מדדים ומחקרים

סקר מנדטים מפתיע: גנץ ונתניהו בשוויון, מי הכי מתאים?

על פי סקר חדש, הליכוד והמחנה הממלכת עדיין היו המפלגות הגדולות בכנסת עם 28 מנדטים כל אחת, אבל מה שקורה מתחת מעניין לא פחות. ומי הכי מתאים לתפקיד ראש הממשלה?
מערכת ice |  1
בני גנץ, בנימין נתניהו (צילום Yonatan Sindel/Flash90, פייסבוק/בנימין נתניהו)
חדשות 12 חשפה הערב (שלישי) בסקר מנדטים חדש, מה קורה ביום אחרי שהכנסת ביטלה אתמול את עילת הסבירות באחת ההצבעות המתוחות אי פעם במדינת ישראל. כמובן, שהליכוד והמחנה הממלכת עדיין היו המפלגות הגדולות בכנסת עם 28 מנדטים כל אחת, אבל מה שקורה מתחת מעניין לא פחות.
בעוד הליכוד התחזקה במנדט, יש עתיד של יאיר לפיד זוכה ל-19 מנדטים שהופכים אותה למפלגה השלישית בגודלה. יציבה מאוד היא ש"ס עם 10 מנדטים, הציונות הדתית עם 8 מנדטים משלה, יהדות התורה תקבל 7 מנדטים, כאשר ישראל ביתנו 6, חד"ש-תע"ל ורע"ם עם 5 מנדטים כל אחת ומפלגת מרצ עם 4. מפלגת בל"ד לא עוברת את אחוז החסימה ומקבלת 2.6% מהקולות והעבודה רק עם כ-2.1% בלבד.

האופוזיציה הקיימת, יחד עם חד"ש-תע"ל, זוכות ל-67 מנדטים, הקואליציה הנוכחית זוכה ל-53 מנדטים בלבד, ירידה של מנדט מהסקר הקודם. בין נתניהו ללפיד, ראש הממשלה המכהן זכה ל-38% מהקולות ולפיד ל-29% בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה. בין נתניהו לגנץ המספר זהה ועומד על 38%. מדובר בשיפור במצבו של נתניהו בהשוואה לסקרים קודמים. 
 
33% מהנשאלים סבורים שיש לגנוז לחלוטין את חוקי הרפורמה המשפטית. 29% חושבים שיש לחוקק בהסכמת האופוזיציה את סעיפי המהפכה. 22% חושבים שיש להמשיך בחקיקה. 16% השיבו כי הם לא יודעים מה על הקואליציה לעשות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גנץ
    רוני 07/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גנץ האם הוא שווה ביבי תלוי מי אומר . הימין מעדיף לתת לו קומפלימנטים משתי סיבות שיהיה מלחמה בן לפיד לגנץ והדבר השני לתת לשמאל דמיון שבבחירות הבאות הם ינצחו ושהרגעו עכשיו . בקיצור היה מת להגיע לקרסוליים של המלך
    סגור