מדדים ומחקרים

מאכילים את חיות המחמד גם במזון רטוב? כדאי שתקראו את זה

התזונה העיקרית של כלבים וחתולים בארץ מורכב ממזון יבש ומזון רטוב, אך כעת מחקר חדש מציג תמונה מדאיגה, במסגרתה מתברר שהמזון הרטוב מזיק ביותר לסביבה ולא בהכרח מעניק לחיה אלמנטים בריאותיים טובים יותר
מערכת ice |  4
כלב (צילום unsplash)
בעזרת מחקר והתפתחות טכנולוגית ענקית בשנים האחרונות יש לנו כיום את האפשרות לגוון את התזונה של בעלי המחמד האהובים עלינו ואף להתאים להם מזון ביחס למצבם הבריאותי. בהתאם לכך, תזונה של כלבים וחתולים מורכבת לא פעם גם מאוכל רטוב וגם מאוכל יבש. אבל, כעת מחקר חדש מאוניברסיטת סאו פאולו קובע שהאוכל הרטוב כנראה מזיק מאד לסביבה.
על פי המחקר מתברר כי תזונה שמבוססת רק על מזון רטוב מפיקה כמות כפולה של פחמן דו חמצני בניגוד לצריכה של מזון יבש וכי היא לא מספקת לבעל החיים הרבה מעבר למה שהוא מקבל גם ככה במזון היבש.
הצוות חקר 618 תכניות תזונה שונות של כלבים ו-320 של חתולים, לצד בחינה של שלוש יצרניות גדולות של מזון לחיות בברזיל. כלל אלו הושוו לתכניות תזונה שכוללות אוכל שהבעלים מבשלים בעצמם עבור חיות המחמד באמצעות מתכונים שחברות הענק מספקות להם. 
כאמור נמצא שמזון רטוב הוא המזיק הגדול ביותר לסביבה, בעוד שמזון מוכן בבית הוא מזהם במידה בינונית ואוכל יבש הכי פחות. למשל, כלב ששוקל קרוב ל-10 ק"ג צורך ביום קרוב ל-534 קלוריות וכך הוא יפלוט מעל ל-827 ק"ג של פחמן דו חמצני בשנה וזאת במידה ויצרוך מזון יבש. אם יצרוך מזון יבש. אם יצרוך מזון רטוב יהיו אלו מעל ל-6,540 ק"ג של זיהום (הבדל של 689%). 
אם כן, מזון רטוב פולט מזהמים בהיקף הזהה לנסיעת רכב לאורך של 30 אלף ק"מ בשנה בלבד. יחד עם זאת, חשוב לזכור שכאמור לא פעם תזונה של המבוססת על מזון רטוב מותאמת למצב הבריאותי של החיה ועל כן טרם תפסיקו עמה מומלץ להתייעץ עם וטרינר.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    איך המספרים מסתדרים להם?
    שלומי 11/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אותו כלב אוכל פחות משני ק"ג מזון רטוב ביום. ז"א פחות מ 700 ק"ג בשנה. איך בדיוק אותם 700 ק"ג הופכים ל6540 ק"ג זיהום? פי עשר ממה שהכלב אוכל? לא מאד מאד הגזמנו? ועוד לא דיברנו על כך שגם אנחנו צורכים מזון רטוב (ואמחנו שוקלים הרבה יותר מעשרה ק"ג). אולי גם אנחנו צריכים לעבור למזון יבש?
    סגור
  • 3.
    חחח יוצרת פחמן...עוד הנדסת תודעה (ל"ת)
    ... 11/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    חחח. עוד מחקר ביולוגי בגרוש. (ל"ת)
    יהודה 11/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    נראה לי כתבה ממומנת (ל"ת)
    קובי 11/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור