מדדים ומחקרים

למרות ההחרפה במצב הפוליטי: הדולר יורד ב-1%, זו הסיבה

למרות עליית המדרגה במחאה נגד החקיקה המשפטית הדולר יורד הבוקר בכמעט 1% ונסחר ברמה של 3.6 שקל; השקל מתחזק גם  מול שאר המטבעות בשיעור חד של יותר מ-1%
ניצן כהן |  3
הדולר יורד (צילום shutterstock)
המסחר בשוק ההמט"ח נפתח הבוקר כשהשקל מתחזק בשיעור ניכר מול המטבעות הזרים. אם כן, הדולר נחלש הבוקר ב-1% ונסחר ברמה של 3.6 שקל, האירו נחלש ב-1.2% ונסחר ברמה של 4.03 שקל והפאונד הבריטי נחלש ב-2.2% ונסחר ב-4.66 שקל.
גורמים בשוק המט"ח מסבירים הבוקר את ההתחזקות של השקל מול המטבעות הזרים על רקע ההחרפה המחאה נגד החקיקה המשפטית בכך שהכל החדשות הרעות כבר מגולמות ונראה כי מנוי וגמור עם הממשלה להעביר את החקיקה המשפטית וזה אומר שכרגע לפחות ההיערכות עד כה של המוסדיים לקראת הרגע הזה הייתה נכונה ואין להם כרגע מה לעשות יותר מידי.

גורם מוסדי משמעותי בשוק ההון אמר הבוקר ל-ice שהמוסדיים חשופים מאוד לחו"ל ובעיקר לכלכלה האמריקאית ונוצרו מספר הזדמנויות בשוק ההון המקומי. ולכן ועד שיתבהר המצב החדש בישראל הם מעדיפים להיצמד לניירות שחטפו מתחילת השנה יותר מידי על פני להגדיל חשיפה לאפל או גוגל אליהם הם חשופים עד לשד עצמותיהם.
נזכיר כי  יוסי לוי, מנכ"ל בית ההשקעות מור, הסביר בסוף השבוע כי מאז תחילת השנה המוסדיים הגדילו את החשיפה שלהם לחו"ל מ-45% מהתיק לכ-75% מהתיק ומה שהיה מתחילת השנה הייתה היערכות לרגע הזה שהממשלה תעביר את החקיקה המשפטית ופרמיית הסיכון של ישראל תעלה.
נזכיר עוד כי התהליך של הטיית כסף לחו"ל עליו דיבר לוי בסוף השבוע הניבה לציבור הישראלי רווחים משמעותיים בתיק שמנוהל את המוסדיים בעיקר בשל העובדה שהשווקים בארה"ב הניבו תשואה עודפת משמעותית על פני שוק ההון המקומי בעיקר בגלל החקיקה המשפטית.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    קבלו את האמת מכל מי שאומרה
    גיא קולק 07/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בקיצור השמאל מושך אגרות מהבנקים/בורסה והימין מכניס מיליארדים! מעניין מי שולט במשק!!!!!!!!!!!!
    סגור
  • 1.
    התחזקות השקל
    דליה 07/2023/19
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מסתבר שהרפומה טובה לכלכה גם 64 מנדטים חושבים כך
    סגור
  • מעניין שהרפורמה כל כך טובה שהשקל מתחזק כשהיא נחלשת (ל"ת)
    משה 07/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור