מדדים ומחקרים

זהו המספר הנמוך אליו ישראל הגיעה בייצור חשמל מאנרגיה מתחדשת

מכון המחקר אמבר פרסם דו"ח בנוגע לייצור חשמל בעולם מאנרגיות מתחדשות, על פי הדו"ח, 12% מייצור החשמל בעולם הופק באמצעות אנרגיות מתחדשות
מערכת ice |  1
טחנות רוח (צילום פלאש 90/ מיכאל גלעדי)
מכון המחקר אמבר פרסם דו"ח ובו פורסם כי 12% מייצור החשמל בעולם הופק באמצעות אנרגיות מתחדשות באמצעות אנרגיה סולארית וטורבינות רוח ו־39% מהחשמל העולמי יוצרו באמצעות אנרגיה דלת־פליטות.
עוד צוין בדו"ח כי הגידול בייצור הרוח והשמש עמד על כ- 80% בשנה שעברה. נתון זה תורם למעבר המתבקש של העולם אל אנרגיות מתחדשות. לצורך המחשה, יותר מ-40% מפליטת החמצן הדו חמצני מגיע משריפת דלקי מאובנים. שריפות אלה הן התורמות הראשיות בשימושים שונים למותם של מאות אלפים כל שנה ממחלות כמו סרטן, מחלות לב ועוד.
במידה וצוללים פנימה בדו"ח ניתן לראות שרק 10% מייצור החשמל בישראל בוצע באמצעות אנרגית מתחדשת בשנת 2022. נזכיר כי ישראל התחייבה בשנת 2020 להגיע ל-10% חשמל שייוצר מאנרגיות מתחדשות אך כעת לא בטוח שהיא הצליחה להגיע לכך במדויק.
האנרגיות המתחדשות בישראל מבוססות כמעט ברובן המוחלט על הפקת חשמל באמצעות פאנלים סולאריים וגם באמצעות טורבינות רוח בצורה מועטה יותר. ישראל התחייבה להגיע ל-20% ייצור חשמל באנרגיות מתחדשות עד שנת 2025, התחייבות שכרגע נראה שתתקשה לעמוד בו.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ספק כי העליה בצריכה של החשמל
    Mtlk 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ספק כי העליה בצריכה של החשמל.תיהיה הרבה יותר מסיבית.עם המעבר של לא מעט רכבים לרכבים חשמלים. מה שאומנם יוריד מהתלות בשימוש בדלקים.וטוב לאוויר שאנחנו נושמים.אבל השימוש במשאב של האנרגיה החשמלית יהיה מוגבר.
    סגור