מדדים ומחקרים

מלונות יוקרה מפרסמים ביקורות מזויפות ברשתות כדי להתחרות ב-Airbnb

ביקורות מקוונות נראות כמו הדרך הטובה ביותר לראות אם כדאי להזמין מלון או דירת Airbnb, אבל ייתכן שהדירוגים האלה לא תמיד כל כך כנים. חוקרים מאוניברסיטת איווה סטייט שבארצות הברית טוענים שמלונות יוקרה מנפחים את הביקורות שלהם כדי להתחרות ב-Airbnb
מערכת ice | 
בית מלון (צילום unsplash)
ביקורות מקוונות נראות כמו הדרך הטובה ביותר לראות אם כדאי להזמין מלון או דירת Airbnb, אבל ייתכן שהדירוגים האלה לא תמיד כל כך כנים. חוקרים מאוניברסיטת איווה סטייט שבארצות הברית טוענים שמלונות יוקרה מנפחים את הביקורות שלהם כדי להתחרות בסוכנויות נסיעות מקוונות כמו Airbnb.
Airbnb סיפקו אלטרנטיבה מושכת ללינה רגילה בבתי מלון, והציעו לעתים קרובות יותר מקומות לינה ומחירים נמוכים בהרבה. בתי המלון נקמו בכך שהפחיתו את המחירים שלהם, אבל מחברי המחקר הנוכחי רצו לראות אם ישנן טקטיקות נוספות שפועלות.
לפני ש-Airbnb הפכה לאתר הרצוי להשכרת דירות נופש, בתי המלון כבר עשו מניפולציות על הביקורות שלהם. המחקר מצא כי 15% עד 30% מהביקורות על מלונות ברשתות החברתיות היו מזויפות. ביקורות מפוברקות אלה הגיעו ממנהלי מלונות. הצוות אסף נתונים על 2,188 בתי מלון ב-67 ערים בטקסס. המלונות חולקו לשתי קבוצות, מלונות זולים ומלונות יוקרתיים. כדי למצוא סימנים למניפולציה של ביקורות, הצוות השווה דירוגי מלונות ב-Tripadvisor ו-TripAdvisor.
התוצאות הראו שמלונות יוקרתיים הגבירו את טקטיקת המניפולציה של הביקורות שלהם כאשר Airbnb הגיעה לשוק. חשוב לציין שהנוכחות של Airbnb בשוק העולמי לא השפיעה על הביקורות על מלונות זולים, אלה רק על כאלה יוקרתיים. שיעור הביקורות המזויפות החיוביות או השליליות שם נשאר זהה. מחברי המחקר מסבירים כי זה סביר כי הלקוחות נוטים להסתמך על ביקורות ולא על מחירים וזמינות מקום במקומות אלה.
הרבה אנשים שמתארחים במלונות ברמה נמוכה נוטים פחות לשים לב לביקורות בהשוואה לאנשים שמנסים להחליט אם אתר נופש של 500 דולר שווה את כספם", מוסיף צ'נג ני, עוזר פרופסור למערכות מידע וניתוח עסקי ב- אוניברסיטת איווה סטייט ומחבר המחקר הראש
"הצגנו את הראיות שאם יש יותר רישומי Airbnb זמינים סביב מלונות יוקרתיים, המלונות האלה נוטים לקדם את עצמם יותר על ידי פרסום דירוג חיובי מזויף. צרכנים צריכים להיות זהירים כי הביקורות, במיוחד ב-Tripadvisor, עשויות להיות מנופחות ולא מייצגות באמת את האיכות", אומר ניי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה