבהם הם: ניהול שיווק (37%), שיווק דיגיטלי (31%) ומחקר שוק (30%). מתוך אותם מנהלי השיווק שפיטרו עובדים, 83% פנו לפרלינסרים כדי שישלימו התמחויות ספציפיות שחסרות להם.
שי-לי שפיגלמן, מנהלת Fiverr Pro: "חוסר הוודאות ביחס למצב הכלכלי בארה"ב הכריח מנהלי שיווק רבים לפטר עובדים במשרה מלאה, מה שהותיר צוותים שלמים ללא תפקידים רבים שמשפיעים על הפרודוקטיביות של החברה. כאשר המנהלים האלו מחפשים דרכים לייצב את העסקים שלהם ולמלא את הפערים האלו, אנו רואים שפרילנסרים הופכים לפתרון הנותן מענה לכל צוות השיווק – בכך שהם מספקים תמיכה לעובדים השכירים במשרה מלאה, מביאים עמם רעיונות חדשים ועוזרים בשימור המומנטום העסקי".
פרילנסרים תומכים ומועילים לצוותי השיווק
בממוצע, 45% מצוותי השיווק מורכב מפרילנסרים, וברובן (54%) יש יותר פרילנסרים השנה לעומת השנים הקודמות - נתון זה רלוונטי במיוחד לחברות המעסיקות מעל ל-100 עובדים. הסיבות העיקריות לשילוב פרילנסרים בצוותים הם: תמיכה בעובדים במשרה מלאה (63%), תמיכה בפרויקטים ספציפיים (57%) וניצול יתרונם של אנשים חיצוניים בעלי כישורים חדשים (56%). כתוצאה מכך, 74% מהעובדים במשרה מלאה ובמשרה חלקית מעידים שלתחושתם הם זוכים לתמיכה מהפרינלסרים ששולבו במקום עבודתם בשנה שעברה, מה שמעיד על כך שטאלנטים שעובדים עם החברות כפרילנסרים מהווים פתרון המועיל הן למנהלים והן לעובדים.
בממוצע, 45% מצוותי השיווק מורכב מפרילנסרים, וברובן (54%) יש יותר פרילנסרים השנה לעומת השנים הקודמות - נתון זה רלוונטי במיוחד לחברות המעסיקות מעל ל-100 עובדים. הסיבות העיקריות לשילוב פרילנסרים בצוותים הם: תמיכה בעובדים במשרה מלאה (63%), תמיכה בפרויקטים ספציפיים (57%) וניצול יתרונם של אנשים חיצוניים בעלי כישורים חדשים (56%). כתוצאה מכך, 74% מהעובדים במשרה מלאה ובמשרה חלקית מעידים שלתחושתם הם זוכים לתמיכה מהפרינלסרים ששולבו במקום עבודתם בשנה שעברה, מה שמעיד על כך שטאלנטים שעובדים עם החברות כפרילנסרים מהווים פתרון המועיל הן למנהלים והן לעובדים.
קונפליקט בין מנהלים לעובדים בנוגע לחזרה לעבודה במשרד
כשמדובר בחזרה לעבודה מהמשרד, 95% ממנהלי השיווק שנסקרו מעידים שיש להם מדיניות סדורה ביחס לחזרה לעבודה מהמשרד, ו-85% מהם מאמינים ביעילות של יישום מדיניות זו. למעשה, 62% מהם מצהירים שתגובת העובדים למדיניות ה-RTO היא חיובית. עם זאת, 61% מאנשי השיווק העובדים במשרה מלאה ובמשרה חלקית בחנו אפשרויות לעבודה כפרילנסרים בשל מדיניות החזרה למשרד הנוכחית. ההבדל בין הפידבקים השונים הללו חושף נתק אפשרי בין המנהלים לעובדיהם בסוגיה זו.
כשמדובר בחזרה לעבודה מהמשרד, 95% ממנהלי השיווק שנסקרו מעידים שיש להם מדיניות סדורה ביחס לחזרה לעבודה מהמשרד, ו-85% מהם מאמינים ביעילות של יישום מדיניות זו. למעשה, 62% מהם מצהירים שתגובת העובדים למדיניות ה-RTO היא חיובית. עם זאת, 61% מאנשי השיווק העובדים במשרה מלאה ובמשרה חלקית בחנו אפשרויות לעבודה כפרילנסרים בשל מדיניות החזרה למשרד הנוכחית. ההבדל בין הפידבקים השונים הללו חושף נתק אפשרי בין המנהלים לעובדיהם בסוגיה זו.
מדיניות החזרה לעבודה במשרד אינה רק בעיה של שימור עובדים - היא גם מקשה על גיוסים. הסקר חושף שרוב אנשי השיווק המקצועיים (53%) לא ישקלו הגשת מועמדות למשרה הדורשת מהם להיות במשרד באופן מלא וחלקם אפילו לא באופן חלקי, כאשר 53% מהם מצביעים על הרצון בגמישות כסיבה מרכזית ו-43% מהם מצביעים על זמן הנסיעות הנדרש להם להגיע למשרד כסיבה מרכזית. עם זאת יתכן שיש תקווה, מאחר ש-86% ממנהלי השיווק הנוקטים במדיניות חזרה למשרד מסכימים שעליהם לשקול להציע לעובדי הצוות גמישות רבה יותר, כדי להקל עליהם את החזרה לעבודה מהמשרד.
עוד ב-
"במבט אל העתיד, אני ממליצה למנהלי שיווק הבונים צוותים ומתכננים את האסטרטגיות שלהם לשנת 2024 לבחון ברצינות את האתגרים החדשים בשוק העבודה ואת השפעתם האפשרית על עתיד הארגון שלהם" ממשיכה שי-לי שפיגלמן. "בנוסף, בחינה של פתרונות אפשריים כדוגמת שימוש בשירותיהם של פרילנסרים לצורך עמידה באתגרים אלו היא חיונית על מנת להישאר תחרותיים בתעשייה זו המשתנה במהירות. מנהלי מחלקות וצוותי שיווק שלא יעשו זאת עלולים להמשיך לאבד טאלנטים בעלי ערך לטובת הצעות עבודה גמישות יותר ולהפוך למיושנים".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.לעבוד כשכיר בישראל זה הכי נצלני אברפחחחחח 09/2023/30הגב לתגובה זו0 0אם היו משלמים לי על המשימות שאני מבצעת כשכירה לפי כמות הפרוייקטים אז המשכורת שלי הייתה תופחת פי 2. פרילנס זה החלום! לעשות מעט ולקבל המוןסגור