מדדים ומחקרים

רשות המסים מחלקת פיצויים: האם גם אתם זכאים?

בעקבות המצב הביטחוני, חופשות רבות מתבטלות בארץ, כמו גם טיסות שעשויות להתבטל. אז באיזה מצב אתם זכאים לקבלת פיצויים מרשות המסים? 
מערכת ice |  1
חופשה-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
המתיחות הביטחונית בצפון ובדרום בשבוע האחרון הובילה לגל של ביטולי חופשות מצד לקוחות, וכמו גם להפסקת פעילות של חלק מהעסקים בצפון הארץ. ב-N12 עשו היום (ראשון) סדר ויצאו לבדוק ומי מגיע פיצויים בעקבות המצב.
לפי חוק הגנת הצרכן, ניתן לבטל את החופשה בתוך 14 יום ממועד ההזמנה - ועד שבוע לפני החופשה. למרות זאת, בעקבות המצב, אנשים ביטלו חופשות ברגע האחרון. אם ההזמנה בוטלה מצד המלון או הצימר, עליהם להשיב לצרכן את מלוא התשלום. אם ההזמנה בוטלה על ידי הצרכן, בסמוך למועד המתיחות הביטחונית, העסק יצטרך להחזיר לו את דמי ההזמנה - ולתבוע את הפיצוי מקרן הפיצויים של רשות המסים.
אם הגעת לצימר, השתמשת בו ורק אחר כך החלה המתיחות - הסיכוי שבית המשפט יקבע פיצויים נמוך מאוד. במצב כזה, ככל הנראה תידרשו לשלם על הלילה - ולהגיע להסדר עם הצימר או המלון לגבי המשך החופשה. אם אתם בעלי עסקים שהחזרתם לבטלים את הכסף, אתם זכאים לפיצויים מרשות המסים, ועליכם להגיש בקשה לכך. המדינה מחזיקה בקרן שבה ישנם כ-17 מיליארד שקל, שמיועדים בדיוק לאירועים מסוג זה - וכבר שימשו אותה במבצעים ומלחמות בעבר.
ומה לגבי טיסות אתם שואלים? אם טיסה מתבטלת בגלל המצב הביטחוני - החברה אמורה להחזיר את הכסף. בעניין מלונות בחו"ל, הפסיקה מאוד בעייתית - ולכן תמיד עדיף לקנות ביטוח נסיעות. נתקעתם בחו"ל עקב ביטול טיסה? חברת התעופה היא שאחראית לספק לנוסע טיסה חלופית, או להחזיר לו את הכסף עבור כרטיס חלופי שהזמין. אם החברה ביטלה את הטיסה, היא אמורה לדאוג לנוסע להלנה או לטיסה חלופית.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    למה לכתוב שטויות
    בעלת עסק תיירותי 04/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כתבה שגויה ולא מבוססת
    סגור