כסף וצרכנות

הסיגריות האלקטרוניות מכילות סם מסוכן: משרד הבריאות באזהרה חמורה

במשרד הבריאות הוציאו הודעה חריגה לפיה במספר אריזות נוזלי אידוי לסיגריות אלקטרוניות תחת המותגים "Premium Vape", "Snoop Dogg" ו-"The Bulldog" נמצאו שאריות של הסם המסוכן "נייס גאי"
מערכת ice |  1
סיגריה אלקטרונית (צילום vecteezy)
במשרד הבריאות הוציאה היום (חמישי) הודעת אזהרה חריגה במיוחד לפיה הוא מזהיר את הציבור מרכישת נוזלי סיגריות אלקטרוניות, המכילות סמים מסוכנים ממשפחת סמי ה'נייס גאי', שזוהו במספר אריזות נוזלי אידוי לסיגריות אלקטרוניות תחת המותגים "Premium Vape", "Snoop Dogg" ו-"The Bulldog". חומרים אלו למילוי לסיגריות אלקטרוניות, נמכרים ללא פיקוח ובניגוד לחוק בקיוסקים, באינטרנט ודרך הרשתות החברתיות.
במוצרים זוהו סמים ממשפחת סמי 'נייס גאי', שנקראים: ADB-BUTINACA ו-MDMB-4en-Pinaca. סמים אלו הם סמים סינתטיים המופקים במעבדה ונחשבים למסוכנים, חזקים וממכרים. סמי ה'נייס גאי' גרמו למותם של צעירים ולאשפוזם של רבים אחרים. תופעות הלוואי והשפעות סמים אלו על המוח נחשבות לחזקות מאוד ונקשרות למגוון תופעות נפשיות וגופניות קשות, כמו פסיכוזה, הזיות, התקפי חרדה ופאניקה, דימום, בצקת מוחית, פגיעה כלייתית ופגיעה בלב. עוד הוסיפו במשרד הבריאות כי העישון מסוכן לבריאות ומדגיש כי יש להימנע מכלל מוצרי העישון.
ד"ר רוני ברקוביץ, מנהל האגף לאכיפה ופיקוח במשרד הבריאות, מסרה: "סמי הפיצוציות מסוכנים מאוד ועלולים לגרום למוות, ובטח כאשר הם נמכרים באופן מסווה, כך שהצרכן אינו יודע שהוא עלול לצרוך סם מסוכן".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מסקרן
    אלי 01/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מסקרן עם זה מושלם לתביעת הוצאת דיבה להגיד דברים לא מוכחים (או נכונים) כי סיגריות אלקטרוניות חוקיות באנגליה וניתנות לקניה בחנויות שנמצאות במספר בתי חולים שם מרגיש כמו ניסוי בהוצאת שם רע למשהו שבמציאות מסוכן פחות מסיגריות רגילות ועליהן אין דיבור
    סגור