מדדים ומחקרים

נחשף: אלו האומנים המושמעים ביותר בשנת 2022

אקו"ם מסכמת את שנת 2022 עם נתוני ההשמעה של היוצרים והיוצרות הישראליים ברדיו הארצי והאזורי. אנה זק ושרית חדד מככבות במקום הראשון, באופן מפתיע לצדה של נעמי שמר ז"ל. ברשימת הזמרים המושמעים ביותר - אייל גולן ואריק איינשטיין ז"ל
מערכת ice | 
השירים והאמנים המובילים ברדיו (צילום pexels, vecteezy)
שנת 2022 מגיעה לימיה האחרונים והגיעה העת לסיכומים השנתיים השונים, כשהראשון בהם הוא הסיכום של אגודת אקו"ם שחושף מי הם הזמרים והזמרות המושמעים והפופולריים ביותר בתחנות רדיו הארציות והאזוריות בארץ.
על פי נתוני הדוח של אקו"ם נמצא ש"לך לישון" של הזמרת אנה זק הוא השיר הישראלי המושמע ביותר ברדיו בשנת 2022 ושלזמרת גם שיר נוסף בחמישייה הפותחת, "מי זאת". כמו כן, אנה זק היא ממש לא האישה היחידה שמככבת השנה בסיכום השנתי ולצדה ישנם שמונה שירים בעשירייה הפותחת שמבוצעים על ידי נשים. אם נבחן את רשימת הנשים המושמעות ביותר נמצא את שרית חדד במקום הראשון, עדן בן זקן במקום השני ונועה קירל במקום השלישי. 
בזירת הגברים נוכל למצוא את אייל גולן במקום הראשון, אריק איינשטיין ז"ל במקום השני, ובמקום השלישי את שלמה ארצי. נוספים ברשימה הם עומר אדם, עדן חסון, שלומי שבת, ונוספים. אייל גולן נמצא במקום הראשון גם ברשימה הכוללת את הנשים והגברים יחדיו. שרית חדד היא האישה המובילה ברשימה זו במקום הרביעי. 
נתון מפתיע במיוחד עולה מהרשימה של עשרת היוצרות המושמעות ביותר בתחנות הרדיו. במקום הראשון מככבת נעמי שמר ז"ל, שנפטרה בשנת 2004. לצדה נמצאות צליל קליפי, תמר יהלומי ובמקום הרביעי נועה קירל. ברשימת היוצרים נוכל למצוא את אבי אוחיון במקום הראשון, גם בתור מלחין ומחבר - בשנה הרביעית ברציפות. 
מבחינת הזמרים הלועזיים, במקום הראשון נוכל למצוא את השיר As It Was של הארי סטיילס. נוספים ברשימה הם אד שירן, ביונסה, ליזו, אלטון ג'ון, דואה ליפה ונוספים. 
מאקו"ם נמסר: "שמחים לראות את המגמה בשנתיים האחרונות של יותר נשים בפלייליסטים בכל התחנות - מבצעות ויוצרות שתופסות את המקומות הראשונים בטבלאות ההשמעות ואנו רק מקווים שמגמה זו תישמר. כמו כן, משמח מאד לראות שרשימת היוצרים הכי מושמעים מגוונת ומשלבת ז'אנרים שונים ויוצרים צעירים כמו ג'ורדי, רון ביטון, צליל קליפי, ודולי ופן, לצד יוצרים ותיקים כמו אהוד מנור ויורם טהרלב ז"ל, שלום חנוך ושלמה ארצי. היתה לנו שנה מדהימה במוסיקה הישראלית, אנו מצפים כבר לראות מה תביא השנה החדשה איתה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה