מדדים ומחקרים
אימה בכבישים: זה החודש המסוכן ביותר בשנה
חודשי הקיץ יותר אנשים מבלים בחופשה, בנסיעות ארוכות בכבישים פחות מוכרים, הילדים נמצאים מחוץ למסגרות, החום הכבד מגביר את העייפות בקרב הנהגים וקשה יותר להתרכז. אלה הסטטיסטיקות שאתם לא רוצים לחזור עליהן
חודשי הקיץ מאופיינים בימים ארוכים, חופשות רבות ובילוי מחוץ לבית. מעבר לכך הם מלווים ביותר נפגעים בתאונות דרכים מאשר שאר חודשי השנה. העלייה בנפגעים ובהרוגים בחודשי הקיץ איננה מקרית. בחודשי הקיץ יותר אנשים מבלים בחופשה, בנסיעות ארוכות בכבישים פחות מוכרים, הילדים נמצאים מחוץ למסגרות, החום הכבד מגביר את העייפות בקרב הנהגים וקשה יותר להתרכז, רבים בוחרים לרכוב על אופניים או אופנועים. בחינת ההיפגעות בתאונות דרכים על פי חודשי השנה חושפת כי שלושת החודשים המובילים במספר הנפגעים מתאונות דרכים הם אוגוסט, יוני ויולי.
החודש שבו נפגעו הכי הרבה בני אדם בתאונות דרכים בחמש השנים האחרונות הוא חודש אוגוסט, שבמהלכו נפגעו בתקופה זאת 10,040 בני אדם. החודש הבא במספר הנפגעים הוא יוני שבמהלכו נפגעו 10,015 בני אדם, לאחריו יולי שבמהלכו נפגעו 9,958 בני אדם בתאונות. החודש בו ההיפגעות הנמוכה ביותר על פי הניתוח של אור ירוק הוא חודש דצמבר. כאשר בחמש השנים האחרונות נפגעו בתאונות בחודש זה 8,267 בני אדם.
בתל אביב-יפו נפגעו במהלך חודש יוני בחמש השנים האחרונות 780 בני אדם. הוא החודש בו מספר הנפגעים הגבוה ביותר בעיר. בירושלים מספר הנפגעים הגבוה ביותר הוא גם כן בחודש יוני – 692 נפגעו בתאונות דרכים.
בחיפה נפגעו 362 בני אדם בחודש יולי והוא החודש המסוכן ביותר בעיר. בבאר שבע החודש המסוכן ביותר הוא יוני שבמהלכו נפגעו בתאונות דרכים בעיר 254 בני אדם.
עוד ב-
בחולון החודש המסוכן ביותר הוא דווקא ינואר, זו שנה רביעית ברציפות, שבמהלכו נפגעו בעיר 224 בני אדם.
עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "לכל עיר המאפיינים הייחודיים לה, בחינה של נתוני ההיפגעות בכל עיר וישוב יכולה לסייע לרשויות להבין מה הם החודשים האדומים שבהם נפגעים רבים יותרועל ידי כך, למקד פעילות מדויקת ונכונה לצמצום מספר הנפגעים. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים בשיתוף הרשויות המקומיות חייבים לרכז מאמץ להגברת הבטיחות בקרב האוכלוסיות שבסיכון להיפגע בתאונות דרכים - ילדים, אזרחים וותיקים, רוכבי אופניים רגילים וחשמליים ורוכבי האופנועים והקטנועים. שילוב כוחות ופעילות מאומצת של הגורמים האחראיים לבטיחות התושבים יכולים למנוע תאונות ונפגעים. ראשי הערים והרשויות חייבים להקצות יותר משאבים לאיתור נקודות התורפה בישובים ולטיפול מהיר ויעיל כדי להציל חיי אדם".
עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "לכל עיר המאפיינים הייחודיים לה, בחינה של נתוני ההיפגעות בכל עיר וישוב יכולה לסייע לרשויות להבין מה הם החודשים האדומים שבהם נפגעים רבים יותרועל ידי כך, למקד פעילות מדויקת ונכונה לצמצום מספר הנפגעים. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים בשיתוף הרשויות המקומיות חייבים לרכז מאמץ להגברת הבטיחות בקרב האוכלוסיות שבסיכון להיפגע בתאונות דרכים - ילדים, אזרחים וותיקים, רוכבי אופניים רגילים וחשמליים ורוכבי האופנועים והקטנועים. שילוב כוחות ופעילות מאומצת של הגורמים האחראיים לבטיחות התושבים יכולים למנוע תאונות ונפגעים. ראשי הערים והרשויות חייבים להקצות יותר משאבים לאיתור נקודות התורפה בישובים ולטיפול מהיר ויעיל כדי להציל חיי אדם".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה