מדדים ומחקרים

זה אחוז הנשים העובדות בסטארט-אפים בישראל - והוא נמוך

דו"ח הגיוון השנתי שיזמה Power in Diversity פורסם וחושף כי בשנה האחרונה חל גידול של 0.4% בכמות הנשים שעובדות בחברות סטארט-אפ בישראל
מערכת ice | 
עובדים (צילום shutterstock)
בשנה האחרונה נרשם גידול מזערי של 0.4% בשיעור הנשים המועסקות בחברות סטארט-אפ והן מגיעות כיום ל-34%, כך עולה מדו"ח הגיוון השנתי של חברות הסטארט-אפים בישראל שיזמה Power in Diversity. הדו"ח, שיוצא בפעם השניה, בחן את הרכב העובדים ב-650 חברות ישראליות שכל אחת מהן מעסיקה לפחות 50 עובדים. בנוסף, לראשונה בנוסף לתעסוקת נשים, בחנו ביוזמה את שיעור המועסקים מקרב אוכלוסיות נוספות בתת ייצוג: ערבים וחרדים.
מהדו"ח של PID עולה שככל שעולים בסולם התפקידים כך פוחת מספר הנשים. אחוז הנשים המאיישות תפקידים ניהוליים עומד על 24%, עליה של 0.6% בהשוואה לנתונים אשתקד. בגזרת תפקידי הפיתוח, נשים מאיישות 27.8% מהתפקידים הטכנולוגיים בסטארט-אפים. המשמעות היא שהגיוסים הנרחבים במחצית הראשונה של 2022 לא הביאו לשינוי גדול בתמונת המצב. יתכן גם שגלי הפיטורים פגעו במאמץ להשגת שוויון מגדרי בהייטק.
ערבים ישראלים מהווים 0.2% בלבד מכוח האדם בחברות הסטארט-אפ. בהייטק המסורתי המספר גבוה במעט ועומד על 2%, אך בהתחשב בכך שמספר הערבים הישראלים באוכלוסייה עומד על 21.1%, ניכר שישנה עבודה שצריכה להיעשות גם בצד הביקוש וגם בצד ההיצע כדי לשלב יותר עובדים ערבים בסטארט-אפים בפרט ובהייטק בכלל. חברות הסטארט-אפ המובילות בשיעור העובדים הערבים הן אוגורי ואיטורו.
רק 0.4% מהעובדים בסטארט-אפים שנבדקו הם חרדים, מרביתן נשים. בהייטק מסורתי המספר עומד על 3% וזאת לעומת שיעור החרדים באוכלוסיה הכללית שעומד על 13.5%. המובילה בקטגורית העסקת חרדים היא חברת הסטארט-אפ Phone.do.
שחר סיליס, מנכ“לית יוזמת PID: "חברות השמות דגש על תרבות ארגונית בריאה, הן חברות יציבות יותר שמצליחות להתמודד עם חוסר ודאות בצורה איתנה יותר ובמיוחד בתקופה בה אנו נמצאים, מדובר ביתרון משמעותי. אלו שישכילו לנצל את התקופה הנוכחית לגיבוש אסטרטגיית צמיחה המושתתת על כלים מעולמות ה-DEI וחשיפה לאוכלוסיות שונות, יקצרו את הפירות כשהשוק יתאושש ויגיעו לפיק הבא חזקים יותר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה