השוק

דלתא ישראל חושפת: מדוע ישנן ירידות גדולות בהכנסות החברה?

דלתא ישראל מותגים בע"מ מסכמת את תוצאותיה לרבעון השני ולמחצית הראשונה לשנת 2022: ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-197 מיליון שקלים לעומת כ-201 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי הסתכם בכ-37.7 מיליון שקלים והרווח הנקי הסתכם בכ-21.2 מיליון שקלים. מה הסיבה לירידות?
מערכת ice | 
ירידות גדולות בהכנסות דלתא ישראל (צילום פייסבוק/ קניון עופר מרום)
דלתא ישראל מותגים בע"מ מסכמת את תוצאותיה לרבעון השני ולמחצית הראשונה לשנת 2022: ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-197 מיליון שקלים לעומת כ-201 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי הסתכם בכ-37.7 מיליון שקלים והרווח הנקי הסתכם בכ-21.2 מיליון שקלים.
המכירות בחנויות הזהות קטנו בכ-1% והסתכמו בכ-159 מיליון שקלים לעומת כ-161 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד, שהושפע מביקושים מוגברים עם היציאה מהסגר. דירקטוריון החברה החליט על חלוקת דיבידנד בסך של כ-10.6 מיליון שקלים לעובדים.  
ענת בוגנר מנכ"לית דלתא ישראל מותגים אמרה היום: "החברה מסכמת את תוצאות הרבעון השני והמחצית הראשונה לשנת 2022 ומצליחה לשמור על יציבות בהכנסות בדומה לרבעון המקביל אשתקד, זאת על אף המציאות הכלכלית העולמית. נתוני הרווחיות הגבוהים מצביעים על חוסנה של החברה, ויכולתה להמשיך ולצמוח. ברבעון השני השיקה החברה בהצלחה, מותג ספורט חדש בשם  PANTA REI ועד סוף שנת 2022 החברה מתעתדת להמשיך את הרחבת פריסת חנויות הרשת החדשה". 
כמו כן, החברה נערכת בימים אלה להקמת רשת חנויות חדשה בישראל של המותג המוביל בעולם להלבשה תחתונה ויקטוריה סיקרט VICTORIA'S SECRET, כאשר לצד חנויות בפריסה ארצית שיוקמו במהלך 2023 יוקם בסוף 2022 אתר סחר און ליין למותג.
עוד ציינה בוגנר: "בהמשך השנה אנו צופים להמשיך ולשמור על  מדדי הרווחיות של החברה, בין היתר בשל ירידה בעלויות השילוח. אני מאמינה שהחברה תמשיך להציג צמיחה והתרחבות תוך שמירה על רווחיות גבוהה וזאת בזכות התשתית התפעולית היעילה עליה נשענת החברה וחוזק המותגים אותם היא מנהלת". 
להלן תמצית נתוני הרבעון: מכירות חנויות זהות: המכירות בחנויות הזהות (198 חנויות) ברבעון השני לשנת 2022 קטנו בשיעור של כ-1.1% לכ-159.1 מיליון שקלים  לעומת כ-160.9 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד. החברה בחרה בהצגת נתוני החנויות הזהות גם בהשוואה לתקופה מקבילה בשנת 2019 עקב סגירת החנויות לסירוגין החל ממרץ 2020 ועד למרץ 2021 אשר לדעת החברה, תרמו לביקושים מוגברים במהלך הרבעון השני של שנת 2021, עם היציאה מהסגר.
המכירות בחנויות הזהות (189 חנויות אשר פעלו באופן רציף וסדיר במהלך תקופת ההשוואה) ברבעון השני לשנת 2022 צמחו בשיעור של כ-17.8% לכ-152.4 מיליון  שקלים  לעומת כ-129.4 מיליון שקלים  ברבעון המקביל בשנת 2019. הכנסות החברה ברבעון השני הסתכמו בכ-196.9 מיליון ש"ח לעומת כ-200.6 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של כ-2%.
 
הכנסות החברה בחציון הראשון לשנת 2022 גדלו בכ-4% והסתכמו בכ-411.5 מיליון שקלים  לעומת כ- 393.9 מיליון שקלים בחציון המקביל אשתקד. הגידול נובע מגידול במכירות בכל ערוצי המכירה למעט אתרי האונליין של החברה אשר במהלך הרבעון הראשון של 2021 נהנו מהיותם ערוץ המכירות העיקרי של החברה עקב הסגר שהונהג.
הרווח הגולמי ברבעון השני הסתכם בכ-124.6 מיליון שקלים  לעומת כ-134.1 מיליון שקלים. ברבעון המקביל אשתקד ושיעורו עמד על כ-63.3% לעומת כ-66.8% ברבעון השני בשנת 2021. הקיטון ברווח הגולמי ובשיעורו מסך ההכנסות נבע מגידול בעלות המכר עקב הגידול בעלויות השילוח וכן מעלייה במחירי הקניה.
בחציון הראשון לשנת 2022 הסתכם הרווח הגולמי בכ-243.1 מיליון שקלים לעומת כ-249.1 מיליון שקלים בחציון המקביל אשתקד ושיעורו עמד על כ-59.1% לעומת כ-63.2% בחציון הראשון בשנת 2021.
הרווח התפעולי ברבעון השני הסתכם בכ-37.7 מיליון שקלים  לעומת כ-45.5 מיליון שקלים ברבעון המקביל בשנת 2021 ושיעורו מההכנסות עמד על כ-19.1% לעומת כ-22.7% ברבעון השני בשנת 2021. הקיטון ברווח התפעולי נובע ברובו מקיטון בשיעור הרווח הגולמי, כאמור, וכן מעלויות שנבעו מפתיחת רשת חנויות והשקת המותג "פנטה ריי".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה