מדדים ומחקרים

קומו: זה המחקר שיעיר אתכם מוקדם בבוקר

האם אנשי מועדון 5 בבוקר צדקו? מחקר חדש של אוניברסיטת אוטווה קובע כי משכימי קום מציגים אינטליגנציה מילולית טובה יותר
מערכת ice | 
שינה (צילום pexels)
אנשים אינטליגנטיים מאוד מוצגים לעתים קרובות כינשופי לילה. בעוד שמחקרים קודמים תומכים ברעיון זה, מצאו כי ינשופי לילה בדרך כלל מציגים אינטליגנציה מילולית טובה יותר, מחקר חדש מאוניברסיטת אוטווה מציע אחרת.
"ברגע שאתה מתחשב בגורמי מפתח כולל שעת שינה וגיל, מצאנו שההפך הוא הנכון, שטיפוסי בוקר נוטים להיות בעלי יכולת מילולית מעולה", אומר סטיוארט פוגל, מנהל מעבדת חקר השינה של אוניברסיטת אוטווה. "התוצאה הזו הפתיעה אותנו ומאותת שזה הרבה יותר מסובך ממה שמישהו חשב קודם".

המחקר מספק תובנה נחוצה כיצד ההשפעה של הקצב היומי ורמות הפעילות של אדם במהלך הערות והשינה קשורה לאינטליגנציה.
צוות המחקר זיהה את הכרונטיפים של המשתתפים (נטיות ערב או בוקר) על ידי ניטור המקצבים הביולוגיים וההעדפות היומיומיות שלהם. הכרונוטיפ של אדם קשור למועד בו ביום הוא מעדיף לבצע משימות תובעניות או חשובות, מעיסוק אינטלקטואלי ועד לפעילות גופנית.
בדרך כלל, אנשים צעירים יותר נוטים להיות "טיפוסי ערב", בעוד שאנשים מבוגרים יותר ואלה שמתבצרים באופן קבוע בפעילויות היומיומיות/ליליות שלהם הם לעיתים קרובות "טיפוסי בוקר". למרבה האירוניה, הבוקר הוא בדרך כלל זמן קריטי עבור צעירים, במיוחד אלה שעדיין לומדים.
"הרבה זמני התחלה של בית הספר לא נקבעים על ידי הכרונוטיפים שלנו, אלא על ידי ההורים ולוחות עבודה, אז ילדים בגיל בית ספר משלמים את המחיר של זה כי הם טיפוסי ערב שנאלצים לעבוד לפי לוח זמנים של בוקר", מסביר פוגל.
במחקר זה נעשה שימוש במתנדבים המייצגים מגוון רחב של קבוצות גיל. כל הנבדקים נבדקו בקפדנות כדי לשלול הפרעות שינה וכל גורם מבלבל אפשרי אחר. הנבדקים לבשו מכשיר ניטור כדי למדוד את רמות הפעילות שלהם.
פוגל מסביר שביסוס כוחו של הקצב של אדם, המניע את האינטליגנציה, הוא המפתח להבנת המחקר הזה. מחברי המחקר מצביעים על גילו של האדם ושעת השינה בפועל כגורמים חשובים. "המוח שלנו באמת משתוקק לסדירות וכדי שנהיה אופטימליים במקצבים שלנו, עלינו להיצמד ללוח הזמנים הזה ולא לנסות כל הזמן להדביק את הקצב", הוא מסכם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה