מדדים ומחקרים

הסוף לתלתלים: נמצאה שיטה פשוטה וגאונית להחלקת השיער

מתקשים למצוא מוצרי החלקה לשיער שבאמת עובדים? ד"ר מישל גיינס, החוקרת הראשית של הפרויקט, מצאה דרך חדשה להבין לעומק את השיער המתולתל שלה: "ככימאית ומדענית חומרים, חשבתי שזה יהיה נהדר להתחיל פרויקט שבו אוכל ללמוד את הניואנסים של השיער שלי, כי הרגשתי שהוא לא כל כך מובן"
מערכת ice | 
שיער חלק ומתולתל (צילום shutterstock)
לנשים עם שיער מתולתל או מקורזל ממש לא קל למצוא מוצרי החלקה לשיער שבאמת עובדים. יש עצות סותרות בכל מקום, ומוצר אחד שמישהו מתלהב ממנו עשוי להיות המוצר הגרוע ביותר שמישהו אחר ניסה אי פעם. עם זאת, מדענים הופכים את הדברים לקצת יותר קלים על ידי זיהוי מאפיינים ספציפיים שיכולים בסופו של דבר לעזור לאנשים לבחור את מוצרי השיער המושלמים.
"בתור אפרו-אמריקאית, נולדתי עם שיער מתולתל מאוד, לכאורה בלתי ניתן לניהול, ולמוצאים אתניים אחרים יכולים להיות תכונות שיער דומות", אומרת ד"ר מישל גיינס, החוקרת הראשית של הפרויקט.
כמו נשים שחורות רבות, גיינס נהגה להסתמך על טיפולים כימיים ליישור שיערה לאורך כל חייה. זה הפסיק כשהיא נכנסה להריון. לאחר מכן היא נאלצה לבחור את המוצר הנכון מתוך ים האפשרויות הזמינות. העצות סותרות, מדריכי היוטיוב והמידע המוגבל על האפשרויות הטובות ביותר באופן כללי, רק החמירו את המצב.
"ככימאית ומדענית חומרים, חשבתי שזה יהיה נהדר להתחיל פרויקט שבו אוכל ללמוד את הניואנסים של השיער שלי, כי הרגשתי שהוא לא כל כך מובן", היא אומרת.
גיינס והצוות שלה מדדו את התכונות המכניות של שערות גליות, מתולתלות ומקורזלות עם מנתח טקסטורה ומנתח מכני. כלים אלו מסוגלים למדוד כוח, מתח וגורמים אחרים. הצוות גם ערך "יחס מתיחה", פרמטר חדש שהם פיתחו כדי לכמת ולהשוות את הכוח הנדרש כדי לפתוח גדיל עד שהוא יתיישר. היחס הזה היה זניח לשיער חלק, בערך 0.8 עבור גלי, 1.1 עבור מקורזל ו-1.4 עבור מתולתל. נתונים אלה יכולים לעזור לכמת את ההבדלים בין סוגי השיער השונים.
הצוות גם מדד קוטר, חתך רוחב וצורה תלת-ממדית של גדילים באמצעות מיקרוסקופיה אופטית, מיקרוסקופיה אלקטרונית סורקת (SEM) ומצלמה. בנוסף, חוקרים פיתחו מדדי קווי מתאר, שכללו את מספר הגלים השלמים או התלתלים שנמדדו על אורך שיער של שלושה סנטימטרים.
התוצאות מראות שלשיער גלי יש פחות מקו מתאר מלא אחד ולשיער מתולתל יש קרוב לשניים. גיינס מסבירה שזה אומר שקווי מתאר עשויים לעזור לאנשים לסווג במדויק את השיער שלהם.
לאחרונה, גיינס החלה לבחון את השכבה המגנה על פני סיבי השערה, הקוטיקולה. כאשר נחשפים למים, לשמפו ולמרכך, השיערות בדרך כלל נפתחות ומתרוממות. עם זאת, חשיפה מוגזמת עלולה לפגוע בהן לצמיתות ולהרים אותן לתמיד.
זה יכול לעזור להסביר מדוע ככל שהשיער מתולתל יותר, כך הוא מתייבש מהר יותר. גיינס מסתכלת קדימה כדי להשתמש בממצאים אלו ולעזור לאלו עם תלתלים למצוא את המוצר הטוב ביותר עבורם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה