מדדים ומחקרים

עמיר שיווק חוגגת: הכנסות של 645 מיליון שקל בחציון הראשון

עמיר שיווק והשקעות בחקלאות מדווחת היום על תוצאותיה הכספיות לחציון הראשון של השנה ומציגה המשכיות במגמת הגידול בהכנסות מפעילות החקלאית 
מערכת ice | 
תמיכה בחקלאים (צילום vecteezy, unsplash, פלאש 90)
עמיר שיווק והשקעות בחקלאות, העוסקת בשיווק ובהפצה של ציוד ומוצרים לחקלאות, דיווחה היום על תוצאותיה הכספיות לחציון הראשון ולרבעון השני של שנת 2023. בדו"ח הכספי מחקה החברה את יתרת ההשקעה בחברת הקנאביס הרפואי BOL, כך שהפסדי BOL יחדלו מלהשפיע על התוצאות הכספיות ברבעונים הבאים.
הכנסות החברה מהפעילות החקלאית גדלו בחציון הראשון של 2023 לכ-645.8 מיליון שקל, לעומת הכנסות בסך של כ-643.6 מיליון שקל בחציון הראשון של 2022. ברבעון השני של 2023 הסתכמו ההכנסות בכ-354 מיליון שקל, לעומת הכנסות בסך של 371 מיליון שקל ברבעון השני של 2022.
בתחום הגנת הצמח והזנתו הסתכמו ההכנסות בחציון הראשון של 2023 בכ-302 מיליון שקל, גידול של כ-3.2% לעומת הכנסות בסך 292.6 מיליון שקל בחציון הראשון של 2022. העלייה נבעה מהשפעת עליית המחירים של כלל הכימיקלים, בתוספת שינוי כמותי הנובע גם משינויי מזג אוויר וסיום שנת השמיטה. מנגד, חלה ירידה במחירי הדשנים, בעיקר ברבעון השני, שגרמה לירידה במכירות מוצרים אלה. ברבעון השני של 2023 הסתכמו ההכנסות בכ-179 מיליון שקל, לעומת הכנסות בסך 184 מיליון שקל ברבעון השני של 2022.
בתחום האריזות הסתכמו ההכנסות בחציון הראשון של 2023 בכ-102.7 מיליון שקל, גידול של כ-5.1% לעומת הכנסות בסך 97.7 מיליון שקל בחציון הראשון של 2022. העלייה נובעת בעיקרה מגידול כמותי בפעילות בתחום האריזות ככלל, הן לחקלאות והן לתעשייה. ברבעון השני של 2023 הסתכמו ההכנסות בכ-51 מיליון שקל, גידול של 2.9% לעומת הכנסות בסך 49.6 מיליון שקל ברבעון השני של 2022.
בתחום התערובות הסתכמו ההכנסות בחציון הראשון של 2023 בכ-175 מיליון שקל, לעומת הכנסות בסך 190.1 מיליון שקל בחציון הראשון של 2022. השינוי נובע בעיקרו מירידה של 20% בכמויות התערובת שנמכרו לעומת התקופה המקבילה אשתקד, בקיזוז עלייה במחירי המכירה של התערובת ללקוחות, בשל עלייה במחירי חומרי הגלם המשמשים לייצור התערובות. ברבעון השני של שנת 2023 הסתכמו ההכנסות בכ-86 מיליון שקל, לעומת 101.9 מיליון שקל ברבעון השני של שנת 2022.
בתחום האחר, הכולל בין היתר שיווק מוצרי השקיה, זרעים, כלי-עבודה וקטיף, מיכון חקלאי, ביגוד, פוליאתילן, רשתות ועוד, הסתכמו ההכנסות בחציון הראשון של 2023 בכ-65.9 מיליון שקל, גידול של כ-4.8% לעומת הכנסות בסך 62.9 מיליון שקל בחציון הראשון של 2022. העלייה נובעת בעיקר מעלייה במכירות מוצרי השקיה, זרעים ומוצרים טכניים, בעיקר עקב סיום שנת השמיטה שחלה אשתקד. ברבעון השני של 2023 הסתכמו ההכנסות בכ-37.8 מיליון שקל, גידול של כ-7% לעומת הכנסות בסך 35.4 מיליון שקל ברבעון השני של שנת 2022.
גיא בינשטוק, מנכ"ל עמיר שיווק, מסר: "עמיר שיווק מסכמת את החציון הראשון של 2023 עם גידול בהכנסות ורווח נקי בסך 17.4 מיליון שקל, בנטרול השפעת BOL. אין ספק כי האירוע המרכזי בדו"חות הכספיים הינו מחיקת יתרת ההשקעה ב-BOL, שהכבידה על החברה ופגעה משמעותית בתוצאותיה הכספיות לאורך השנים האחרונות. עם מחיקת יתרת ההשקעה, תוצאות הפעילות החקלאית - הפעילות המסורתית החזקה של החברה, שמניבה מחזור של כ-1.3 מיליארד שקל בשנה ורווחים משמעותיים - יחזרו ויבואו לידי ביטוי בצורה מלאה גם בשורה התחתונה. אנו פועלים כעת להמשיך ולהשביח את הפעילות החקלאית, במטרה למקסם את הרווחים עבור בעלי המניות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה