מדדים ומחקרים

מס הכנסה חושף: כמה תצטרכו לשלם השנה?

מדד מחירי הצרכן ממשיך לעלות, ובהתאם לכך מדרגות המס מתעדכנות ומשפיעות על שכר הנטו של הישראלים. אבל אל תתרגשו, זה בעיקר אומר שהאינפלציה עושה את שלה
מערכת ice |  1
העלאת שכר המינימום (צילום vecteezy)
עליית מדד המחירים לצרכן ממשיכה לטפס ופוגעת במשק הבית הישראלי בצורה לא פשוטה, אך נראה שיש לזה גם השלכות שיכולות להיות חיוביות. לפי פקודת מס הכנסה, צריכה להיות התאמה בין מדד המחירים להיקף המס שישלם הצרכן. לכן לאור העובדה שהמדד נמצא בשיא של שנים, מדרגות המס השתנו ב-1 לינואר בהתאם והציבור צפוי לשלם פחות מס הכנסה השנה.
למעשה, במדרגת המס הראשונה של 10% תעלה ל-6,790 שקלים בחודש; תקרת המס הבאה, בשיעור 14%, תחול על בעלי הכנסה של 9,730 שקל; המדרגה השלישית (20%) תחול מהכנסה של 15,620 שקל לחודש, הרביעית (31%) על הכנסה מעל 21,710 שקל והחמישית (35%) על הכנסה מעל 45,180 שקל לחודש. מתוך כך ולאור תוצאה מעליית המדד, משלמי המסים יחסכו בין 700 ל-5,000 שקל בשנה בתשלומי מס הכנסה.
אך יש לצנן את ההתלהבות. מומחים מסבירים כי העלייה במדד וההפחתה במיסים הינם תוצר מובהק של מצב האינפלציה במשק הישראלי ובכלכלה העולמית. במילים אחרות, כוח הקנייה יורד ולכן הצרכן נדרש להוציא יותר כסף, ומכאן נדרש הצורך בהפחתת מס.
כאמור בפקודת מס הכנסה, קובע כי ב-1 בינואר של כל שנת מס יתואמו תקרות ההכנסה, סכומי נקודת זיכוי ונקודת קיצבה, וכן ההנחות הסוציאליות וסכומי התרומה המוכרים, לפי שיעור עליית המדד בשנת המס הקודמת. כעת בהתבסס על העלייה במדד שנרשמה בנובמבר חלה הקלה במדרגות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הגיע הזמן להפיכה אזרחית לשרוף את הכנסת
    דחוף 01/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אמן שיהיה פה כל כך יקר
    סגור