משפט

חוק עילת הסבירות עבר ברוב קולות לאחר דרמה בכנסת

דרמה בשידור חי: הכנסת הצביעה סופית על הסעיף השנוי במחלוקת והחוק הראשון במסגרת הרפורמה המשפטית - אישור צמצום עילת הסבירות והקואליציה העבירה את החוק בקריאה שנייה ושלישית. מנגד, כשלו ניסיונות לפשרה בבית הנשיא ומחוץ לכנסת עדיין נמשכים עימותים קשים בין המשטרה למפגינים 
דוד זולדן |  3
בנימין נתניהו, יריב לוין, איתמר בן גביר (צילום פלאש 90/ ג'מאל עוואד, יונתן זינדל, Marc Israel Sellem/Pool)
חקיקת הרפורמה: הכנסת העבירה לראשונה את אחד מסעיפי הדגל של הרפורמה ואישרה בקריאה שנייה ושלישית את החוק לשינוי עילת הסבירות לקול קריאות חברי האופוזיציה: "לעצור", לעצור" ו"בושה, בושה". רה"מ נתניהו יצא בעת ההצבעה וחזר ברגעי ההכרעה, חברי האופוזיציה יצאו במחאה ולא השתתפו בהצבעה. 
במהלך הלילה נמשכו המגעים בין נציגי הקואליציה לאופוזיציה בתיווך בית הנשיא בניסיון נואש לדחות את החקיקה ולסכם על פשרה שלבסוף לא הושגה לאחר שכשלו המאמצים.
 
בקואליציה דוחים את ההצעה לפיה תרוכך עילת הסבירות, בתמורה להתחייבות לדחות את יתר הרפורמה המשפטית לתקופה ארוכה של לפחות שנה.
תחילת ההצבעה החלה כעת וצפויה להתחיל בשתיים בצהריים ותארך כמה שעות רצופות.
על פי החלטת ועדת הכנסת הוחלט להפעיל את סעיף 98 שמגביל את זמן הדיון וכן את כמות ההצבעות ולכן במהלך הישיבה יתקיימו  הצבעות על לא יותר מ-140 הסתייגויות לחוק ולאחריהן הצבעה בקריאה הסופית.
 
מחוץ למשכן הכנסת צפויות להתקיים לאורך כל היממה הקרובה מחאות וצעדות של מתנגדי החקיקה המשפטית והמשטרה ערוכה בכוחות גדולים לשמור על הסדר ותפתח את הצירים שיאפשרו גישה חופשית לכנסת, בפרט לחברי כנסת שאמורים להגיע להצבעות.
משמר הכנסת נערך למחאות בזמן הדיון על חוק עילת הסבירות בקריאה שנייה ושלישית, ובאופן חריג תוגבל הגישה למשכן למי שאינו בעל אישור קבוע לכנסת.
בהודעה שהופצה על ידי דוברות הכנסת נמסר שלא תתאפשר כניסה של אורחים חד-פעמיים או ביקורים מיוחדים גם היום, מחשש להתפרעויות בתוך הבניין.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    בשעה טובה ומוצלחת
    רק ביבי 07/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הכבוד ליריב לוין ורוטמן - להמשיך לחוקק עוד !
    סגור
  • 2.
    14.5.1948 יהי זכרו ברוך
    שי 07/2023/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ת.נ.צ.ב.ה
    סגור
  • 1.
    תודה לסרבנים שבזכות המרד נגד צה"ל עבר החוק. (ל"ת)
    צצצצצצצצצצצצצצצצצצצצ 07/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור