מדדים ומחקרים

כיצד האיש העשיר בעולם יתמודד עם הירושה שישאיר לילדיו?

שלושתם מנהלים אימפריות עצומות בתחומי האופנה והטיפוח, ושלושתם צריכים להחליט כיצד להעביר באופן מסודר וללא מריבות את העסק לדור הבא. מה יעשו בעלי לואי ויטון, זארה ולוריאל?
מערכת ice | 
ברנאר ארנו, הבעלים של תאגיד LVMH (צילום פייסבוק)
זו הייתה שנה קשה עבור עשירי העולם. כפי שמראה רשימת פורבס האחרונה של 25 האנשים העשירים בעולם, העושר הקולקטיבי שלהם ירד ב-200 מיליארד דולר ל-2.1 טריליון דולר, בעיקר בגלל נפילות חדות בחברות טכנולוגיה גדולות כמו אמזון וטסלה.
מה שרשימת המיליארדרים של פורבס חושפת גם, הוא שינוי מסקרן בשנה האחרונה באופן שבו הם הרוויחו את כספם. מתוך ה-25, המיליארדרים מתחום האופנה והקמעונאות עלו לשבעה, בעוד אלו שעשו את הונם בטכנולוגיה היו שמונה. האמריקאים עדיין מובילים את השורות, ותופסים 17 מתוך 25 המקומות הראשונים. הבאים בתור הם הצרפתים וההודים.
האדם העשיר ביותר בעולם הוא ברנאר ארנו, שעומד בראש אימפריית האופנה LVMH, והונו עומד למעלה מ-200 מיליארד דולר. המיליארדרית הצרפתיה הנוספת בפסגה היא האישה העשירה בעולם, פרונסואה בטנקור-מאיירס, שירשה את אימפריית לוריאל. הונה עומד על כ-80 מיליארד דולר.
יחד, שתי הענקיות הצרפתיות הללו שוות 694 מיליארד דולר ושולטות בבורסת פריז. הם הסיבה העיקרית לכך ששוק המניות הצרפתי מתעלה על השוק הבריטי.
במקום ה-13 בעולם נמצא אמנסיו אורטגה, מייסד אינדיטקס, ענקית האופנה הספרדית המחזיקה בין היתר במותגים זארה ומסימו דוטי. הונו שווה כיום כ-62 מיליארד דולר.

בניית אימפריה ענקית היא של מיליארדים היא לא דבר קל, אולם דבר עוד יותר קשה הוא בחירת היורש שיוביל את העסק קדימה. כל העיניים נשואות לאופן שבו שלוש הענקיות האירופיות הללו מתמודדות עם תוכנית הירושה. כפי שמראה סדרת הטלוויזיה המצליחה "יורשים", המריבה בין הילדים המתחרים על דומיננטיות היא לא רק מכוערת, היא גם מזיקה לעסקים.
עד כה, נראה שגם אינדיטקס וגם LVMH נוקטות בצעדים כדי להימנע ממאבקים פנימיים כאלה. אורטגה בן ה-87 החליט להעביר את הנשיאות לבתו מרתה אורטגה בשנה שעברה.
גם ארנו, 74, החלה בתהליך העברת הכוח.לאחרונה הוא ארגן מחדש את חברת האחזקות Agache, נתן לכל חמשת ילדיו חלקים שווים ומינה אותם לתפקידי מפתח בחברה. הבכורה שלו, דלפין, קיבלה את ניהול מותג האופנה דיור, בעוד בנו, אנטואן, מנהל את אגאצ'ה ואת ההון המשפחתי.
לגבי בטנקור-מאיירס, 69, היא עצמה סופרת במקצועה ופעילה חברתית. בינתיים גם בתקופת כהונתה העסק דופק כמו שצריך. השאלה היא האם ילדיה שגדלו כיהודים, קיבלו ממנה חוש עסקי למרות שלא השתלבו עד כה בעסקים, והאם בעתיד ייקראו לדגל לנהל את אימפריית התמרוקים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה