דיגיטל וטק

האם מחירי הסמארטפונים בדרך לצניחה? הנתון המפתיע נחשף

מכירות הסמארטפונים בסין צנחו בשיעור של יותר מ-20% - קרוב לפי שניים מאשר בשאר העולם. למרות היציאה מהסגרים, כעת צפויה הירידה להימשך גם בשנה הבאה. יש סיכוי שהדבר יגרום להורדת מחירים בתחום כדי להיפטר ממלאים עודפים
יאיר מור | 
מחירי הסמארטפונים (צילום unsplash)
מכירות הסמארטפונים במדינה שמייצרת את רובם – סין – צנחו השנה בלא פחות מ-22%, כך נחשף אמש (שני) בעיתון South China Morning Post.
לפי נתוני האקדמיה הסינית לטכנולוגיות מידע ותקשורת, הפועלת תחת משרד התעשייה וטכנולוגיות המידע בממשל הסיני, מינואר עד אוקטובר 2022 נמכרו בסין 214.5 מיליון סמארטפונים – כאמור, צניחה של 22% לעומת 275.3 מיליון בתקופה המקבילה ב-2021; באוקטובר, החודש האחרון בנתונים, חלה צניחה חדה עוד יותר, של 27.2% - אם כי לעומת ספטמבר מדובר בעלייה של 20%. ובכל זאת, מדובר בירידה דרמטית – כלל המכירות הקמעוניות בסין ירדו באוקטובר "רק" ב-0.5%, אם כי בנובמבר אירעה ירידה דרסטית של 5.9%, לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה במדינה.
הסיבות לירידה הזו באות משני כיוונים עיקריים: מחד, ירידה בדרישה למכשירים הללו בזמן שחלקים גדולים מהמדינה היו תחת סגר, ומאידך, בעיות בשרשרת האספקה שנגרמו מאותם סגרים. כעת, לפי תחזיות חברת המחקר הבינלאומית IDC, צפויה הירידה להמשיך גם בשנת 2023, ורק ב-2024 היא רואה סיכוי כלשהוא לעלייה.
הנתונים הללו הם בעלי השלכות לא רק על סין: בימים אלה, בעקבות ביטול מדיניות ה"אפס קורונה" של סין, נפתחים מחדש המפעלים, ולמרות שהדבר מביא גם לגל תחלואה אדיר שצפוי לגרום דווקא להחמרת המצב בחודשים הקרובים, אחריהם מן הסתם יתאזנו הדברים, כפי שקרה בשאר העולם – אך גם אז, מכירות הסמארטפונים צפויות כאמור להמשיך לרדת למשך תקופה מסוימת. לכן, יש סיכוי טוב שבשנה הבאה תיאלצנה יצרניות הסמארטפונים להוריד מחירים כדי להיפטר ממלאים ולא להיתקע איתם בזמן שהן מנסות להוציא מלאים חדשים למכירה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה