מדדים ומחקרים

רמי לוי, קרפור או יוחננוף? זו הרשת היקרה בישראל

הבדיקה המיוחדת של משרד הכלכלה לחגי תשרי נמשכת: הרשת היקרה ביותר היא: טיב טעם בסיטי, 34 רשתות ייקרו את הסל לעומת הבדיקה הקודמת ביום 12.9.23, שתי רשתות בלבד הוזילו אותו: מחסני השוק הוזילה את הסל בקרוב ל-62 שקל, בעוד רשת ויקטורי יקרה אותו ביותר מ-130 שקלים
מערכת ice | 
רשתות מזון (צילום shutterstock)
על פי בדיקה מספר 4 של משרד הכלכלה והתעשייה, שיצא במבצע לבדיקה ולהשוואת מחירים לקראת חגי תשרי. בהמשך לבדיקה החודשית, הכוללת 68 מוצרים שנבחרו על ידי הלמ"ס, נבחנים החודש 165 מוצרים הנמצאים ב-37 רשתות בפריסה ארצית ואתרי אינטרנט, במטרה לספק לצרכנים מידע אודות פערי המחירים והשוואה שתאפשר לצרכן לדעת מה עלות הסל ברשת בה הוא נוהג לבצע את קניותיו והפער בעלות מול רשתות אחרות. 
ב'סל תשרי' 165 מוצרים מקטגוריות שונות: בשר דגים ועופות, פירות וירקות, מוצרי ניקוי וטואלטיקה, ומוצרים ייחודיים לחגי תשרי (דוגמת רימון, כרישה וכדומה) ועוד. פער של כ-34% בין הרשת היקרה לרשת הזולה שהם כ-880 שקל. ממוצע סל המוצרים, עמד אמש 19.9.2023 על כ-3,068 שקל, והפער בין הרשת היקרה לרשת הזולה ביותר כאמור קרוב ל-900 שקל.

מתוך רשימת הרשתות שנבדקו, הרשת שמכרה את סל המוצרים במחיר הגבוה ביותר היא "טיב טעם בסיטי" (3,487 שקל בסך הכל) הרשת שמכרה את סל המוצרים במחיר הזול ביותר היא "רמי לוי באינטרנט" (2,607 שקל). "רמי לוי" שנייה עם 2,651 שקל, בהתאמה ויוחננוף במקום השלישי עם 2,759 שקל. פחות מקרפור היפר וקרפור מרקט במקומו 4-5 בהתאמה.
בבדיקה נבחנו גם חנויות האונליין: מנחשים כמה תוכלו לחסוך? מתוך רשימת חנויות האונליין שנבדקו, פער המחירים בין הרשת היקרה לזולה עומד על כ-20% שהם כ-534 שקל, כאשר רמי לוי באינטרנט הכי זול
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה