מדדים ומחקרים

המחקר טוען: סיגריות אלקטרוניות עלולות לגרום יותר נזק מסיגריות רגילות

חשבתם שסיגריה אלקטרונית בריאה יותר מטבק? מחקר חדש מגלה כי היא עלולה לגרום אפילו נזק גדול יותר לדי.אן.איי - במיוחד לאדים בטעם מתוק
מערכת ice | 
סיגריה אלקטרונית (צילום pixabay)
סיגריות אלקטרוניות שווקו בעבר כחלופה "בריאה" יותר לעישון מוצרי טבק, אך מחקרים המראים ששתי החלופות עלולות להוביל לאותן מחלות ממשיכים לצוץ. כעת, קבוצת חוקרים מבית הספר לרפואה Keck של USC אומרים לראשונה כי לסיגריות אלקטרוניות ולמעשנים "רגילים" יש רמות דומות של נזק ל-DNA.
"בפעם הראשונה, הראינו שככל שהמעשנים השתמשו יותר בסיגריות אלקטרוניות, וככל שהם השתמשו בהן זמן רב יותר, כך התרחש יותר נזק ל-DNA בתאי הפה שלהם", אומר החוקר הבכיר אחמד בסרנטיניה, פרופסור לאוכלוסיית מחקר ומחקר.

המחקר מתבסס על מחקרים קודמים שנעשו על ידי בסרנטיניה וצוותו, שהראו כי לאידוי יש קשר לשינויים גנטיים כמו גם לשינויים ביולוגיים אחרים המובילים למחלות.
לצורך המחקר הצוות גייס 72 מבוגרים בריאים וחילק אותם לשלוש קבוצות - התואמות לפי גיל, גזע ומין. החוקרים חילקו אותם למעשנים סיגריות אידוי (שמעולם לא עישנו סיגריה רגילה), מעשני סיגריות (שמעולם לא עישנו אלקטרונית), ואנשים שמעולם לא ניסו את שניהם. הם השתמשו בשאלונים וראיונות מפורטים כדי לאמת את ההיסטוריה של כל משתתף, כמו גם בבדיקות ביוכימיות. 
"תכננו את המחקר שלנו כדי לבחון את ההשפעות של אידוי אצל משתמשי סיגריות אלקטרוניות שלא היו מעשני סיגריות או משתמשים כפולים בשום שלב בחייהם", מסביר בסרנטיניה. הצוות גם אסף נתונים לגבי התדירות, ולכמה זמן המשתתפים עישנו או איידו. הם גם תיעדו באילו סוגים וטעמים של אלקטרוניות השתמשו המשתתפים. לאחר מכן, מחברי המחקר אספו דגימות תאי אפיתל מפיו של כל משתתף על מנת לבדוק נזק לגנים ספציפיים.
התוצאות מראות שהנזק ל-DNA היה גדול פי 2.6 במעשני האלקטרוניות ופי 2.2 במעשני סיגריות בהשוואה לאלה שלא מעשנים. הצוות גם מצא כי לאדים בטעם מתוק יש קשר לרמות הגבוהות ביותר של נזקי DNA, ואחריהם טעמי נענע ופירות.
הממצאים מתפרסמים בכתב העת Nicotine & Tobacco Research.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה