מדדים ומחקרים

דלתא ישראל חושפת: האם הצליחה להתאושש מהירידה הגדולה בהכנסות?

דלתא ישראל מותגים פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי לשנת 2022, והציגה עלייה אדירה לעומת הרבעון השני והשנה שעברה: כמה מכרה בחנויות? מה היו ההכנסות מהזמנות באינטרנט, ואיזה דיבידנד תחלק לעובדיה?
מערכת ice | 
דלתא (צילום פייסבוק/ קניון עופר מרום)
דלתא ישראל מותגים פרסמה הבוקר (שני) את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי לשנת 2022. להלן תמצית נתוני הרבעון: מכירות חנויות זהות: המכירות בחנויות הזהות (198 חנויות) ברבעון השלישי לשנת 2022 גדלו בשיעור של כ-1.5% לכ-163.8 מיליון ש"ח לעומת כ-161.4 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של השנה המכירות בחנויות הזהות (189 חנויות) זינקו בכ-19.8% לכ-452.1 מיליון ש"ח לעומת כ-377.4 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה בשנת 2019. 
החברה בחרה להציג את נתוני החנויות הזהות בהשוואה לתקופה מקבילה בשנת 2019 (ולא בהשוואה לתקופה מקבילה בשנים 2020 ו-2021) עקב סגירת החנויות לסירוגין, בהתאם להנחיות הממשלה, החל ממרץ 2020 ועד לפברואר 2021, אשר גרמו לנתוני תשעת החודשים הראשונים של השנים 2020 ו-2021 להיות בסיס לא מייצג להשוואת נתון החנויות הזהות.
הכנסות החברה ברבעון השלישי הסתכמו בכ-216.8 מיליון ש"ח לעומת כ-210.8 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-3%. הגידול הושג באמצעות גידול בכל ערוצי המכירה. הכנסות החברה בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2022 גדלו בכ-4% והסתכמו בכ-628.3 מיליון ש"ח לעומת כ-604.7 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. 
מכירות האינטרנט של החברה ברבעון השלישי לשנת 2022 צמחו בכ-12.9% והסתכמו בכ-20 מיליון ש"ח (שיעור של כ-9.2% מסך הכנסות החברה) לעומת כ-17.7 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד (שיעור של כ-8.4% מסך הכנסות החברה).
הרווח הגולמי ברבעון השלישי הסתכם בכ-122 מיליון ש"ח לעומת כ-128.8 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד ושיעורו עמד על כ-56.2% לעומת כ-61.1% ברבעון השלישי בשנת 2021. בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2022 הסתכם הרווח הגולמי בכ-365 מיליון ש"ח לעומת כ-377.9 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד ושיעורו מסך ההכנסות עמד על כ-58.1% לעומת כ-62.5% בתשעת החודשים הראשונים בשנת 2022.
הקיטון ברווח הגולמי ובשיעורו מסך ההכנסות נבע מגידול בעלות המכר עקב גידול בעלויות השילוח ומהשפעת השינוי בשער החליפין השקל לעומת הדולר ומשינויים בתמהיל המוצרים שנמכרו עקב עיתוי החגים שהביא להתארכות תקופת מכירות מוצרי הקיץ בהנחה על פני תקופת מכירת מוצרי הסתיו.
הרווח התפעולי ברבעון השלישי הסתכם בכ-28.8 מיליון ש"ח לעומת כ-38.5 מיליון ש"ח ברבעון המקביל בשנת 2021 ושיעורו מההכנסות עמד על כ-13.3% לעומת כ-18.2%ברבעון השלישי אשתקד. הקיטון ברווח התפעולי נובע מקיטון בשיעור הרווח הגולמי, כאמור, וכן מעלויות שנבעו מפתיחת רשת חנויות והשקת המותג "פנטה ריי".
בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2022 הסתכם הרווח התפעולי בכ-96.3 מיליון ש"ח לעומת כ-123.2 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד ושיעורו עמד על כ-15.3% לעומת כ-20.4% בתקופה המקבילה בשנת 2021.
 הרווח הנקי ברבעון השלישי הסתכם בכ-20 מיליון ש"ח לעומת רווח נקי של כ-28.5 מיליון ש"ח ברבעון המקביל בשנת 2021. בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2022 הסתכם הרווח הנקי בכ-60.4 מיליון ש"ח לעומת כ-88.5 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד.
ההון העצמי של החברה נכון ל-30.9.2022 הסתכם בכ-485.1 מיליון ש"ח לעומת כ-418 מיליון ש"ח ביום 30.9.2021. הגידול נובע בעיקר מגידול ברווח הנקי בסך של כ-122 מיליון ש"ח ב-12 החודשים האחרונים אשר קוזז בחלקו מתשלום דיבידנד לבעלי המניות בסך שך כ-56 מיליון ש"ח.
דיבידנד: ביום 20 בנובמבר 2022 אישר דירקטוריון החברה חלוקת דיבידנד בסך של כ-10.05 מיליון ש"ח, אשר צפוי להיות מחולק ביום 6 בדצמבר 2022. זאת, בנוסף לדיבידנד שחולק במהלך תשעת החודשים הראשונים לשנת 2022 בסך כולל של כ-45 מיליון ש"ח.
ענת בוגנר מנכ"לית דלתא ישראל מותגים אמרה: "החברה מסכמת את הרבעון השלישי עם גידול בהכנסות בכל ערוצי המכירה תוך מיקוד במכירות האונליין שצמחו בכ-13%. הרווח התפעולי ברבעון השלישי הסתכם בכ-28.8 מיליון שקלים, כ-13.3% ממכירות הרבעון, לעומת כ-38.5 מיליון שקלים ברבעון השלישי אשתקד. הרווחיות ברבעון הושפעה מעיתוי תקופת החגים השנה שגרמה להתארכות התקופה בה נמכרו מוצרי הקיץ בהנחות, מהתייקרות בעלות השילוח ומשינויים בשער החליפין".
עוד ציינה בוגנר כי "החברה מממשת את אסטרטגיית הצמיחה וההתרחבות, עם הבאתו של המותג המוביל בעולם בתחום ההלבשה התחתונה Victoria's Secret בסוף 2022 עם השקת אתר און ליין נפרד, וכן הוסיפה כי פתיחת חנויות פיזיות מתוכננת לשנת 2023",.
בנוסף, החברה פתחה את רשת החנויות ואתר און ליין למותג Panta Rei, שהביאה בשורה וחדשנות בתחום היוגה ופילאטיס תוך שילוב יתרונות טכנולוגיים. החברה פתחה 3 חנויות ברחבי הארץ ומתכננת לפתוח חנות נוספת עד סוף 2022.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה