מדדים ומחקרים

עפר קליין מקבוצת הראל: "הערב הכדור במגרש של בנק ישראל"

קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בקבוצת הראל ביטוח ופיננסים, פרסם את הסקירה שלו על המצב הכלכלי בישראל
מערכת ice | 
עופר קליין (צילום יונתן בלום)
בהראל צופים הערב לעלייה של 0.75 נקודת אחוז בריבית בנק ישראל. כזכור, בשבוע שעבר הבנק המרכזי בארה"ב העלה את הריבית בפעם השלישית ברציפות ב-0.75 נקודת אחוז ל-3.0-3.25 אחוזים, בנאומו נגיד הבנק הדגיש שהם נחושים להמשיך בכך גם על חשבון פגיעה משמעותית יותר בצמיחה ובאבטלה. הנחישות של הבנק המרכזי בארה"ב להוריד את האינפלציה מהדהדת בשווקים הפיננסים בכל בעולם.
תשואות האג"ח הממשלתיות זינקו והדולר ברמתו הגבוהה ביותר מזה כשני עשורים. בנוסף, בחודשיים האחרונים נרשם המספר הגדול ביותר של בנקים מרכזיים שהעלו את הריבית. העלאות הריבית האחרונות ע"י הבנקים המרכזיים בארה"ב, באירופה ובשאר העולם לצד התחזקות הדולר - תומכים בעלייה של כ-0.75 נקודת אחוז גם בריבית בנק ישראל היום. במקביל, אנו מצפים לעדכון כלפי מטה של תחזיות הצמיחה לשנה הבאה.
גם שוק העבודה בישראל תומך בהמשך עליית ריבית. באוגוסט שיעור האבטלה בגילאי 25 עד 64 עלה קלות ל-3.1 אחוזים אך זאת במקביל להמשך עלייה מרשימה בשיעור ההשתתפות לשיא של כמעט 82 אחוזים. בגזרת האינפלציה, הנפט ירד אך הבלו עלה, והתחזית שלנו למדד אוקטובר עלתה קלות. התחזית ל-12 החודשים הבאים נשארת על 2.8 אחוזים, עדיין נמוך מהציפיות הנגזרות מהשווקים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה