מדדים ומחקרים

זפירוס מסכמת את המחצית הראשונה של השנה עם גידול בהכנסות

חברת האנרגיה האנרגיה המתחדשת זפירוס ווינג אנרג'יס מפרסמת היום את נתוניה הכספיים לחציון הראשון של השנה, ומציגה נתונים מרשימים של גידול בהכנסות 
מערכת ice | 
אנרגיה מתחדשת (צילום pixbay pexels edit ice)
חברת האנרגיה האנרגיה המתחדשת זפירוס ווינג אנרג'יס מפרסמת היום את נתוניה הכספיים לחציון הראשון של השנה ומציגה נתונים מרגישים של גידול בהכנסות. החברה פועלת בתחום הקמת והפעלת פרויקטים בתחום האנרגיה המתחדשת ובבעלותה חוות הרוח הגדולה ביותר בפולין.
הכנסות החברה במחצית הראשונה עלו בכ-17% לכ-149.8 מיליון שקל, לעומת 128.1 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד. הגידול נובע בעיקר מעלייה בהיקפי הייצור, בין היתר בשל התחלת ההפקה מהחלק הדרומי של פרוייקט פוטגובו ומהתחזקות בשערי החליפין הממוצעים של השקל-זלוטי, ואלה התקזזו עם ירידה במחיר החשמל.
במחצית הראשונה של 2023 הסתכמו ההוצאות בכ-35.4 מיליון שקל, לעומת כ-24.6 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד, זאת, בעיקר בשל הוצאות הכרוכות באחזקת מערכות בגין חיבור החלק הדרומי של פרוייקט פוטוגובו, מעליה בהוצאות התחזוקה בגין הטורבינות בהתאם להסכמי התחזוקה, מגידול בעלויות הנהלה וכלליות הכוללות הוצאות פיתוח וייזום ומהתחזקות מטבע הזלוטי אל מול השקל. 
הרווח לפני מיסים והשפעת מכשירים פיננסיים ואחרים הסתכם במחצית הראשונה של 2023 בכ-51.4 מיליון שקל, לעומת כ-53.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון נובע בעיקר מגידול בהכנסות מחד ומאידך מהגידול בהוצאות מימון נטו ומגידול בהוצאות התחזוקה ובסעיף פחת והפחתות בשל קבלת רישיון השימוש עבור החלק הדרומי של הפרויקט ותחילת הפחתתו.
הרווח הנקי לבעלי המניות בחברה עלה ברבעון לכ-229.5 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-158 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד. השינוי נובע בעיקר מרווח שנרשם ממכשירים פיננסים בשווי הוגן  בהם התקשרה החברה לביצוע הגנה כלכלית על השינויים במחירי החשמל.
יצוין, כי סך של כ-19 מיליון שקל מתוך הגידול בנתוני ה-EBITDA וה-FFO האמורים, בהשוואה לתחזית קודמת לשנת 2023 שהציגה החברה בדו"ח התקופתי האחרון, מקורו בכך שהנתונים בתחזית שיקפו את ההתחשבנות בגין המכרז בערכה הנומינלי במובחן מערכה המהוון בהתאם לכללי החשבונאות המקובלים.
ערן סער, מנכ"ל זפירוס, התתייחס לדברים ומסר כי :" זפירוס מציגה במחצית הראשונה של שנת 2023 תוצאות חזקות המעידות על עוצמת פרויקט פוטוגובו, שהינו פרויקט אנרגיית הרוח הגדול בפולין. אנחנו מצויים כיום בשלבי ייזום ופיתוח של מספר פרויקטים בהיקף של מאות מגה וואט בתחומי הרוח, הסולארי והאגירה בפולין. משק החשמל הפולני מתאפיין בשיעורי צמיחה גבוהים, כאשר לזפירוס, שהחלה לפעול בפולין בשנת 2009, הכרות מעמיקה עם שוק זה. הניסיון והידע שצברנו, בשילוב עם נזילות פיננסית גבוהה, יאפשרו לנו להמשיך ולהרחיב את פעילותנו תוך איתור הזדמנויות השקעה להגדלת פורטפוליו הנכסים שלנו בהמשך הדרך".
יעקב אדרי, יו"ר זפירוס, מסר בתגובה: "החברה ממשיכה ביישום האסטרטגיה שלה לפיתוח והרחבת פעילותה כשחקן מוביל בתחום האנרגיה המתחדשת בפולין והשאת ערך לבעלי המניות, אשר יאפשרו את צמיחתה במהלך השנים הקרובות."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה