מדדים ומחקרים

זה מה שצפייה בסרטוני יוטיוב של כרישים תגרום לכם

חוקרים מארה"ב גילו כי מה שבעיקר משפיע על דעתנו בנוגע לכרישים זה סוג המסר שאנו מקבלים בעת צפייה בסרטוני יוטיוב הכוללים את החיה. באמצעות המחקר הם מקווים להביא לכדיי שינוי בתפיסה שגורם לא פעם לתמיכה באמצעי דיכוי קטלניים שהורגים כרישים
מערכת ice |  1
כרישים (צילום pexels)
מאז שסטיבן שפילברג שחרר את שובר הקופות שלו "מלתעות" בשנת 1975, סרטי אימה שמעמידים כרישים בלב העלילה הפכו יותר ויותר פופולריים ובעיקר גרמו למרבית הציבור בכל העולם לתפוס את החיה הימית הזו כאחת מאויביה של האנושות. חוקרים מאוניברסיטת צפון קרוליינה מחפשים לשנות את התפיסה הזו באמצעות מחקר חדש ביצעו המוכיח כי צפייה בסרטונים "חיוביים" של כרישים משנה את הדעה לגביהם.
החוקרים כינסו כ-300 נבדקים שצפו בסרטונים שליליים וחיוביים של כרישים ולאחר מכן הם היו צריכים לדרג את מידת האשמה במקרים שהם צפו בהם, כאשר האשמים יכולים להיות הצוללים, הממשלה, הכרישים ואחר. יתרה מכך, נשאלו הנבדקים באשר לפתרונות שהם חושבים שיכולים לפתור או להמעיט את הפגישות של האדם עם הכריש.
על פי הממצאים, כאשר אנשים צופים בסרטונים שליליים הם לא רק נוטים להאשים את החיה עצמה, אלא הם גם יתמכו בפתרונות קטלניים עבור החיות הללו, אשר לא מעט זנים של נמצאים בסכנת הכחדה.
מן הצד השני, התברר כי צפייה בסרטונים חיוביים יותר, בהם מועבר מסר בהיר יותר בנוגע לכרישים האנשים יאשימו יותר את האדם שהתקרב לחיה ויתמכו בפתרונות שישמרו את חייה ולא יזיקו לה או לבני האדם
בהתאם לממצאים בסיסיים אלו החוקרים ימשיכו לחקור את הנושא על מנת להבין כיצד ניתן להפחית את "אפקט המלתעות" בעולם שגורם לפחד וחשש כה רב מכרישים וכתוצאה מכך גורם לתמיכה באקטים פליליים וקטלניים עבור החיה ההיסטורית הזו.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בעד
    טבע 10/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    משני צידי המתרס
    סגור