מדדים ומחקרים

סובלים מעקיצות יתושים? הסטארט-אפ הישראלי שישים לזה סוף

במעבדה קטנה באוניברסיטה העברית מגדלים אנשי חברת ההזנק הירושלמית יתושים מהונדסים שאמורים לשים קץ, או לפחות לצמצם, את אחד ממטרדי הקיץ הישראלי. אז איך זה עובד והאם בקרוב יהיה סוף למכת היתושים?
מערכת ice |  5
יתוש (צילום pexels)
במעבדה קטנה באוניברסיטה העברית מגדלים אנשי חברת ההזנק הירושלמית יתושים מהונדסים שאמורים לשים קץ, או לפחות לצמצם, את אחד ממטרדי הקיץ הישראלי. מיכל אחר מיכל, בכל שבוע משוחררים בקיבוץ צורעה כמיליון יתושים זכרים מעוקרים - וכך מעגל הרבייה שלהם נשבר. כך פורסם בכתבה ב"חדשות 13".
בכל שבוע בין אפריל לאוקטובר משוחררים כמיליון וחצי יתושים בקיבוץ צורעה. ויק לויטין, מנכ"ל דיפטרה סיפר: "יתושים הם חיה נוראית. מעבר למטרד זו החיה הכי מסוכנת על כדור הארץ. הם הורגים יותר אנשים מסך כל החיות יחד. מעל מיליון בני אדם בשנה".
הסטארט אפ הגיע לפריצת דרך מדעית יוצאת מן הכלל. אחרי שהיתושים הזכרים המעוקרים משוחררים לטבע, מעגל הרבייה של החיה נשבר. יתושה יכולה להזדווג רק פעם אחת בחייה ולכן אם ההזדווגות תהיה עם זכר מעוקר - הביציות שיווצרו יהיו ריקות. בכך: הם יצמצמו או ישימו קץ לאחד המטרדים הגדולים בעולם. צמצום אוכלוסיית היתושים מביא לא רק לצמצום של מחלות, אלא גם לפריחה של המערכת האקולוגית, שכן יתוש נחשב למין פולש. 
 
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    לא הבנתי איך הם מעקרים אותם
    רונן 09/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ובאיזה רדיוס הם יעילים?
    סגור
  • 3.
    נכון (ל"ת)
    אמיר 09/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    היו דברים כאלה בעבר
    Miguel 09/2022/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כבר הרבה שנים שעושים את הדברים האלה. זה לא מש עוזר. אפילו במדינות נחשלות במערב אפריקה עושים את זה על מנת לצמצם את פגעי המלריה, מביאים לשם יתושים מהונדסים ממדינות אחרות, בעיקר מגרמניה. אז מה כאן פריצת הדרך?
    סגור
  • 1.
    היה עדיף לפתח יתושים עקרים שמולידים
    איציק 09/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יתושים עקרים.
    סגור
  • או יתושים שכל הצאצאים שלהם זכרים (ל"ת)
    אמיר 09/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור