מדדים ומחקרים

מאמינים למחקרים על תזונה? כדאי שתקראו את זה

במחקר שנערך בבריטניה עולה כי מחקרים בנוגע לתזונה מטעים את הקהל הרחב ואינם מדויקים כשפעם אחר פעם הם סותרים את עצמם. אז מה הסיבה לכך ואיך אפשר לסדר זאת בעתיד?
מערכת ice |  1
אמא ובת אוכלות (צילום freepik)
זה לא סוד שמחקרים לגבי תזונה סותרים את עצמם לעתים קרובות למדי. במחקר שהוביל צוות מדענים מאוניברסיטת לידס שבאנגליה ומכון אלן טיורינג, המכון הלאומי למדעי נתונים ובינה מלאכותית, התגלה כי הדרך הנפוצה ביותר לחקור את ההשלכות הבריאותיות של מזון מניבה תוצאות מטעות ולעתים קרובות אף מבלבלות במיוחד.
"ממצאים אלו רלוונטיים לכל מה שאנו חושבים שאנחנו יודעים על השפעת המזון על הבריאות. ידוע היטב שמחקרי תזונה שונים נוטים למצוא תוצאות שונות. שבוע אחד מזון מסוים כנראה מזיק לכם ובשבוע הבא הוא כנראה טוב עבורך", אומרת המחברת הראשית של המחקר, ג'ורג'יה טומובה.
אחת הסיבות שהמחקרים הללו מטעים את הקוראים היא כי הגוף שלנו שונה וצריכת מזון כזו או אחרת שטובה למישהו מסוים, יכולה להיות רעה לאדם אחר. הסיבה היא כי לחוקרים עצמם נוח להסתכל על דברים שמראים את התמונה הגדולה ולא על מחקרים בודדים. מחברת המחקר, ג'ורג'יה טומובה, מסבירה כי היא מקווה שבזכות הממצאים שעלו במחקר הנוכחי, בעתיד המחקרים הללו יהיו מדויקים יותר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חקי אין להאמין לשום מחקרים בשום תחום בעולם (ל"ת)
    חקי חיון 12/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור