מדדים ומחקרים

אוכלות ג'אנק פוד בהריון? זו הסיבה שכדאי לכן להפסיק

מחקר חדש חושף קשר בין הרגלי האכילה של אם במהלך היריון לבין החשקים של התינוק במהלך חייו הבוגרים ומסתמן כי אכילת ג'אנק פוד במהלך ההיריון תשפיע לרעה על התינוק
מערכת ice | 
הריון (צילום pixabay)
כבר שנים רבות שישנה מודעות הולכת וגוברת לתזונה מאוזנת ובריאה יותר בחיי היום-יום שלנו והדבר גם נכון לתקופת ההיריון. כעת, מחקר חדש מארה"ב מראה תוצאות ראשוניות שמציגות את הקשר בין השמנת יתר ואכילת ג'אנק ובין הרגלי האכילה של התינוק בהמשך חייו.
על פי ממצאי המחקר, שנעשה כנוהג על עכברי מעבדה וזאת כמו חקרים רבים דומים, תזונת יתר לילד במהלך ההיריון יכולה לשנות את "החיווט" במוחו של התינוק המתפתח ובכך היא עלולה לגרום לו לחשקים מוגברים יותר בתחום. 
המחקר בדק שתי קבוצות עכברים ומצא כי עכברים שנולדו לאימהות שאכלו מעבר לנדרש יכלו להישאר רזים, אך אם הם נחשפו למאכלים פחות בריאים הם אכלו יותר ביחס לעכברים שנולדו לאימהות שאכלו בצורה תקינה. לכן, החוקרים מקווים שמחקרי המשך יוכלו להביא לפיתוח של תרופות שיעזרו לשנות את החיווט במוח עבור ילדים שחוו זאת במהלך ההיריון.
לצד זאת, החוקרים מודים כי הם טרם הבינו מה בדיוק בקשר בין האכילה של האם לבין הנטיות הקוגניטיביות של התינוק מביא להתנהגות המביאה לחשקים מוגברים בתחום האכילה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה