מדדים ומחקרים

שוק הסמארטפונים בשפל – אז למה המחירים צפויים דווקא לעלות?

מכירות הסמארטפונים צנחו בחדות גם ברבעון הקודם וגם לאורך השנה כולה. למרות זאת, היצרניות לא רק שלא מתכוונות להציע מחירים אטרקטיביים יותר – אלא לנסות לסחוט מהרוכשים אפילו יותר כסף
יאיר מור | 
מחירי הסמארטפונים (צילום unsplash)
מכירות הסמארטפונים צנחו ברבעון הרביעי של 2022 בשיעור חסר תקדים של 17%, ובסיכום השנה כולה ב-11% לעומת התקופות המקבילות ב-2021. הנתונים הללו הם הגרועים ביותר שרשם השוק הזה זה לפחות עשור, כך לפי חברת המחקר הבינלאומית Canalys.
באופן מסקרן, דווקא היצרנית היקרה ביותר, אפל, רשמה הישג חסר תקדים, עם נתח שוק של 25% ברבעון – הנתון הגבוה ביותר של החברה אי פעם, למרות כל הקשיים שבהם נתקלה עם סדרת אייפון 14, שכללו מפעלים סגורים וחוסר ביקוש לחלק מהדגמים. סמסונג ניצבה במקום השני עם נתח של 20%, שיאומי שלישית עם 11% (הנתון הנמוך ביותר שלה זה שנתיים וחצי), Oppo עם 10% ו-vivo (ששייכת לפי דיווחים, כמו אופו, לתאגיד הסיני BBK) עם 8%.
במבט שנתי, סמסונג עדיין מובילה עם נתח של 22%, אפל עם 19%, שיאומי עם 13%, ושתי היצרניות מקבוצת BBK עם 9% כל אחת.
"ספקיות סמאראטפונים נאבקו בסביבה מאקרו-כלכלית קשה לכל אורך השנה. בעוד שהדרישה ל(מכשירי)שוק נמוך עד בינוני (היתה זו ש)צנחה במהירות (הגבוהה ביותר) ברבעונים הקודמים, הדרישה ל(מכשירי)שוק גבוה החלה (גם היא) להראות חולשה ברבעון הרביעי", הסביר אנליסט המחקר רונאר ביורנהובדה.
לאור הנסיבות, עשויה להתפתח ציפייה לירידת מחירים כדי לדרבן צרכנים לרכוש מהם יותר – אלא שלפי האנליסט לה-שואן צ'יו, מה שנראה זה בדיוק את ההיפך: הספקיות צפויות לתעדף רווחיות – כלומר מכשירים יקרים יותר, ולוותר על דגמים זולים, כדי שכל מכירה שכבר תתרחש תכניס לכיסן יותר כסף.
מסיבה זו ומשום שהמשבר הכלכלי צפוי להימשך, קנאליס צופה גידול אפסי במכירות הסמארטפונים השנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה