מדדים ומחקרים

דובי אמיתי מגיב לריבית: "המצב עלול לדרדר את המשק לתהום"

יו"ר נשיאות המגזר העסקי: "האינפלציה עיקשת בישראל דומה למדינות אחרות בעולם, אך בשל ההתפתחויות השליליות בישראל וחוסר הוודאות במשק, הגברת לחץ מלאכותי על מערכת הלחצים והסיכונים הגבוהים שממילא קיימים על המגזר העסקי בישראל ועל המשק כולו, יכולה להביא לפגיעה חמורה"
מערכת ice | 
דובי אמיתי (צילום יחצ)
בנק ישראל מעלה את הריבית היום (שני) ב-0.25% לרמה של 4.5%. בנימוקי החלטה כותבים בבנק ישראל כי הציפיות והתחזיות לאינפלציה מכל המקורות עלו, ונמצאות בסביבת הגבול העליון של תחום היעד. הציפיות משוק ההון לשנה השנייה ואילך מצויות כולן בתוך תחום היעד.
לאור ההחלטה על העלאת הריבית, יו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי מסר: "בחודשים האחרונים, רמת אי הוודאות הגבוהה בישראל, בשל המצב הפוליטי, מדאיגה מאוד ומשפיעה לרעה על הפרמטרים המרכזיים של המשק הישראלי. אומנם, האינפלציה עיקשת בישראל דומה למדינות אחרות בעולם, אך בשל ההתפתחויות השליליות בישראל וחוסר הוודאות במשק, הגברת לחץ מלאכותי על מערכת הלחצים והסיכונים הגבוהים שממילא קיימים על המגזר העסקי בישראל ועל המשק כולו, יכולה להביא לפגיעה חמורה".
"על מנת להתמודד עם המצב, יש להקים טריבונל ציבורי, כפי שנעשה במדינות רבות אחרות בעולם, אשר בפניו ישמיעו ראשי המגזר העסקי את עמדתם המקצועית במטרה שמוסדות המדינה שקובעים את המדיניות המוניטרית יוכלו להיחשף גם להשלכות האפשרויות על המגזר העסקי בנושאים מהסוג הזה", הוסיף אמיתי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה