מדדים ומחקרים

מפתיע: זה מה שיכול לפתור את בעיית הרעב העולמי

מחקר חדש וחסר תקדים חושף כי ייתכן ונמצא הפתרון לבעיית הרעב העולמי והוא אבקת ביצים, אשר יכולה להפחית בעיות תת משקל בקרב 74% מהתינוקות במדינות עולם שלישי
מערכת ice | 
מדפים ריקים בסופר (צילום אייס)
בעיית הרעב העולמי היא בין הנושאים החשובים והמדוברים ביותר במסגרת הדיונים המיוחדים של האו"ם מדיי שנה ומדיי כנס, אך נדמה שמעט התקדמות נעשית בשטח על מנת למגר את המגיפה הנוראית הזו, שגורמת לתמותה רבה של ילדים צעירים ותינוקות, בעיקר במדינות עולם שלישי.
יחד עם זאת, מחקר חדש שהתקיים בגרמניה מציג תוצאות מעניינות בנוגע למוצר מזון בסיסי ומוכר לכולנו שיכול להביא שינוי אמתי ולטווח ארוך בנושא - ביצים ובפרט אבקת ביצים.
נמצא כי לעומת ביצים מפוסטרות, אבקת ביצים מכילה כמות פחותה של חומצות שומן, בעוד שהיא מספקת כמות גבוהה למדיי של ויטמינים, חומצות אמינו ומינרלים. לצד היתרונות הבריאותיים הללו, שיכולים לסייע למיליוני ילדים רעבים במדינות חלשות, לאבקת הביצים גם חיי מדף ארוכים במיוחד והלוגיסטיקה סביב השילוח של המוצר היא פשוטה למדיי לעומת מזונות אחרים.
באופן ספציפי יותר נמצא כי צריכה של ביצה אחת ליום יכולה להפחית את הסיכוי לתת-משקל בקרב 74% מתינוקות מתפתחים. יחד עם זאת, דווקא את המוצר הזה שנדמה לנו, לצרכן הישראלי, כמוצר בסיסי ומובן מאליו, דווקא מאד קשה להשיג במדינות בהן נרשם אחוז גבוה של רעב ובהתאם לכך המומחים מאמינים כי אספקת האבקה יכולה לפתור זאת.
 
למרות הממצאים המעניינים וחסרי התקדים, בדיקות רבות יצטרכו להתקיים טרם ניתן יהיה לקבוע שאבקת ביצים לא רק מונעת רעב, אלא גם תורמת לנו במובן התזונתי וזאת היות ומדובר במוצר בעל תרכובת כימית. בעת זו מאמינים המומחים כי אם יצליחו להגביר את אחוז הימצאותו של ויטמין A באבקה היא תוכל למנוע רעב בקרב אוכלוסיות רבות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה