מדדים ומחקרים

האמת מאחורי האלימות: מזג האוויר החם מביא לעלייה במקרי הירי

מחקר חדש חושף את הקשר בין שינויי אקלים קיצוניים וטמפרטורות גבוהות לבין מקרי ירי המוניים בארה"ב. האם זו השפעה נוספת ובלתי מוערכת מספיק של משבר האקלים?
מערכת ice | 
אקדח (צילום יונתן זינדל פלאש 90)
אחת המדינות הידועות לשמצה בכל הקשור למקרי ירי היא ללא ספק ארה"ב, אשר מאפשרת נשיאת נשק יחסית חופשית. כעת מחקר חקר חושף את הקשר בין מקרי הירי ההמוני המרובים שמתרחשים במדינה לבין מזג האוויר הקיצוני.
על פי מחקר שמגיע ממדינת בוסטון, ישנו קשר בין טמפרטורה גבוהה לבין מקרי אלימות שמערבים ירי, בקרב 100 מהערים המאוכלסות ביותר בארה"ב. במסגרת המחקר נבדקו 116 אלף מקרי ירי בין השנים 2015-2020 ובמקביל לכך גם מזג האוויר ששרר במקום.
נמצא כי 7,973 מקרי ירי התרחשו בימים שבהם הטמפרטורה הייתה חמה באופן קיצוני לעונה. למרות זאת, אין זה אומר שהטמפרטורות היו זהות על פני כל האזורים, אלא מדובר בטמפרטורות גבוהות ביחס לאותו מקום בזמן נתון.
בעוד שהמחקר מציג תמונה דיי עגומה, טרם ברור מהי הסיבה המדעית למצב. על פי הערכת החוקרים מדובר בשילוב של תגובות פיזיות ונפשיות לטמפרטורות גבוהות (הכוללת לחץ, מצבי רוח ואגרסיביות) ושל העובדה שבזמנים חמים יותר אנשים בוחרים לצאת מביתם. השילוב הזה מביא לכך שיותר עימותים המוניים ואלימים ברחובות.
כמו כן, המחקר מצביע על אזורים בהם המקרים נוטים להיות קיצוניים יותר עקב מזג האוויר וסוג האוכלוסייה. על פי החוקרים, נטיות גזעניות ומפרידות מביאות לכך שחברי הקהילה השחורה נחשפים יותר למצבי אקלים קיצוניים, מה שבתורו גורם למקרי אלימות קיצוניים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה