מדדים ומחקרים

מור נדל"ן מסכמת רבעון מרשים עם הכנסות בסך 216 מיליון שקל

קבוצת מור מדווחת על תוצאות למחצית הראשונה של שנת 2023. מדוחות החברה עולה כי מתחילת השנה נמכרו 57 יח"ד ונחתמו הרשמות למכירת 43 יח"ד נוספות, מתוכן 37 יח"ד בפרויקט בחיפה, זאת עוד בטרם החל בו השיווק הרשמי
מערכת ice | 
אתר בניה (צילום shutterstock)
קבוצת מור מדווחת על תוצאות למחצית הראשונה של שנת 2023. מדוחות החברה עולה כי מתחילת השנה נמכרו 57 יח"ד ונחתמו הרשמות למכירת 43 יח"ד נוספות, מתוכן 37 יח"ד בפרויקט בחיפה, זאת עוד בטרם החל בו השיווק הרשמי. מחזור העסקים הקרוב כולל הערכות למכירת 1,000 יח"ד בחיפה ובאר יעקב – מתוכן 609 יח"ד במסגרת מחיר למשכן ומחיר מופחת, והיתרה בשוק החופשי.
במהלך הרבעון השני מכרה החברה שטחי מסחר בהיקף כספי של 176 מיליון שקל, מעל השווי בספרים. השטחים שנמכרו הם במודיעין מורשת 11, מודיעין מורשת 29, בנרקיסים בראשון לציון ובאור ים. לאחר תאריך המאזן מכרה החברה קרקע במתחם המייסדים, תמורת 46 מיליון שקל כמהלך השבחה ראשונה. לאחרונה המועצה הארצית לתכנון ובניה אישרה את שינוי ייעוד קרקע במתחם, מ"אזור נופש מטרופוליני" ל"אזור פיתוח עירוני". מתחם המייסדים בנס ציונה כולל 450 דונם והוא נמצא בשלב העצמת הזכויות והיח"ד ומאפשר לקבוצה מסחור זכויות בהיקף משמעותי, זאת לאחר אישור המועצה הארצית לתכנון ובניה. בנוסף לקרקע שנמכרה, לחברה זכות סירוב ראשונה עם בעלי קרקע בשטח של כ-334 דונם, עם פוטנציאל מסחרי של לפחות עוד 3,300 יח"ד.
סך ההכנסות למחצית הראשונה של שנת 2023 הסתכמו לכ-216 מיליון שקל, בהשוואה ל-436 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, השינוי נובע מכך שבתחילת שנה שעברה החברה הכירה בהכנסות ממכירת דירות מחיר למשתכן באור ים. מתוך ההכנסות במחצית הראשונה של 2023, 198 מיליון שקל ממכירת יח"ד ושטחי מסחר, 11.5 מיליון שקל מדמי שכירות וניהול מהנכסים המניבים והכנסות מהפעלת בית מלון בסך 6.6 מיליון שקל.
הרווח הגולמי במחצית הראשונה של שנת 2023 הסתכם לסך של כ-39 מיליון שקל, בהשוואה ל-113 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח הגולמי במחצית הראשונה של 2023 עמד על כ-18.2%.
שערוך נכסי נדל"ן במחצית הראשונה של שנת 2023 הסתכם לסך של כ-39 מיליון שקל, שעיקרו נבע ממכירת שטחי המסחר והקרקע בנס ציונה ברווח גבוה משמעותית מהשווי בספרים, כפי שדיווחה החברה.
הרווח הנקי במחצית הראשונה של שנת 2023 הסתכם לסך של 18 מיליון שקל בהשוואה לרווח נקי של כ-83 מיליון שקל בתקופה מקבילה אשתקד. הרווח הנקי הושפע לשלילה בסך 20 מיליון שקל לאור הפחתה של חלק החברה בהפסד חברה מוחזקת של פרויקט דיור להשכרה ברמת גן, יחד עם הראל ביטוח. בנטרול ההפחתה הרווח היה מסתכם לכ-38 מיליון שקל.
סך ההון העצמי למועד הדוח עלה לכ-753 מיליון שקל, עליה של כ-48 מיליון שקל בהשוואה להון עצמי של 705 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור ההון למאזן בנטרול מקדמות מרוכשי דירות, עמד ל-18.7%.
מלאי מבנים בהקמה וקרקעות עומד על כ-2.5 מיליארד שקל, ונובע בעיקר מהתקדמות בפרויקטים ומנגד קיטון בשל ההכרה בהכנסות ובעלות המכר בתקופת הדוח. המלאי משקף את צבר העבודה האדיר של החברה לשנים הקרובות, בעיקר בשדה דב. נדל"ן להשקעה ונדל"ן להשקעה בהקמה עומד על כ-830 מיליון שקל.

שדה דב החברה השלימה את התכנון וקיבלה מעיריית תל אביב אישור לעיצוב התכנון האדריכלי וכן הושלמה הערכות לשיווק הפרויקט. החברה החלה במימוש קרקע ראשונה (B) המיועדת לבניית בניין בן 9 קומות ו-80 יח"ד. מימוש הקרקע הוא במסגרת קבוצת רוכשים אשר לה הוקמה מנהלת הכוללת הנהלה מקצועית ומנוסה וכוללת את גיא פלד כראש המנהלת, דורון אריאל שמשרדו מספק מעטפת וליווי משפטי ויוני אפרתי המספק שירותי פיקוח למנהלת.
המשך צמיחה של ההון העצמי והקטנת החוב והמינוף:
לחברה עודפים צפויים לא משועבדים מפרויקטים חריש, רמת גן ובאר יעקב בהיקף כולל של כ-330 מיליון שקל. החברה מצפה כי התוצאות, ההכנסות והרווח, ימשיכו לתוך 2023 לאור המשך הביצוע בפרויקטים באור ים וחריש, ותחילת השיווק בבאר יעקב וחיפה. יתרת הרווח הגולמי הצפוי להכרה עומד על כ-550 מיליון שקל.
מקבוצת מור נדל"ן נמסר כי "החברה ממשיכה לקדם את פעילותה העיסקית בכל הגזרות. מתחילת השנה אוכלסו 350 יח"ד ומאות עוד יאוכלסו עוד השנה. בנוסף החברה קיבלה טופס 4 לקניון השני בחריש והחלה באכלוסו. כמו כן, החברה החלה מחזור עסקים נוסף בבאר יעקב ובחיפה עוד בטרם החל השיווק הרשמי, נחתמו 37 הרשמות ליח"ד בחיפה. החברה השלימה חתימה על מכירת שטחי מסחר תמורת סך של כ-230 מיליון שקל, לרבות מכירת קרקע במתחם המייסדים כמהלך השבחה ראשון".
עוד נמסר מהקבוצה כי: "במהלך חודש אוגוסט הושלמו ההכנות לשיווק בשדה דב, עבור בניין ראשון, באמצעות קבוצת רוכשים והוקמה מנהלת מקצועית ומנוסה לרבות תשתית מכירתי ושיווקית. בימים האחרונים החל השיווק הפומבי והחלו החתמות לקבוצת הרכישה החברה צופה השלמת המהלך עד סוף השנה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה