מדדים ומחקרים

מחקר חדש מצא: זו הסיבה שיתושים עוקצים

חשבתם שיתושים עוקצים כי הם חובבי סוגי דם ספציפיים, רמות סוכרות בדם או כי הם מבדילים בין גבר לאישה? מחקר חדש של אוניברסיטת רוקפלר מצא את הסיבה האמיתית בגינה אתם נעקצים
מערכת ice | 
יתוש (צילום pexels)
האם יתושים מחפשים את הדם של אנשים מסוימים יותר מאחרים? חוקרים אומרים שכן, ומוסיפים כי חומצות אורגניות וחיידקים על עורם של אנשים הם האטרקציות העיקריות ברמה המולקולרית למזיקים אלה.  
חוקרים מאוניברסיטת רוקפלר אומרים כי הבדלי ריח אינדיבידואליים בין בני אדם קשורים למיקרוביוטה של העור, ולא לגורמים חיצוניים עיקריים כמו אלכוהול או זיעה מלוחה. אנשים עם רמות גבוהות יותר של חומצות קרבוקסיליות שמקורן בעור מושכים יותר ליתושים. מחברי המחקר אומרים שישנן מספר פסבדו-תיאוריות לגבי מי או מה יתושים אוהבים לנשוך – כולל נשים, ילדים, סוגי דם ספציפיים, רמות סוכר בדם או אנשים שאוכלים שום ובננות. כל המקרים הללו אינם נתמכים מחקרית.

חלק מהמשתתפים במחקר היו "מגנטים של יתושים" – פי 100 אטרקטיביים במהלך בדיקות, שהתמקדו בעיקר בריחות עור שונים. "זה מה שמרגש אותי כמדענית. זה משהו אמיתי. זה לא פיצול שערות. זו השפעה עצומה", סיפרה החוקרת מריה אלנה דה אובלדיה. בסופו של דבר, אומרים המדענים, אי אפשר להתחבא מפני יתושות, המשתמשות בנשיפות C02, ריח גוף וחום גוף כדי לאתר בני אדם.
אכזבה מרכזית אחת מהמחקר הייתה שיתושים הצליחו למצוא בני אדם באמצעות כל אחד מקולטני הזיהוי הנפרדים שלהם, קולטי Orco ו-IR. אפילו שהמדענים השביתו קולטן אחד, היתושים עדיין יכלו לצוד עור אנושי. "זה יכול היה להוביל לפיתוח של דוחי יתושים יעילים יותר", אומרת לסלי וושל, ראש המעבדה לנוירוגנטיקה והתנהגות של רוקפלר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה