מדדים ומחקרים

דירוג עשירי העולם: באפט מתפוצץ וחוזר לחמישייה

האורקל מאומהה חוזר לחמישייה הראשונה של עשירי העולם אחרי שנטש את טבע הישראלית והשקיע בבנק ידידותי לקריפטו. האישה העשירה בעולם ירדה למקום ה-12 | דירוג עשירי העולם לפי נתוני "פורבס"
מערכת ice |  1
וורן באפט (צילום מתוך עמוד הפייסבוק Warren Buffett Investing)
דירוג עשירי העולם על פי המגזין הכלכלי הבינלאומי "פורבס": האיש העשיר בעולם, אילון מאסק הבעלים של טסלה וחברת החלל SpaceX שאיבד במהלך השבוע האחרון משוויו כ-11.2 מיליארד דולר.
בשבוע האחרון, מאסק העניק מניות של טסלה בשווי של כמעט 6 מיליארד דולר לצדקה בנובמבר. האיש העשיר בעולם תרם יותר מ-5 מיליון מניות של יצרנית הרכב החשמלית מה-19 בנובמבר עד ה-29 בנובמבר, לפי הגשה לרשות ניירות ערך. כמו כן, חברת שבבי המוח של האיש העשיר בתבל, Neuralink, מודה שהרגה 8 קופים במהלך הניסויים. החשיפה מגיעה בתגובה לתלונה משפטית של קבוצה שמתנגדת לבדיקות רפואיות בבעלי חיים. בסוף ינואר פורצ'ן פרסם פיצ'ר על החברה, Neuralink, שמלבד ההאשמות על התעללות בבעלי חיים, הדגיש תרבות של האשמה, מועדים בלתי אפשריים, והאיש העשיר בעולם בהיותו מנכ"ל שמעלים עין.

במקום השני, מנכ"ל ומייסד תאגיד האופנה והלייף סטייל LVMH, המיליארדר הצרפתי ברנאר ארנו שאיבד משוויו סכום המוערך ב-5.5 מיליארד דולר וכעת הוא מוערך בשווי של 187.3 מיליארד דולר. במקום השלישי, מייסד ומנכ"ל אמזון לשעבר ג'ף בזוס שאיבד משוויו הון המוערך ב-4.3 מיליארד דולר.
במקום הרביעי, מייסד מיקרוסופט, המיליארדר האמריקאי ביל גייטס עם הון של 132.4 מיליארד דולר. במקום החמישי, וורן באפט חוזר לחמישייה הראשונה ומדיח את מייסד גוגל לארי פייג' מהחמישייה. באפט בשבוע האחרון עזב את ההשקעה שלו ושל בית ההשקעות שלו ברקשייר הת'אוויי מחברת התרופות טבע ובהמשך התחיל להשקיע בניובנק, בנק פינטק ברזילאי ידידותי לקריפטו
האישה העשירה בעולם היא פרנסואה בטנקור מאיירס, שירדה בשבוע האחרון למקום ה-12 העולמי. יורשת לוריאל איבדה השבוע משוויה כ-2.2 מיליארד דולר והיא מוערכת ב-80.3 מיליארד דולר. הישראלי העשיר בעולם לפי פורבס, אייל עופר עלה למקום ה-182 למרות שבשבוע האחרון איבד מהונו כ-100 מיליון דולר והוא מוערך ב-11.4 מיליארד דולר. 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אז מה..
    גדי 02/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 1
    עוד מעט הוא חוזר לאדמה ומשאיר הכול לי על מוכן
    סגור