בריאות

מחקר מפתיע חושף: תפוחי אדמה יעזרו לכם לרדת במשקל

בעוד שבדרך כלל היינו חושבים על תפוחי אדמה כאחד מהפריטים היותר עשירים בפחמימות, ולפיכך, כמרכיב לא בריא במיוחד בתפריט, מסתבר שההפך עשוי להיות הנכון
מערכת ice |  8
פתרון להשמנה (צילום unsplash)
מחקר חדש שנערך בארה"ב מצא שתפוחי אדמה, כשהם מוכנים בצורה מסוימת, יכולים למעשה לספק יתרונות ירידה במשקל דומים מאוד לאפונים ושעועית.

בחדשות טובות לאוהבי תפוחי אדמה בכל מקום, מחקר חדש ממרכז המחקר הביו-רפואי פנינגטון, הממוקם בבאטון רוז', לואיזיאנה, שפורסם ב-Journal of Medicinal Food, מצאר כמה מספר יתרונות לשורש האהוב.
למעשה, הם אומרים כי תפוחי האדמה בעלי סיבים ומלאים בחומרים מזינים וחיוניים כחלק מ"תזונה בריאה". בעוד שרבים מצאו שתפוח האדמה "עמילני" ו"עמוס בפחמימות" מדי עבור התזונה שלהם, החוקרים אומרים שהם למעשה דלי קלוריות באופן מפתיע לרמת ה"מלאות" שהם מספקים.
"הוכחנו שבניגוד למה שנהוג לחשוב, תפוחי אדמה אינם משפיעים לרעה על רמות הגלוקוז בדם. למעשה, האנשים שהשתתפו במחקר שלנו ירדו במשקל", כתבה שותפה למחקר, קנדידה רבלו, שהיא גם תזונאית בהצהרה.
"אנשים נוטים לאכול את אותו משקל של מזון ללא קשר לתכולת הקלוריות כדי להרגיש שובע", הוסיפה. "על ידי אכילת מזונות עם משקל כבד יותר ודל קלוריות, אתה יכול בקלות להפחית את מספר הקלוריות שאתה צורך".
המחקר אסף 36 משתתפים בין 18 ל-60, שסבלו מעודף משקל או סבלו מהתנגדות לאינסולין (שהיא סימן מקדים לסוכרת מסוג 2). המשתתפים אכלו מזונות נפוצים כמו אפונה, שעועית, בשר ודגים, לצד הרבה פירות. עם זאת, החוקרים החליפו 40% מצריכת הבשר שלהם בשעועית, אפונה או תפוחי אדמה.
"מחקרים קודמים הראו שאכילת שעועית ואפונה משפרת את רמות הגלוקוז בדם אצל אנשים עם סוכרת מסוג 2 שאובחנה לאחרונה", מסביר המחקר.
תפוחי האדמה שנאכלו בושלו עם הקליפה שלמה ולאחר מכן הועברו לקירור של 12 עד 24 שעות לפני הצריכה כדי להגדיל את הסיבים התזונתיים.
לאחר מכן בושלו תפוחי האדמה לארוחות צהריים וערב שונות, כולל פאי רועים, שרימפס ותפוחי אדמה, וצדדים כגון פירה, טריזים צלויים בתנור, סלט תפוחי אדמה ותפוחי אדמה מסולסלים.
"כשהשווינו דיאטה עם תפוחי אדמה לתזונה עם שעועית ואפונה, מצאנו שהם שווים מבחינת היתרונות הבריאותיים", אמר רבלו.
"אנשים בדרך כלל לא מקפידים על תזונה שהם לא אוהבים או לא מספיק מגוונת. תכניות הארוחות סיפקו מגוון מנות, והראינו שלתוכנית אכילה בריאה יכולות להיות אפשרויות מגוונות עבור אנשים השואפים לאכול בריא. בנוסף, תפוחי אדמה הם ירק די זול לשילוב בתזונה".
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    מה קרה !!!
    אדרי 12/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עודף תפוחי אדמה בשוק אז שהשמנים יאכלו במקום לזרוק לפח ולהפסיד כסף
    סגור
  • 5.
    אמירה מסוכנת לסוכרתיים!!!
    אילה 12/2022/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ממש שגוי. תפו"א מקפיתים את הסוכר בדם.
    סגור
  • 4.
    שקר גס !!!
    מניסיון אישי 12/2022/04
    הגב לתגובה זו
    1 1
    התחלתי לסגל הרגלי אכילה נכונים כשהפסקתי להוסיף תפו"א לארוחות שלי - בכל הצורות שלהם. אחרי חצי שנה ירדתי 25 קילו.
    סגור
  • 3.
    ימות המשיח
    סוזי 12/2022/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גם סיגריות ובירה.... אגב ההכי הרבה ויטמין C יש בת"א נע לא לנסות את זה בבית
    סגור
  • 2.
    הכל מותר אבל במתינות
    יעל 12/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרב אברהם ברוך אמר הכל מותר לאכול אבל במידה . במתינות
    סגור
  • 1.
    מעניין
    איזה כיף 12/2022/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מעניינת העובדה שהם מציגים בכתבה שתפוח אדמה שבושל והושהה במקרר מעל 12 שעות משנה את הרכבו ויש בו יותר סיבים מתפוח אדמה שבושל ונאכל באותו רגע. מוזר... איך עלו על זה?
    סגור
  • אין כבר איך למשוך את הקוראים
    עופר 12/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז מותר לכתוב כל שטות . וחבל להתאות את הציבור. עוד מעט יכתב שציפס מחזק ולביבות משפרות את הזכרון. בחייאת תנו כבוד לקוראים
    סגור
  • לא משמין
    ישראל 12/2022/05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    תפוח אדמה מבושל או אפוי לא מכיל הרבה קלוריות....לא מדובר פה על צ'יפס....זה ידוע לי מזמן.כל הירקות לרבות בטטות,גזר,דלעת ועוד מומלצים תמיד וגם לירידה במשקל!
    סגור