מדדים ומחקרים

בנק הפועלים: מדד אמון הצרכנים ירד בחודש ספטמבר 2022

ירידה במדד למצב השוטף ועלייה קלה במדד הציפיות. רמת אמון הצרכנים שבה לרדת ככל הנראה על רקע המגמה השלילית בשוק ההון ועליות הריבית

מערכת ice | 
בנק הפועלים (צילום Magma Images)
מדד אמון הצרכנים שמפורסם על ידי בנק הפועלים ו-KANTAR, ירד בחודש ספטמבר 2022 ב-1.0 נקודה לרמה של 129.4 נקודות (אפריל 2002=100). המדד למצב השוטף ירד ב-3.0 נקודות ומדד הציפיות עלה ב-0.4 נקודות.
כלכלני בנק הפועלים: מדד אמון הצרכנים ירד בספטמבר, לאחר עלייה חדה בחודש שעבר, ורמתו נותרה דומה לרמה הממוצעת מתחילת השנה. רמת אמון הצרכנים שבה לרדת ככל הנראה על רקע המגמה השלילית בשוק ההון ועליות הריבית. הצריכה הפרטית מתמתנת בהשפעת הירידה בכוח הקנייה של משקי הבית, ואפקט עושר שלילי מירידות המחירים בשווקים הפיננסיים. נתוני המגמה של הרכישות בכרטיסי האשראי מראים על יציבות בחודשים יוני-אוגוסט בסך הרכישות. ברכישות של שירותים נרשמה אפילו ירידה קלה. מגמה זו צפויה להערכתנו להתעצם בחודשים הקרובים.
מדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים ו-KANTAR מחושב מידי חודש על ידי חברת KANTAR על סמך סקר בקרב אלף נשאלים במדגם ארצי מייצג של האוכלוסייה בישראל. סקר זה נערך בישראל החל מאפריל 2002 .המדד מחושב על פי מודל של חברת המחקר הבינלאומית KANTAR העורכת סקרים דומים במדינות רבות בעולם, ביניהם מדד ה-Board Conference בארה"ב. החל מחודש מאי 2016 סקר אמון הצרכנים עבר למדידה אינטרנטית. במדד חודש מאי בוצעה חפיפה בין שני הסקרים, טלפוני ואינטרנטי, ולא נמצאו פערים משמעותיים בתוצאות. מחקרים רבים הראו כי מדדי אמון הצרכנים מהווים אינדיקטור מוביל להתפתחות הצריכה הפרטית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה